Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt vinkit kehiin! Teini flunssassa ja keskiviikkona pitäis istua yo-salissa.

Vierailija
19.09.2016 |

17v tyttö on kipeänä, vähän kuumetta, kurkku kipeä, nuhaa ja yskää. Keskiviikkona pitäis olla yo-kirjoituksiin kunnossa, että jaksais istua salissa ja tehdä parhaansa.
Oisko teillä jotain luottovinkkejä flunssan selättämiseen? Vitamiineja tyttö napsii joka päivä, pysyy lämpimänä, juo lämmintä teetä ja on nyt pois koulusta.
Oltais kiitollisia jos joku osais antaa jotain vinkkejä. :)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon c-vitamiinipommit vaan nassuun! Jos itsellä on flunssa tai tuntuu olevan tuloillaan niin juon monta kertaa päivässä hunajalimeteetä. Keitän siis vettä, sinne reilusti hunajaa ja puristaa paljon limeä sekaan. Tota kun on juonut paljon päivässä, ei ole flunssa iskenyt vaikka oli kurkku jo vähän kipeä :)

Vierailija
22/30 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan (vuonna 2007) tuollaisesta flunssasta ja kuumeesta haettiin lääkärintodistus, niin yo-kokeen arvostelussa sai muutaman pisteen anteeksi. Tuskin siitä kovasti hyötyä on, mutta yksikin piste saattaa nostaa M-->E, esimerkiksi. En tiedä onko tällaista käytäntöä enää olemassa?

Muuten en osaa auttaa, kuudes viikko flunssassa \o/

Vuonna 2015 ei herunut lääkärintodistuksella helpotusta, vaikka todistuksessa olikin maininta kuumeesta, angiinasta, sydänlihastulehduksesta ja kolmesta sairaalapäivästä, jotka kokelas vietti yo-kirjoituspäivien välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkiä, C:tä ja auringonhattu-uutetta saa yhtenä imeskelytablettina apteekeista ja varmaan luontaistuotekaupoistakin. Suosittelen tätä.

Ja tyttärellesi, kuten muutkin ovat sanoneet, kirjoituspäivänä kunnon särkylääke ja nenää avaavaa suihketta ja samat jo nyt etukäteen öiksi että saisi nukuttua. Ja onnea!

Vierailija
24/30 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkiä, on tutkittua tietoa, että lyhentää flunssaa. Tarkista annos netistä,  jotta ottaa tarpeeksi apteekkikin varmaan osaa sanoa.

Jos on kovin tukkoinen, hakekaa lääkäriltä Duact-resepti, jotta saa yöt nukuttua.

Keskiviikko-aamuna 800 mg ibuprofeiinia ja nenätipat mukaan. Jos on tarvetta, voi ottaa päivällä vielä kesken kokeen 400 mg lisää.

Sinkki tosiaan auttaa, mutta pitää ottaa yliannostus. Siitä ei ole lyhytkestoisena haittaa. Samoin C-vitamiinia kannattaa syödä.

Vierailija
25/30 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenähuuhtelukannu kannattaa hankkia. Sillä saa parhaiten avattua hengitystiet ja on hellävaraisempaa kuin nenäsumute. Ehkäisee poskiontelotulehduksen syntymistä ja ainakin minulla poistaa heti sitä flunssaisuuden tunnetta.

Vierailija
26/30 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä suosittelen tätä sinkkisuihketta. Siitä on jotain tutkimusta, että lyhentää flunssan kestoa. Tuota suihkautellaan suoraan kurkkuun, jossa flunssapöpöt on.

http://www.laakenetti.fi/Apteekki-FLUACUTE-ZINC-20-ml-sinkkisuihke

Joo, mä selvisin tuolla ajoissa kuntoon ennen tärkeää työhaastattelua! Tuon lisäks tietysti lepoa lepoa ja lepoa.

Vierailija
27/30 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, ap täällä. Kokeiltiin tuota sinkkiä ja se vaikuttais auttavan (tai sitten tyttö on paranemassa itsekseen). En usko että ytl huomioi sitä että on tuollaisessa 37.5-38.5-kuumeessa ja flunssassa, samassa kunnossa on useampi tytön kavereista :/

Kiitos vinkeistä myös kokeeseen valmistautumiseen, nyt on nenäsuihkeet sun muut jo laitettu valmiiksi ja etiketitkin teipattu piiloon ;)

T. Ap

Vierailija
28/30 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan (vuonna 2007) tuollaisesta flunssasta ja kuumeesta haettiin lääkärintodistus, niin yo-kokeen arvostelussa sai muutaman pisteen anteeksi. Tuskin siitä kovasti hyötyä on, mutta yksikin piste saattaa nostaa M-->E, esimerkiksi. En tiedä onko tällaista käytäntöä enää olemassa?

Muuten en osaa auttaa, kuudes viikko flunssassa \o/

Vuonna 2015 ei herunut lääkärintodistuksella helpotusta, vaikka todistuksessa olikin maininta kuumeesta, angiinasta, sydänlihastulehduksesta ja kolmesta sairaalapäivästä, jotka kokelas vietti yo-kirjoituspäivien välissä.

Yksi syy voi olla se, että kokelas on jäänyt niin kauas seuraavan arvosanan rajasta. Minulla on 20 vuoden kokemus yo-kokeiden arvosteluista ja olen nähnyt todella monia tapauksia, kuinka ytl on nostanut kokelaan arvosanaa lääkärintodistuksen vuoksi. Lääkärintodistus pitää toki olla päivätty koepäivälle, eli joka koepäivälle pitää hakea oma. Onhan se vaivalloista mutta ei todellakaan turhaa, JOS opiskelija sattuu jäämään muutaman pisteen päähän seuraavan arvosanan rajasta.

Vierailija
29/30 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viime keväänä auttoi se kun Kalsi päivää otin oikein kunnolla vitamiineja poreena, tablettina, marjoina... joka tavalla. Join kuumaa mustaherukkamehua. Makasin peiton alla sängyssä ja pakotin itseni nukkumaan koko ajan. Sitten kolmantena päivänä olin huomattavasti parempi. Melkein täysin terve.

Mutta jos koepäivänä vielä on kovin flunssainen niin termikseen laitat mukaan kuumaa, vitamiinit aamulla, yskänlääkettä, strepsilsejä ja joku valtti saliin mukaan. Ja jotain särkylääkettä myös. Itse vedin parit kirjoitukset täydessä kuumeessa, ja kunnon lääkkeillä ja hoidolla kuusi tuntia menee helposti. Sain eet niistä kahdesta kerrasta.

Vierailija
30/30 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärintodistus kannattaa hakea kirjoituksia edeltävänä päivänä. Olin itse kuumeessa yhtenä kirjoituspäivänä ja käytiin hakemassa yksityiseltä todistus edellisenä iltana sekä vähän tujumpaa flunssalääkettä. Menin tavallisesti kirjoituksiin kuuman mehun ja buranan voimalla. Koe tuli takaisin M:nä, mutta YTL korotti sen E:hen, koska olin toimittanut lääkärintodistuksen ja olin ilmeisesti jäänyt parin pisteen päähän E:stä. Eli hakekaa ehdottomasti lääkärintodistus jos tytöllä on kuumetta.

T. ihan pari vuotta sitten kirjoittanut