Vinkkejä Tinder-kuvan ottamiseen!
Olen mies ja ajattelin tehdä viimeinkin profiilin Tinderiin. Valokuvia minulla ei itsestäni juurikaan ole, joten pitää ottaa uusi kuva profiilia varten. Vinkkejä mitä kuvassa kannattaa olla ja mitä ei kannata olla. En pohjusta tätä sen pidemmälle heti alkuun, jotta en vaikuta viestien sisältöön liikaa.
Millaiset kuvat herättävät teidän mielenkiinnon? Millainen kuvakulma, mikä etäisyys yms.
Kommentit (24)
Mun kuva: ylimielinen ilme ja haba näkyy. 1800 matchia.
Jos selfietä otat, niin yleensä mairittelevin kuvakulma on aavistuksen ylhäältäpäin (ei liikaa) ja hieman sivusta, eli ei ihan suoraan kameraa kohti. Hymyile, ole aito ja rehellinen, äläkä esitä mitään ylimääräistä. :)
Tarkista myös että tausta on suht siisti, esim vaalea seinä yms.
Vierailija kirjoitti:
Nuo matchit eivät ole ehkä sellaisia ihmisiä, joista minä olisin kiinnostunut. Etsin mukavia naisia, vaikka en varsinaisesti parisuhdetta etsikään.
Varmaan kannattaa myös kiinnittää huomiota siihen, mitä kuvassa näkyy taustalla. Eli esimerkiksi jos olet luontoihminen, otat kuvan luonnossa, tai jos olet kaupunki-ihminen, otat kuvan kaupungissa. Tai jos otat kuvan kotona, niin mitä esineitä taustalla näkyy (näkyykö viitteitä harrastuksista tai kiinnostuksen kohteista: kirjoja, levyjä, soittimia, julisteita...), onko kämppä siisti yms..
Vierailija kirjoitti:
Kuvia joista itse en tykkää:
- Paidattomat, ei ei ei, nolouden huippu!
- Peiliselfiet vessassa, hississä, missä vaan... etenkin tosiaan ilman paitaa
- Aurinkolasit päässä, kuva takaapäin, hattu silmillä - minäkin näytän kasvoni joten näistä en tykkää
- Pelkkiä kaukaa otettuja sporttikuvia, tässä hiihdän/juoksen/pyöräilen/benjihyppään...
- Pelkkiä ryhmä/biletyskuvia
- Kuolemanvakavat murhaajailmeet, alaviistot sieraintenesittelykuvat, todella tärähtäneet/epäselvät...
Kuvia joista tykkään:
- Hymyilevä!
- Luonnollinen, rento, tarkka, hyvin sommiteltu
- Mieluiten ei selfie, mutta jos, niin tyylikäs sellainen
- Paras yhdistelmä: Selkeä kasvokuva + harrastuskuva + lomakuva + esim. koiran tai lapsen kanssa jos sellainen on + kuva itselle tärkeästä asiasta/kirjasta/kaupungista/jnejne
Selfie on varmaankin "pakko" ottaa, kun en minä tähän hätään ketään muutakaan saa kuvaa ottamaan ja yksin pystyy räpsiä niitä kuvia niin paljon kuin sielu sietää ja valita niistä parhaimman. Kaverin pyytää ottamaan kuvan, niin se ottaa ne maksimissaan kymmenen kuvaa ja niistä pitää sitten valita paras.
Voisihan sitä toki yrittää itselaukaisulla ja pokkarilla jotain kikkailla.
Ajattelin, että ulkona otettu kuva näyttäisi vähemmän väkinäiseltä, mutta siellä ei saa rauhassa kuvailla ja muutenkin kuvaaminen on hankalampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo matchit eivät ole ehkä sellaisia ihmisiä, joista minä olisin kiinnostunut. Etsin mukavia naisia, vaikka en varsinaisesti parisuhdetta etsikään.
Tässä pointtia - ota sellainen kuva, millaisen ihmisen toivoisit tykkäävän profiilistasi. Ei siis mitään esittämistä, mutta nuo paidattomat miehet ja bikininaiset varmaan tykkäävät toisistaan, samoin raitapaitaiset lukutoukat toisistaan jne... näin kärjistettynä :).
Joo siis ehdottomasti EI vessassa/kylpyhuoneessa peiliselfietä. Tai muutenkaan siellä kuvaa. Ehdoton turnoff.
Muuten selfie on ihan hyvä, neutraali tausta, voi olla ulkona tai sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Aurinkolasit päässä, kuva takaapäin, hattu silmillä - minäkin näytän kasvoni joten näistä en tykkää
- Pelkkiä kaukaa otettuja sporttikuvia, tässä hiihdän/juoksen/pyöräilen/benjihyppään...
- Kuolemanvakavat murhaajailmeet, alaviistot sieraintenesittelykuvat, todella tärähtäneet/epäselvät...
Kuvia joista tykkään:
- Hymyilevä!
- Paras yhdistelmä: Selkeä kasvokuva + harrastuskuva + lomakuva + esim. koiran tai lapsen kanssa jos sellainen on + kuva itselle tärkeästä asiasta/kirjasta/kaupungista/jnejne
Selfie on varmaankin "pakko" ottaa, kun en minä tähän hätään ketään muutakaan saa kuvaa ottamaan ja yksin pystyy räpsiä niitä kuvia niin paljon kuin sielu sietää ja valita niistä parhaimman. Kaverin pyytää ottamaan kuvan, niin se ottaa ne maksimissaan kymmenen kuvaa ja niistä pitää sitten valita paras.
Voisihan sitä toki yrittää itselaukaisulla ja pokkarilla jotain kikkailla.
Ajattelin, että ulkona otettu kuva näyttäisi vähemmän väkinäiseltä, mutta siellä ei saa rauhassa kuvailla ja muutenkin kuvaaminen on hankalampaa.
Juu tämä on ymmärrettävää. Selfienkin voi ottaa niin että se näyttää kivalta - luonnollinen hymyilevä/positiivinen (hammashymy ei mitenkään pakollinen) ilme ja kuvan fiksu rajaus ovat tärkeintä. Ja tosiaan ei peilin kautta :).
Hyvällä maulla otetut selfiet on aika turvallinen valinta ja niistä varmaan helpoin alottaa. Jotkut taas suosivat peilin kautta otettuja kokovartalokuvia.
Aurinkolasit kuvissa voi olla aika hämääviä, joten vältä niitä. Yks kaks ei oo paha, mutta jos jokaisessa kuvassa plehat on päässä... silmät on sielun peili tai jotain sinne päin :)
Hauiksen pullistelu/sikspäkki kuvat on vähä niin ja näin.. tietysti jotkut tykkää, mutta itse painan raksia samantien. Tietysti riippuu etsiikö jotaa yhden illan nopeeta ja haluaa vähän näyttää mitä tarjolla vai onko hakusessa jotain vakavampaa. Oma mielenkiintoni ei nouse tällaisista kuvista sen enempää. Ehkä samaan kategoriaan menee 10 kuvaa kuntosalin pukuhuoneen peilin edestä.
Tietysti jos löytyy hyvän maun tilannekuvia, kuvia harrastuksista (joo ehkä tässä tilanteessa se yksi punttikuva sallitaan) tai muuten vaan normaalielämästä.
Kuvat joissa näytät itseltäsi (ei ehkä niitä 10v vanhoja) ja ehkä tuovat esille kiinnostuksen kohteitasi on hyviä, mikä vaan itsestäsi tuntuu luonnolliselta.
Yläviistosta napattu ns. fat girl angle.
Katse kameraan vai johonkin kuvan ulkopuoliseen kohteeseen? Kameraan tuijottamisella saa helposti luotua friikin fiiliksen, mutta toisaalta onhan se iskevämpi jos kuva on hyvä.
Tuo on varmasti ihan totta että nuoret bikinimisut tykkäävät salipullistelijoista. Eli siitä kannattaa lähteä, millaisilta naisilta haluaa huomiota. Itse olen varmaan aika tavallinen suomalainen keski-ikäinen nainen ja minulla huomio kiinnittyy miehiin, joilla on hymyileviä ja kivoja ja siistejä kuvia. Jos esittelytekstissä lukee elämänkoulu, en tykkää. Huonoja kuvia ovat vessaselfiet, murjotuskuvat, keskisormen näyttäminen, tupakka - ja olutkuvat, lapsien kanssa otetut kuvat ja suttuiset ja tärähtäneet kuvat sekä ne salikuvat.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on varmasti ihan totta että nuoret bikinimisut tykkäävät salipullistelijoista. Eli siitä kannattaa lähteä, millaisilta naisilta haluaa huomiota. Itse olen varmaan aika tavallinen suomalainen keski-ikäinen nainen ja minulla huomio kiinnittyy miehiin, joilla on hymyileviä ja kivoja ja siistejä kuvia. Jos esittelytekstissä lukee elämänkoulu, en tykkää. Huonoja kuvia ovat vessaselfiet, murjotuskuvat, keskisormen näyttäminen, tupakka - ja olutkuvat, lapsien kanssa otetut kuvat ja suttuiset ja tärähtäneet kuvat sekä ne salikuvat.
Vaikka nuo bikininaiset ja pyllyn esittelijät saattavat näyttääkin hyvältä, niin mielestäni tuollaisen kuvan laittaminen itsestään kertoo aika paljon ihmisestä sellaista, joka tekee naisesta silmissäni epäkiinnostavan. Tai no riippuu tietenkin myös siitä bikinikuvasta. Jos esimerkiksi on ensin kasvokuva ja toisena kuvana bikinikuva vähän kauempaa luonnollisessa ympäristössä, niin ei se missään tapauksessa miinus ole. Ihan kivahan se on, että näkee heti myös millainen kroppa naisella on.
Jos on mahdollista niin älä ota selfietä. Onko puhelimesi kamerassa etälaukaisijaa? Aseta se johonkin ja istu/seiso ja hymyile. Paljon parempi kun joku selfie.. mut sekin käy jos muuta mahdollisuutta ei ole. Miehet harvemmin osaavat ottaa hyvää kuvaa itsestään tai arvioida missä kuvassa näyttävät hyvältä, joten pyydä jonkun kaverinaisen/kenen vaan naisen mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Jos on mahdollista niin älä ota selfietä. Onko puhelimesi kamerassa etälaukaisijaa? Aseta se johonkin ja istu/seiso ja hymyile. Paljon parempi kun joku selfie.. mut sekin käy jos muuta mahdollisuutta ei ole. Miehet harvemmin osaavat ottaa hyvää kuvaa itsestään tai arvioida missä kuvassa näyttävät hyvältä, joten pyydä jonkun kaverinaisen/kenen vaan naisen mielipide.
Minulla ei ole enää erottuani yhtään naispuolista kaveria. Tai no kaverien muijat, mutta en ole heidän kanssaan tekemisissä oikeastaan koskaan. En minä ole huono arvioimaan kuvan hyvyyttä, mutta tietenkin itsestä otettua kuvaa on aina hankala arvioida.
Miksi ei saa olla peilin kautta otettuja kuvia? Minulla ei ole puhelimessa sitä etukameraa ja tosi vaikeaa on ottaa kuvaa itsestään ilman peiliä.
Kuvia joista tykkään:
- Hymyilevä!