Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vahvistetun työvuoroluettelon muuttaminen

Vierailija
18.09.2016 |

Onko minulla oikeus kieltäytyä muuttamasta työvuoroja vahvistetusta työvuoroluettelosta vain siksi että työkaveri haluaa itselleen jonkun muun kuin oman vuoronsa? Perusteeksi työkaveri sanoo oman jaksamisensa, tekee siis vähän eri vuoroja kuin me muut mutta on tiennyt tuon kun on töihin hakeutunut. Nyt yrittää sitten saada meitä muita vaihtamaan vuoroja. Olen asiasta kohteliaasti kieltäytynyt. Teinkö väärin? Minulla on paljon vapaa-ajan menoja ja ne sovitaan viikoiksi eteenpäin koska tiedän vuoroni ennalta. Vaihtaminen aiheuttaa minulle paljon vaivaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pakko vaihtaa

Vierailija
2/7 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse työkaverin pyynnöstä muuttaa. Toki joustamisessa silloin tällöin ei ole mitään pahaa, silloin yleensä myös muut joustavat silloin, kun itse pyytää. Ainoastaan esimies voi määrätä vaihtamaan työvuoroa, sekin perustellusta syystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse työkaverin pyynnöstä muuttaa. Toki joustamisessa silloin tällöin ei ole mitään pahaa, silloin yleensä myös muut joustavat silloin, kun itse pyytää. Ainoastaan esimies voi määrätä vaihtamaan työvuoroa, sekin perustellusta syystä.

Näin mäkin ajattelen.  Työkaveri haluaa vaihtaa vain tiettyyn vuoroon. Voiko esimies määrätä vaihtamaan vain siksi ettei työkaveri "jaksa". Onko perusteltu syy? (minusta ei ole)

ap

Vierailija
4/7 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpä lyödään työvuorolistaan yksi V päivä eli vapaa ja sitten on x, joihin saattaa (lue tulee) vuoroja kesken viikon. Pari päivää on varmoilla töitä. Eikä se V: n pidä yleensä paikkaansa mutta yleensä sunnuntai.

Vierailija
5/7 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset työssäjaksamisasiat hoidetaan työterveyden ja mahdollisesti vuorojärjestelyistä sovitaan esimiehen kanssa, ei niiden asioiden hoito ja/tai järjestely kuulu työkavereille. Sinä pidät huolta omasta jaksamisestasi harrastamalla jne., et ottamalla stressiä työkaverin takia.

Vierailija
6/7 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset työssäjaksamisasiat hoidetaan työterveyden ja mahdollisesti vuorojärjestelyistä sovitaan esimiehen kanssa, ei niiden asioiden hoito ja/tai järjestely kuulu työkavereille. Sinä pidät huolta omasta jaksamisestasi harrastamalla jne., et ottamalla stressiä työkaverin takia.

Kiitos! Vaikka kyllä mun pikkasen stressaa nuo vuoronvaihdon vinkumiset. Ja kun en halua selitellä yksityiselämääni töissä, en kerro sen tarkemmin mutta sanon että on sovittu meno. se taitaa vähän ärsyttää mutta mun mielestä asiani eivät kuulu työpaikalle. Itse olen vuoroihini tyytyväinen, viimeisen vuoden aikana en ole kertaakaan pyytänyt vuoronvaihtoa.

ap

Vierailija
7/7 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit kieltäytyä. Ei kenenkään tarvitse vaihtaa vuoroa, varsinkaan jos on sovittuja menoja. Ainakin jatkuva vuoronvaihtamisen kyselyt ärsyttää, jos kyselijä vetoaa siihen, ettei jaksa iltavuoroja tai viikonloppuvuoroja. Niitä on ainakin meille yritetty laittaa kaikille tasaisesti. Toki vaihadan silloin, jos on tärkeä syy ja vaihto muuten itselleni sopii. Nyt oon esimerkiksi tehnyt jo kuusi viikonloppua peräkkäin töitä ( puolet ihan omia viikonloppuvuorojani ja puolet työkavereiden menojen takia vaihdettuja) . Tiedän, että tarvittaessa saan ko. henkilöiden kanssa kyllä itsekin vaihdettua vuoron, jos sattuu tärkeä meno.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän