Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hedelmöythoidoilla yksin äidiksi. Saako kunnan elatusmaksua?

Vierailija
20.09.2016 |

Nykyään yleistynyt tuo, että naiset haluavat lapsen yksin ja kerran tuli tälläinen kysymys mieleeni.
Tästä saa minun puolestani olla puolesta tai vastaan, minua kiinnostaa vain faktat. :)

Kun siis, saahan nekin äidit elatusmaksua kunnan maksamana ketkä eivät esimerkiksi tiedä kuka on isä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti otsikossa kirjoitusvirhe, mutta kuten kaikki varmaan ymmärsi niin kysymys koskee hedelmöityshoidoilla lapsen saaneita yksinäisiä äitejä.

Ap

Vierailija
2/15 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta ei maksa elatusmaksua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta ei vastaa millään tavalla elatusmaksuista.

Vierailija
4/15 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta ei ole vastuussa elatusmaksuista.

Vierailija
5/15 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta Kelan elatustuen saa. 

Vierailija
6/15 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan elatustukea saa.

"Elatustukea voidaan maksaa myös, jos elatusvelvollista vanhempaa ei ole. Tällöin lapsi on esimerkiksi adoptoitu ilman kumppania tai lapsi on syntynyt avioliiton ulkopuolella eikä lapsen isyyttä ole vahvistettu."

http://www.kela.fi/elatustuki

Vierailija
7/15 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi PÄÄTETÄÄN hankkia yksin hedelmöityshoidoilla, on se kyettävä ITSE elättämään ja varautumaan myös yllättäviinkin menoihin tai tulotason tippumisiin, ihan niin kuin muutenkin lasta harkitsevsn pitäisi. 

Vierailija
8/15 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi PÄÄTETÄÄN hankkia yksin hedelmöityshoidoilla, on se kyettävä ITSE elättämään ja varautumaan myös yllättäviinkin menoihin tai tulotason tippumisiin, ihan niin kuin muutenkin lasta harkitsevsn pitäisi. 

Olen samaa mieltä, tässä olisikin hyvä säästökohde hallitukselle. Kelan elatusmaksun poistaminen vähentäisi yksinään hedelmöityshoitoihin hakeutumisen houkuttelevuutta, mikä on lopulta lapsenkin etu. Isättömyys ei ole paras mahdollinen lähtökohta kenenkään elämälle.

Vierailija
9/15 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, tässä olisikin hyvä säästökohde hallitukselle. Kelan elatusmaksun poistaminen vähentäisi yksinään hedelmöityshoitoihin hakeutumisen houkuttelevuutta, mikä on lopulta lapsenkin etu. Isättömyys ei ole paras mahdollinen lähtökohta kenenkään elämälle.

Kelan elatusmaksu on 154,77 euroa kuussa, ei mikään valtava kannustin. Jos henkilöllä on varaa hedelmöityshoitoihin luovutetuilla sukusoluilla, ei tuo 154 euroa ole mitenkään big deal. Toki noin keskimäärin yksin hedelmöityshoitoihin hakeutuvat eivät edes edusta mitään yhteiskunnan pohjasakkaa, vaan ovat yleensä toimeentulevaa ja koulutettua väkeä. On ihan hyvä, että he tekevät vaikka sitten isättömiä lapsia. 

Vierailija
10/15 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä!

Vierailija
11/15 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelan elatusmaksu on 154,77 euroa kuussa, ei mikään valtava kannustin. Jos henkilöllä on varaa hedelmöityshoitoihin luovutetuilla sukusoluilla, ei tuo 154 euroa ole mitenkään big deal. Toki noin keskimäärin yksin hedelmöityshoitoihin hakeutuvat eivät edes edusta mitään yhteiskunnan pohjasakkaa, vaan ovat yleensä toimeentulevaa ja koulutettua väkeä. On ihan hyvä, että he tekevät vaikka sitten isättömiä lapsia. 

Isätön lapsi ei ole ikinä hyvä.

Ei lapsien tekeminen ole mikään ihmisoikeus. Eikä väestönkasvu mikään valtion elinehto.

Vierailija
12/15 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkerat miehet täällä taas kommentoi. Hyvät herrat teilläkin on mahdollisuus hankkia lapsi yksin. Ei tosin yhtä helposti kuin naiset voivat tehdä. Menkää intiaan ja vuokratkaa sijaiskohtu. Ihan on bisnestä siellä. Lapsen synnytyä tekin saatte elatustukea kelalta. Säästökohde ehdottelut ovat ihan pelkkää p.... Se on taas sitä, että koiranruoka voidaan laittaa veronalaiseksi ja sehän vois maksaa, vaikka 100 e purkki. Ai niin kun mulla itsellähän ei ole koiraa. Ni ei mua haittaa, jos muiden koirat ei saa ruokaa.

Vierailija
13/15 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan onkin ratkaisevaa tuo 154 € kuukaudessa.

Vierailija
14/15 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella sinusta asia on ihan hyvä? Mutuiletko vain vai onko esittää jotain näyttöä kyseisten isättömien lasten pärjäämisestä elämässä? Koska yksinhuoltajien lapset koko joukkona pärjäävät tutkitusti huomattavasti huonommin kuin ns. ydinperheessä kasvaneet. En kyllä ihan pureksimatta niele sitä, että äidin väitetty hyvä koulutus ja toimeentulo kompensoisi isänpuutteen lapsen elämässä.

Vierailija
15/15 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan onkin ratkaisevaa tuo 154 € kuukaudessa.

Jos se ei ole ratkaisevaa, se voidaan hyvin ottaa pois, eikö niin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän