Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko kela kieltäytyä sairaspäivärahasta näin?

Vierailija
19.09.2016 |

Olin sairaslomalla 2 viikkoa työpaikkakiusaamisen vuoksi. Syynä ahdistuneisuus ja akuutti stressireaktio. Kiusaajana esimies. Samainen esimies käsittelee saikkulaput. Nyt tuli lappu kelasta, ettei saikkulappuani ole hyväksytty. Liiton sivuilla lukee, että työnantajan ja kelan on se hyväksyttävä, jos se on asianmukaisesti kirjoitettu/laadittu. No oli tehty juuri niin ja heti t oimitettu esimiehelle. Nyt kela vaatii b-todistusta ja uhkailee sillä, ettei maksa minulle palkkaa tuon kahden viikon ajalta. Meneekö ihan pykälien mukaan? Asiallinen keskustelu kiitos.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa yhteys liittoon. Ei mene kyllä oikein.

Vierailija
2/5 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei koskaan maksa sairauslomaa diagnoosilla akuutti stressireaktio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tehty mulle muutama kerta,vaikka monen erikoislääkärinkinlausunto,ei sairaspäivärahaa ei mitään.On tiukentunut valtavasti ja 2 kertaa jätetty maksamatta,vaikka päiviä jäljellä.

Vierailija
4/5 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuutti stressireaktio diagnoosi ei velvoita palkan maksuun.

Vierailija
5/5 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa

Akuutti stressireaktio on sairasoäivärahan maksuperuste. Työnantaja on maksanut palkkasi ja päiväraha menee työnantajalle.

Kela pyytää lisäselvitystä. Ota yhteys lääkäriisi. He tarvitsevat tiedon mm millainen kuntoutussuunnitelma ym B-lausunnossa

Itselläni oli sama tilanne. Työterveyshuolto lähetti tiedot Kelaan. Ja työnantaja sai päivärahan