Jos kaikki maailman sukat olisi samanvärisiä ei tätä kadonnut sukka ongelmaa olisi.
Kommentit (13)
Jos kaikki olisi samaa materiaalia?
Ei onnistu. Sukkien identiteettiin kuuluu kadota jossain vaiheessa. Voit aloittaa kymmenestä identtisestä sukasta, mutta äkkiä sinulla onkin vain seitsemän.
Minulla on jo toistakymmentä vuotta ollut vain mustia sukkia: paksumpia kotikäyttöön ja ohuempia kenkiin. Sukkia on siis kahta toisistaan erottuvaa laatua, kumpikin omassa sukkalaatikossaan, ja huonoksi menneet on helppo erottaa joukosta ja heittää pois. Olen ottanut tämän menetelmän käyttöön ihan vapaaehtoisesti, ja niin voit sinäkin tehdä.
Minun pesukoneestani löytyy jatkuvasti ylimääräisiä parittomia sukkia. Epäilen, että kyseessä on ulottuvuuksien välinen portti ja sukkanne ilmestyvät tänne.
Voisitteko lähettää myös ne parin puuttuvat puolikkaat.
Kauhea ajatus,mä tykkään värjätä sukkia samalla kuin muita vaatteita tekstiiliväreillä,aamulla mieluiten valitsen vaikkapa t-paitaan sointuvat sukat.
Joskus niitä toki katoaa,mutta annan parittomat sukat miesystävälleni,jolla on vain yksi jalka.
Miksi sukista katoaa vain toinen? Ja minne hittoon ne kaikki katoavat? Tämä mysteeri odottaa ratkaisijaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sukista katoaa vain toinen? Ja minne hittoon ne kaikki katoavat? Tämä mysteeri odottaa ratkaisijaa.
Joko pesukone syö sukkia,tai sitten pesukoneesta johtaa taikaportti Narniaan.
Joskus olen kyllä löytänyt pikkuvaatteita vahingossa,esiemerkiksi kauan kadoksissa olleet kalsarit tulivat vastaan petivaatteita vaihtaessa,olivat siis olleet jemmassa pussilakanan sisällä.
Heitä kaikki vanhat sukat pois. Osta uusia samalaisia ja saman värisiä sukkia esim. 25 paria. Käytä lähes kaikki sukat likaisiksi, pese samalla kerralla puhtaaksi. Sitten niputat ne pateittain ja palautat kaappiin sukkalaatikkoon. Samalla otat mahdolliset vielä laatikossa olevat sukat erilleen. Nämä sukat käytät ja peset muun pyykin kanssa. Ja sitten nekin kaappiin samaan laatikkoon. Näin sukkien kulutus on tasaista. Kun sukat ovat kuluneet tarpeeksi, ostat uudet 25 paria ja heität KAIKKI vanhat roskiin. Tämä on oikeasti helppoa ainakin aikuisilla. Meillä miehellä on mustat sukat, minulla ruskeat ja vanhemmalla pojalla siniset. Nuorempi ei ole vielä systeemissä mukana. Terveisiä vaan insinööriperheestä!
Niksi-Pirkassa oli kerran hyvä ohje,että parittomia sukkia voi yhdistellä uusiksi pareiksi,eripariset sukat ovat hyvä jäänmurtaja uusien tuttavuuksien kanssa.
Itse vaan käytän suosiolla eriparisia sukkia. 😄
Vierailija kirjoitti:
Heitä kaikki vanhat sukat pois. Osta uusia samalaisia ja saman värisiä sukkia esim. 25 paria. Käytä lähes kaikki sukat likaisiksi, pese samalla kerralla puhtaaksi. Sitten niputat ne pateittain ja palautat kaappiin sukkalaatikkoon. Samalla otat mahdolliset vielä laatikossa olevat sukat erilleen. Nämä sukat käytät ja peset muun pyykin kanssa. Ja sitten nekin kaappiin samaan laatikkoon. Näin sukkien kulutus on tasaista. Kun sukat ovat kuluneet tarpeeksi, ostat uudet 25 paria ja heität KAIKKI vanhat roskiin. Tämä on oikeasti helppoa ainakin aikuisilla. Meillä miehellä on mustat sukat, minulla ruskeat ja vanhemmalla pojalla siniset. Nuorempi ei ole vielä systeemissä mukana. Terveisiä vaan insinööriperheestä!
Miksi sukat pitää niputtaa pareittain? Ja miten järjestelmänne estää yksittäisten sukkien katoamisen, siis sen ap:n alkuperäisen ongelman?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko pesukone syö sukkia,tai sitten pesukoneesta johtaa taikaportti Narniaan.
Joskus olen kyllä löytänyt pikkuvaatteita vahingossa,esiemerkiksi kauan kadoksissa olleet kalsarit tulivat vastaan petivaatteita vaihtaessa,olivat siis olleet jemmassa pussilakanan sisällä.
Sen ymmärtää että pienemmät vaatteet voi joutua isompien sisään. Mutta siinä on jotain ihmeellistä mihin niitä yksiä sukkia katoaa? Otan aina kaksi kun laitan sukat jalkoihin. Yhtäaikaa heitän ne likapyykki koriin. Siitä etenevät pesukoneeseen ja kuivumaan. Jossain välissä huomaan että puhtaissa on yksittäisiä sukkia. Ihan oikeasti pölliikö jotkut ihmiset piruuttaan yhden sukan? Joku kelvollinen selitys tähän täytyy löytyä.
Ei se ihan niinkään mene. Sukat virttyy jokaisella käyttökerralla ja jokaisessa pesussa, venyvät, kuluvat ja nukkaantuvat. Kokemusta on, joskus etsin pareja yli 40 mustalle sukalle pesun jälkeen. :D Joissain oli merkintöjä, osassa ei mutta venymisen mukaan niille piti lopulta parit etsiä.