Vinkkejä kaivataan. Miten saan naisen uskomaan että hän on minulle kaikista tärkein ja rakkain?
Minulla oli pieni henk. Koht kriisi muutama kuukausi sitten ja ihastuin itseäni nuorempaan tyttöön. Ihastuminen kesti vain muutaman viikon ja siihen ei sisältynyt mitään fyysistä pettämistä, ainoastaan flirttailua. Halusin olla vaimolleni rehellinen ja kerroin asiasta, mutta hän ottikin asian todella raskaasti. Ihastuminen vaikutti syvästi hänen itsetuntoonsa ja hän alkoi oireilla pahasti. Hän on myös miettinyt eroa. En saa häntä uskomaan enää, että pidän häntä kauniina ja kaikista ihanampana naisena päällä maan. En edes tajua mitä siinä toisessa naisessa näin. Hän oli ihan erilainen kuin oma vaimoni.
Antakaa vinkkejä miten voisin saada luottamuksen takaisin ja saada vaimoni uskomaan, että hän on minulle todella se kaikista tärkein ja merkityksellisin? Suhde on vaskakaudalla mokailuni takia 😔
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Kysymys AP:lle: Jos vaimosi on sinulle kaikkein ihanin ja tärkein, niin miksi loukkasit häntä flirttailemalla jonkun nuoren naisen kanssa? Mielestäni toimintasi osoittaa, että vaimosi nimen omaan EI ole sinulle ihanin ja tärkein. Sinun on vaikea todistella asiaa, joka ei pidä paikkaansa. Sanoa voit mitä vaan, mutta toimintasi taistelee sanoja vastaan.
Minullakin kävi mielessä, että rakastaakohan ap vaimoaan todella vai haluaako hän olla vaimon kanssa jostain epärakkaudellisista syistä kuten yhteisten lasten takia tai sen takia, ettei ehkä tule saamaan parempaa? Tätä apn kannattais pohtia oikeasti. Naiset vaistoavat asioita. Naiset vaistoavat jos mies kusettaa.
Jos ei itsetunto ole ennestäänkään ollut rautainen niin onhan tuo paha paikka. Rehellisesti sanottuna en usko, että vaimosi ikinä "toipuu" tuosta täysin. Kyllä se ihastuksesi jää kummittelemaan hänen mielensä perukoille. Lopulta vaimosi kyllästyy jännittämään ja murehtimaan, että onkohan ja koskahan sillä on taas joku ihastus ja lähtee lätkimään.
Tämä! Olen ollut samassa tilanteessa, tosin tuon naisen asemassa. Meillä tuli ero. En enää voinut nähdä itseäni kauniina mieheni silmissä. Mies ei edes yrittänyt oikeasti. Omasta mielestään kyllä yritti, mutta ei oikeasti. Jälkeenpäin olen miettinyt, että rakastiko hän edes minua todella? Nyt minulla on jo uusi mies. Hän osaa kyllä pitää huolen siitä, että tunnen itseni kauniiksi.[/quote]
Miesten kannattaa myös selvittää, mitä asioita nainen arvostaa, eli mistä syntyy se suhdetta ylläpitävä liima. Sama juttu naisille. Itse olen käytännönläheinen ja arvostan, kun mies auttaa remonteissa, voin kääntyä hänen puoleensa hakiessani jotain seinämateriaalia tai hän kantaa puutarhamultapussin puutarhaani. Minusta se lisää kiinnostuta mieheen. Sen sijaan en ole niinkään kiinnostunut siitä, kehuuko mies ulkonäköäni. Tuttavani on taas ihastuksissaan, kun mies kehuu ja ennen kaikkea huomioi hänen hiustyylinsä tai uudet kengät.
Mutta tärkeintä on löytää se oikea nappula ja kiertää sitä oikeaan suuntaan.
Tuollaisilla vakuutteluoperaatioilla on yleensä päinvastainen vaikutus, kuin on toiveissa. Ne viestivät tarvitsevuudesta ja epätoivoisuudesta. Pyydä rehellisesti anteeksi flirttailuasi, kerro miten aiot toimia eri tavalla seuraavan ihastumisen kohdalla ja kerro, miten tulet toimimaan vaimoasi kohtaan jatkossa. Sitten tee niin. Siinä kaikki.
Jos vaimollesi on täysin ylitsepääsemätön juttu, että pitkän suhteen aikana ihastumisia tulee ja menee, se on hänen ongelmansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys AP:lle: Jos vaimosi on sinulle kaikkein ihanin ja tärkein, niin miksi loukkasit häntä flirttailemalla jonkun nuoren naisen kanssa? Mielestäni toimintasi osoittaa, että vaimosi nimen omaan EI ole sinulle ihanin ja tärkein. Sinun on vaikea todistella asiaa, joka ei pidä paikkaansa. Sanoa voit mitä vaan, mutta toimintasi taistelee sanoja vastaan.
Eiköhän niitä ihastumisia tule ja mene itse kullekin pitkissä suhteissa...
Kyllä, eikä sille mitää voi, mutta mikään tai kukaan ei pakota ketään flirttailemaan ihastuksen kohteen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskotelua uskottelin perään. Ota asia puheeksi oma-aloitteisesti. Älä odota että vaimosi ottaa asian puheeksi ja alkaa haukkumaan itseään. Siinä vaiheessa kehuminen on jo turhaa. Mieti mikä tekee vaimosi oikein tyytyväiseksi. Olethan nähnyt tarpeeksi vaivaa? Siis oikeasti? Pelkät kivat sanat eivät aina riitä. Mieti miten voit aidosti näyttää että rakastat häntä? Nainen toivoo, että mies kuuluttaa koko maailmalle miten kovasti hän on rakastunut. Repäise! Tee jotain oikeasti hullua! Mieti mitä se voisi olla. Viestistäsi päätellen olet hyvä mies. Miksi vaimosi ei näe sitä?
Tämä! Olen ollut samassa tilanteessa, tosin tuon naisen asemassa. Meillä tuli ero. En enää voinut nähdä itseäni kauniina mieheni silmissä. Mies ei edes yrittänyt oikeasti. Omasta mielestään kyllä yritti, mutta ei oikeasti. Jälkeenpäin olen miettinyt, että rakastiko hän edes minua todella? Nyt minulla on jo uusi mies. Hän osaa kyllä pitää huolen siitä, että tunnen itseni kauniiksi.
Heikko itsetunto ja narsismia, on sun miehellä varmaan kivaa.
Järjestät teille kahdenkeskustä aikaa. Teette jotan sellaista, mistä vaimosi pitää, mitä esim teitte seurusteluaikana.
Ei tarvitse edes välttämättä maksaa mitään, se sika ja toisen huomioiminen on tärkeintä. Se voi olla selkähieronta saunan jälkeen, tai kokkaat vaimosi lempiruokaa, tai teet eväät ja lähdette kävelylle teille tärkeään paikkaan. Tai käperrytte yhdessä sohvalle katsomaan elokuvaa.
Jos on rahaa panostaa, niin tietysti voi käydä leffassa, tai ulkona syömässä tai toisessa kaupungissa hotellissa. Ja keskitytte toisiinne ja olet aidosti läsnä.
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan. Tämä nuori tyttö oli joku keskenkasvuinen kakara ja sinä sait jotain itsetunnon pönkitystä tästä. Tee vaimollesi palvelus ja jätä hänet. Ei kukaan halua tuollaista häntäheikkiä. Minulla nousee karvat pystyyn jos kuulen, että isot miehet haikailevat nuorien, kypsymättömien ämmien perään..
No huhhu. Ymmärrän kyllä miksi miehiä kiinnostaa nuoremmat naiset, jos kotona on tollainen agressiivinen vanha muija.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli pieni henk. Koht kriisi muutama kuukausi sitten ja ihastuin itseäni nuorempaan tyttöön. Ihastuminen kesti vain muutaman viikon ja siihen ei sisältynyt mitään fyysistä pettämistä, ainoastaan flirttailua. Halusin olla vaimolleni rehellinen ja kerroin asiasta, mutta hän ottikin asian todella raskaasti. Ihastuminen vaikutti syvästi hänen itsetuntoonsa ja hän alkoi oireilla pahasti. Hän on myös miettinyt eroa. En saa häntä uskomaan enää, että pidän häntä kauniina ja kaikista ihanampana naisena päällä maan. En edes tajua mitä siinä toisessa naisessa näin. Hän oli ihan erilainen kuin oma vaimoni.
Antakaa vinkkejä miten voisin saada luottamuksen takaisin ja saada vaimoni uskomaan, että hän on minulle todella se kaikista tärkein ja merkityksellisin? Suhde on vaskakaudalla mokailuni takia 😔
Sietää ollakin vaakalaudalla. Itse heittäisin heti mäkeen tuollaisen kusipää-äijän. En katsoisi päivääkään. Turhaan pyytelet anteeks. Susta loistaa kilometrien päähän se, että kun tulee seuraava nuori, kaunis nainen kohdalle, niin kuljet mulkku ojossa perässä etkä vaimoasi taaskaan edes muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sietää ollakin vaakalaudalla. Itse heittäisin heti mäkeen tuollaisen kusipää-äijän. En katsoisi päivääkään. Turhaan pyytelet anteeks. Susta loistaa kilometrien päähän se, että kun tulee seuraava nuori, kaunis nainen kohdalle, niin kuljet mulkku ojossa perässä etkä vaimoasi taaskaan edes muista.
Huono itsetunto on erittäin epäviehättävä piirre.
Peniksen suurennus leikkauksella tietenkin.
Oletko pyytänyt anteeksi vaimoltasi?
Mun mies ei ole pyytänyt, vaikka olen antanut siihen mahdollisuuden. Kohta on sen vuoksi entinen mies. Voi olla näinkin "pienestä" kiinni.
hanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono itsetunto on erittäin epäviehättävä piirre.
Niin, mikä milloinkin on sen huonon itsetunnon aiheuttanut .
Vaimollani on huono itsetunto itsestään riippumattomista syistä. Turha sitä on epäviehättäväkdi piirteeksi alkaa sanomaan. Se huono itsetunto kun ei tuosta vaan korjaannu vaikka itse kuinka haluaisi. Ja itse olen sitä omilla munailuillani pahentanut.
Voi olla, jotakin peruuttamatonta vahinkoa on syntynyt, vaikka yhdessä pysyisittekin. Noh, muistat pitää mölyt mahassa sitten seuraavassa suhteessasi. Ihastua saa ja ei viattomassa flirtissäkään mitään vikaa, mutta älä hyvä ihminen mene siitä kertomaan kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vaimollani on huono itsetunto itsestään riippumattomista syistä. Turha sitä on epäviehättäväkdi piirteeksi alkaa sanomaan. Se huono itsetunto kun ei tuosta vaan korjaannu vaikka itse kuinka haluaisi. Ja itse olen sitä omilla munailuillani pahentanut.
Kannattaa miettiä tarkkaan, lähteekö suhteeseen, jossa omaksi rooliksi muodostuu toisen heikon itsetunnon rakentaminen aina uudestaan ja varoa jatkuvasti, ettei huojuva torni vain kaadu. Tuosta tulee helposti aika ikävä dynamiikka, kun kiltti mies kävelee munankuorilla ja varoo suututtamasta ja loukkaamasta naista silloinkin, kun hänen pitäisi olla jämäkkä ja ajatella omia tarpeitaan. Se kun on pidemmän päälle myrkkyä naisen romanttiselle kiinnostukselle.
Aijai. Vahinko on jo tapahtunut. Ei jokaisesta ihastumisesta pidä kertoa, mutta sinä olet vielä sen lisäksi kiertänyt veistä haavassa kertomalla että ihastuksesi oli nuori. Vaimosi pitää nyt itseään vanhana ja epäviehättävänä. Aina kun joku nuori tyty kävelee ohitsenne hän miettii, että haluaisit mieluumin sen nuoremman. En osaa auttaa.
Jos oma mieheni kertoisi minulle "rehellisyyden" nimissä tuollaista, ottaisin sen kyllä myös raskaasti siksi, että ikä piti mainita ja minua silläkin tahalleen loukata ihan kuin ei siinä ihastumisessa olisi ollut jo tarpeeksi. Se on tätä naisten elämä kun nuoruutta palvotaan ja ikä ei saisi näkyä.
Minkä ikäisiä olette vaimon kanssa ja kuinka nuori on tää tyttö sitten on?
Ikä kiinnostaisi, vaimosi ja sinun. Olisi helpompi auttaa.
Juuri näin! Korostan tuota kotiöissä luontevaa ja näkyvää auttamista eli ei puhetta liikaa vaan auttamistekoja. Eräs avioliittoneuvoja sanoi kerran, että jos haluat illalla kivaa sängyssä, auta päivällä kotitöissä. Pitää muuten paikkansa! Mutta miehet, miksi teistä on niin vaikeaa tehdä kotitöitä ja auttaa vaikka keittiössä sen sijaan puhetta kyllä tulee?