Vinkkejä Tinder-kuvan ottamiseen!
Olen mies ja ajattelin tehdä viimeinkin profiilin Tinderiin. Valokuvia minulla ei itsestäni juurikaan ole, joten pitää ottaa uusi kuva profiilia varten. Vinkkejä mitä kuvassa kannattaa olla ja mitä ei kannata olla. En pohjusta tätä sen pidemmälle heti alkuun, jotta en vaikuta viestien sisältöön liikaa.
Millaiset kuvat herättävät teidän mielenkiinnon? Millainen kuvakulma, mikä etäisyys yms.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saa olla peilin kautta otettuja kuvia? Minulla ei ole puhelimessa sitä etukameraa ja tosi vaikeaa on ottaa kuvaa itsestään ilman peiliä.
Kyllähän sellaisen saa ottaa, mutta pitää katsoa, että peili on tällöin puhdas. Kyllähän se antaa myös vähän poseeraavan vaikutelman. Tosin aika tekopyhää ajattelua siinä mielessä, koska kaikkien kuvathan yleensä ovat poseerauskuvia, vaikka koitetaankin luonnollista ympäristöä luoda. Mielikuvat ovat kuitenkin erittäin tärkeitä kun noin nopealla tahdilla hyväksytään ja hylätään. Luonnollinen kuva antaa paremman vaikutelman, joten siksi luonnollisessa tilanteessa ja toisen ottama kuva on yleensä se paras. Omasta mielestä luonnollinen hymy saattaa näyttää kovin väkinäiseltä toisen mielestä.
Niin, enemmänhän se kaverin ottama kuva on poseeraamista kun todennäköisesti itse pyydät kaveria ottamaan sen. Selfie taas on sellainen "minusta ei ole paljon kuvia, otan nyt sellaisen tässä yhtäkkiä, että on jotain, mitä laittaa profiiliin" - henkinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saa olla peilin kautta otettuja kuvia? Minulla ei ole puhelimessa sitä etukameraa ja tosi vaikeaa on ottaa kuvaa itsestään ilman peiliä.
Kyllähän sellaisen saa ottaa, mutta pitää katsoa, että peili on tällöin puhdas. Kyllähän se antaa myös vähän poseeraavan vaikutelman. Tosin aika tekopyhää ajattelua siinä mielessä, koska kaikkien kuvathan yleensä ovat poseerauskuvia, vaikka koitetaankin luonnollista ympäristöä luoda. Mielikuvat ovat kuitenkin erittäin tärkeitä kun noin nopealla tahdilla hyväksytään ja hylätään. Luonnollinen kuva antaa paremman vaikutelman, joten siksi luonnollisessa tilanteessa ja toisen ottama kuva on yleensä se paras. Omasta mielestä luonnollinen hymy saattaa näyttää kovin väkinäiseltä toisen mielestä.
Niin, enemmänhän se kaverin ottama kuva on poseeraamista kun todennäköisesti itse pyydät kaveria ottamaan sen. Selfie taas on sellainen "minusta ei ole paljon kuvia, otan nyt sellaisen tässä yhtäkkiä, että on jotain, mitä laittaa profiiliin" - henkinen.
Kaverin ottamassa kuvassa on se hyvä puoli, että ainakin joku on arvioinut sen kuvan sinun lisäksesi, joten aivan kaamea kuva ei ehkä pääse läpi seulonnan. Tosin voihan sen kuvan aina vaihtaa jos sillä ei matcheja tule, joten ei sitä paskaa kuvaa kannata ehkä liikaa pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kannattaa myös kiinnittää huomiota siihen, mitä kuvassa näkyy taustalla. Eli esimerkiksi jos olet luontoihminen, otat kuvan luonnossa, tai jos olet kaupunki-ihminen, otat kuvan kaupungissa. Tai jos otat kuvan kotona, niin mitä esineitä taustalla näkyy (näkyykö viitteitä harrastuksista tai kiinnostuksen kohteista: kirjoja, levyjä, soittimia, julisteita...), onko kämppä siisti yms..
Tämä onkin jokseenkin ongelmallista, koska asun aika vanhassa kämpässä, eikä täällä ole tausta kovinkaan mairittelevat. Ehkä tuossa yhdessä kohtaa saan aika neutraalin taustan.