Tupakoitsija: miten päädyit polttamaan juuri kyseistä savukemerkkiä?
En itse polta, mutta myyn työssäni savukkeita. Merkkejähän on monia, mutta minulla ei ole minkäänlaista käsitystä niiden eroista käytännössä - minulle kaikki tupakka maistuu&haisee yhtä pahalle. Jäin kuitenkin miettimään, että miten kukakin on merkkiinsä päätynyt. Kokeillaanko sitä usein monia, jäädäänkö yleensä tavan mukaan kiinni ensimerkkiin, mennäänkö trendien mukaan (onko sellaisia? nyt oli ainakin ns. napsutupakka).
Mikä on sinun tarinasi, miksi juuri kyseinen savukemerkki?
Kommentit (15)
Minulla ei ole yhtä tiettyä suosikkia ylitse muiden – silloin melko harvoin kun ostan askin, ostan sen mukaan mitä mieli tekee. En siis polta päivittäin, enkä välttämättä viikoittainkaan. Yleensä silloin kun stressaa tai kun on juhlat tiedossa.
L&M:n sininen on sellainen "arkirööki" minulle – ihan hyvän makuinen, suhteellisen edullinen joihinkin merkkeihin verrattuna, ja sitä saa kaikkialta. Päädyin tupruttelemaan tätä, kun mieheni aikoinaan poltti sitä ja tarjosi minullekin.
Marlboron punaisessa on juhlafiilis, yhdistän tämän aina mukaviin illanviettoihin ystävien kanssa. Kalliimpi kuin L&M, joten siksi tulee ostettua harvemmin. Maku on "hienostuneempi" (tai ainakin mielikuva :D) ja täyteläisempi. Marlboron punainenhan on maailman myydyimpiä tupakkamerkkejä, ja mainonta/brändäyskin onnistunut erittäin hyvin (legendaarinen macho Mallu-mies!). Mallua ostan yleensä maksiaskissa: riittää enemmän että saan kavereillekin tarjottua tupakkaa jos he haluavat.
Ennen "herkuttelin" joskus näillä napsutupakoilla. Westin Duo oli varmaan yleisin, koska sekin oli edullinen verrattuna muihin merkkeihin ja aina saatavilla. Lisäksi yksi kapseli tuntui jotenkin kätevämmältä kuin kaksi kapselia. Niissä tuli aina ongelmaksi, että miss kohtaa napsauttaa rikki ensimmäinen ja missä toinen, vai napsauttaako vain toinen.
Toinen suosikkini napsuista oli Marlboron Ice blast. Se oli todella raikas, tuntui melkein kuin olisi kurkkupastillia poltellut :D
Tuohon Marlboron suosimiseen vaikuttaa varmaan myös lapsuusmuistoni. Äitini poltti (salaa tosin) tummanvihreää Marlboroa, ja setäni juurikin punaista. Ne ovat jotenkin jääneet vahvasti mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole yhtä tiettyä suosikkia ylitse muiden – silloin melko harvoin kun ostan askin, ostan sen mukaan mitä mieli tekee. En siis polta päivittäin, enkä välttämättä viikoittainkaan. Yleensä silloin kun stressaa tai kun on juhlat tiedossa.
L&M:n sininen on sellainen "arkirööki" minulle – ihan hyvän makuinen, suhteellisen edullinen joihinkin merkkeihin verrattuna, ja sitä saa kaikkialta. Päädyin tupruttelemaan tätä, kun mieheni aikoinaan poltti sitä ja tarjosi minullekin.
Marlboron punaisessa on juhlafiilis, yhdistän tämän aina mukaviin illanviettoihin ystävien kanssa. Kalliimpi kuin L&M, joten siksi tulee ostettua harvemmin. Maku on "hienostuneempi" (tai ainakin mielikuva :D) ja täyteläisempi. Marlboron punainenhan on maailman myydyimpiä tupakkamerkkejä, ja mainonta/brändäyskin onnistunut erittäin hyvin (legendaarinen macho Mallu-mies!). Mallua ostan yleensä maksiaskissa: riittää enemmän että saan kavereillekin tarjottua tupakkaa jos he haluavat.
Ennen "herkuttelin" joskus näillä napsutupakoilla. Westin Duo oli varmaan yleisin, koska sekin oli edullinen verrattuna muihin merkkeihin ja aina saatavilla. Lisäksi yksi kapseli tuntui jotenkin kätevämmältä kuin kaksi kapselia. Niissä tuli aina ongelmaksi, että miss kohtaa napsauttaa rikki ensimmäinen ja missä toinen, vai napsauttaako vain toinen.
Toinen suosikkini napsuista oli Marlboron Ice blast. Se oli todella raikas, tuntui melkein kuin olisi kurkkupastillia poltellut :D
Tuohon Marlboron suosimiseen vaikuttaa varmaan myös lapsuusmuistoni. Äitini poltti (salaa tosin) tummanvihreää Marlboroa, ja setäni juurikin punaista. Ne ovat jotenkin jääneet vahvasti mieleen.
Kiitos pitkästä vastauksesta, oli kiinnostava kuulla tarina taustalla!
Lisää tarinoita? Minusta hyvä aihe, vaikka en poltakaan.
Puhtaasti sattumalta.
Tuli teininä sekä intissä polteltua milloin mitäkin. Ja nyt useita vuosia on/off polttaneena, tulee vedettyä paskaa keuhkoihin LM:n punaisen muodossa.
Punasta norttia menee pari askia päivässä. Siitä saa enään kunnon sauhut
Vierailija kirjoitti:
Punasta norttia menee pari askia päivässä. Siitä saa enään kunnon sauhut
Nussin ehkä pilkkua nyt, mutta eikös Norttia ole oranssis ja valkoista?
Kultanen malboro: sivistynyt, samettinen ja koska huippumallit.
Vierailija kirjoitti:
Kultanen malboro: sivistynyt, samettinen ja koska huippumallit.
Malboro Light siis. On kyllä monessa muotilehdessä- ja kirjassa mainittu.
Minä aloin polttamaan aikoinaan vihreää LM:ää koska äitinikin poltti sitä ja hänen askistaan aina pöllin tupakan lapsena/nuorena. Yritin kyllä polttaa muitakin ilman mentolia olevia kuten punaista, sinistä ja harmaata (lm, mallut) mutta noista tuli aina sellainen karvan tunne suuhun. Siis kuivia olivat. En ole enää vakituisesti polttanut vuosiin, mutta viime keväänä ihastuin mustaherukka -cameliin jota polttelin muutaman askin. Sitä ostin nyt yhden askin kesälomallakin. Jos kyseinen tupakka loppuu, tai makutupakat yleensäkin, loppuu mun savuttelu kokonaan. Tai en ole nytkään polttanut moneen kuukauteen ja kesälläkin vain askin. Koko vuonna ehkä kaksi askia.
Olen aina ollut vain tapatupakoija, eli vain viihteellä, lomalla, mökillä tms. En ole koskaan koukuttunut niin että pitäisi saada tupakkaa. Ytitin jopa polttaa ihan tosissaan lukiossa mutta se ei vain maistunut selvinpäin. :D
Viekäkö napsuja saa vai ovatko jo kielletty kokonaan?
Venäläinen Lämäri punainen.
Oikeastaan, koska halvinta saatavilla olevaa. Punaista siksi, että sininen ei tunni miltään, vihreä maistui p*skalta. Meinaan nyt lopettaa polttamisen, kun työt loppuu ensi kuussa.
minä olen tällainen 50v marlboro mies.Aloitin polttelun 15vuotiaana serkkupojan kanssa(ei olisi pitänyt)olen kokeillut tänä aikana myös muita merkkejä kuten norttia,formia,belmontia,L&M.ä,amis aikoina polttelin myös aroma sätkiä pari vuotta,mutta aina olen palannut marlboron pariin uudestaan tosin nykyään marlboro ei maistu yhtä hyvältä kuin ennemmin,menivät vissiin sotkemaan purujen sekaan jotakin ainetta että se sammuu jos siitä ei vähään aikaan vetäise sauhuja.Voihan olla että sitä tuodaan myös venäjältä jolloin ei voi tietää mitä kenkäheinää siinä on mukana,mutta itse luulen että kallistun enemmän tuon lisäaineen puoleen.Jaa a en tiedä voisihan kokeilla vielä noiden sätkien käärimistä josko ne maistuisi taasen paremmalta.Serkkupoika on muuten lopettanut pössyttelyn jo aikaa päiviä sitten,on tainnut olla ainakin yli 10 vuotta polttelematta(viisas mies)itse vielä kessuttelen koska olen niin heikko ja tyhmä.Morjens vaan kaikille viisaammille.
Vierailija kirjoitti:
Minä aloin polttamaan aikoinaan vihreää LM:ää koska äitinikin poltti sitä ja hänen askistaan aina pöllin tupakan lapsena/nuorena. Yritin kyllä polttaa muitakin ilman mentolia olevia kuten punaista, sinistä ja harmaata (lm, mallut) mutta noista tuli aina sellainen karvan tunne suuhun. Siis kuivia olivat. En ole enää vakituisesti polttanut vuosiin, mutta viime keväänä ihastuin mustaherukka -cameliin jota polttelin muutaman askin. Sitä ostin nyt yhden askin kesälomallakin. Jos kyseinen tupakka loppuu, tai makutupakat yleensäkin, loppuu mun savuttelu kokonaan. Tai en ole nytkään polttanut moneen kuukauteen ja kesälläkin vain askin. Koko vuonna ehkä kaksi askia.
Olen aina ollut vain tapatupakoija, eli vain viihteellä, lomalla, mökillä tms. En ole koskaan koukuttunut niin että pitäisi saada tupakkaa. Ytitin jopa polttaa ihan tosissaan lukiossa mutta se ei vain maistunut selvinpäin. :DViekäkö napsuja saa vai ovatko jo kielletty kokonaan?
Napsut on nyt kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa napsutupakka?
Siinä tupakan filtterissä on semmonen napsu/napikka, jota painamalla voi lisätä tupakkaan maun, kuten mustaherukan.
Nostan.