Keksikää mulle joku ruoka nyhtökaurasta/härkiksestä ja perunasta
Noita on jääkaapissa. Varmasti nyt monella tulee mieleen sellaisia omaperäisiä vastauksia, että kippaa ne nyhtökaurat ja härkikset roskiin ja heitä lihaa pannulle, mutta mä en nyt siis hae tällaista neuvoa. Jos tekee mieli vitsikkäästi lohkaista, niin voi mumista kommenttinsa vaikka paperipussiin ja vapauttaa sen ulos.
Kommentit (6)
Saako muita raaka-aineita käyttää? Pitääkö olla vegaaninen?
Itse tekisin ihan simppelisti kermaisen tai tomaattimurskapohjaisen kastikkeen siitä lihankorvikkeesta ja nauttisin keitetyn perunan tai perunamuussin kera.
Vierailija kirjoitti:
Saako muita raaka-aineita käyttää? Pitääkö olla vegaaninen?
Itse tekisin ihan simppelisti kermaisen tai tomaattimurskapohjaisen kastikkeen siitä lihankorvikkeesta ja nauttisin keitetyn perunan tai perunamuussin kera.
Saa olla muita raaka-aineita. Ei tarvitse olla vegaaninen, mutta plussaa, jos on.
Perunalaatikko tai perunasoselaatikko, jossa lisänä noita.
Sellainen pyttipannun tyylinen paistos, jossa siis paistettuja perunoita, nyhtistä/härkistä ja vaikka jotain vihanneksia (pakaste tai tuoreita). Mausteita ja öljyä wokkipannuun ja siinä ruskistus, yksinkertaista ja ihan hyvää.
Me syötiin juuri tänään tomaattipohjaista härkiskastiketta ja perunamuussia. Hyvää oli. :)
Up