Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ystävän" röyhkeä käytös!

Vierailija
18.09.2016 |

Ollaan oltu ystäviä jo 5 vuotta, mutta viime vuosina hänestä on tullut esiin epämiellyttäviä piirteitä, varsinkin sen jälkeen kun erosi miehestään ja otti uuden miehen. Yksi ilta hän tuli miehensä kanssa ja vaati että lakkaan hänen kyntensä. Mua ei kauheasti napannut, ja sanoin että lakataan huomenna. Ystäväni (ulkomaalainen) puhui sitten omalla kotimaisellaan miehelleen että lähdetään kotiin ja nyt heti. Kysyin miksi, ja vastaus oli, koska en lakkaa hänen kynsiään, niin hän voisi hyvin mennä kotiin. Tässä siis yksi esimerkki, mutta näitä olisi monia.

Olimme suunnitelleet mieheni kanssa menevämme katsomaan yhtä bändiä joka siis soitti eilen. Miehen kaveri osti valmiiksi meille kaikille kolmelle liput. Tämä "ystäväni" tuli miehensä kanssa meille, ja alkoi vaatia että menisimme katsomaan tuota bändiä jo klo.21.00. Sanoin ettei siinä ole mitään järkeä, koska on kallista istua baarissa niin aikaisin, eikä siellä ole vielä ihmisiä eikä sitä bändiä. Menimme lopulta klo.11.00 ja "ystäväni" hävisi miehensä kanssa baarin uumeniin heti kun pääsimme sisään. Kun menin hakemaan toisia juomia, tämä nainen ilmestyi selkäni taakse ja alkoi puhumaan, ettei ole varma riittääkö hänen rahat juotaviin. Sanoin että minulla on kiire ja lähdin äkkiä pois, koska olen monet kerrat tarjonnut hänelle juotavat, mutta ikinä hän ei tarjoa minulle. Tiedän että he ovat rahapulassa, mutta olen kyllästynyt peittelemään omaa rahatilannettani sen vuoksi ettei hänelle tulisi paha mieli.

"Ystäväni" arvostaa rahaa erilailla kuin minä. Hän haluaa esittää että he olisivat rikkaita, ja monet luulevat että he ovatkin. Mies on samanlainen, käy syömässä ravintolassa vaikka ovat korviaan myöden veloissa. Eroon heistä on vaikea päästä. Meillä on pieniä lapsia, mutta silti jos ystäväni tarvitsee apua, minulla on oltava aikaa hänelle. Kerran hän tuli meille koska halusi että soitan yhteen paikkaan hänen puolestaan, se oli ihan ok. Kun soitin minulle sanottiin, että tuo henkilö on lounaalla. Sanoin ystävälleni että lähden käymään kaupassa ja kun tulen soitetaan uudelleen. "Ystäväni" kysyi, että eikai minulla mene pitkään koska sinne paikkaan täytyy soittaa ja hänenkin pitäisi päästä kotiin siivoamaan. Aivan kuin hän ei ymmärtäisi, että pienten lasten kanssa minulla riittää töitä ilman häntäkin. Olen kyllästynyt ainaiseen pummimiseen ja päällepäsmäröintiin. Jos huomautan hänelle siitä, hän esittää ettei ymmärrä mitä sanoin. Olisko neuvoja? Tai vertaistukea?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki tyttö itseluottamus.

Vierailija
2/15 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ystävyys" katkolle. Hyväksikäytöltä vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI on helppo ja lyhyt sana. Opettele se.

Vierailija
4/15 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla/teillä ole muita ystäviä vai miksi hengaatte tämän pariskunnan kanssa?

Kasvata selkäranka ja pidä puolesi niin moiset "ystävät" kaikkoaa ja elämä helpottuu.

Onko miehesi yhtä tossu kuin sinä?

Vierailija
5/15 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan riidelty monet kerrat, mutta aina kun tulee tiukka paikka, hän esittää ettei ymmärrä suomen kieltä. On epäkohteliasta olla auttamatta mutta en vaan jaksa. ap

Vierailija
6/15 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ei, ja kun tyyppi tiukkaa syytä, sano "en vaan jaksa".

Sitten hävität tyypin numeron puhelimestasi.

Ei kusipäitä tarvitse sietää vaikka ulkomaalaisia olisivatkin.

Vierailija
7/15 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaise välit. Jos hän sanoo jotain voit joko pysyä hiljaa tai sanoa anteeksi en ymmärrä sinähän et puhu suomea. Mulla on tuollainen tuttava, mentiin ravintolaan ja ihme kyllä rahat loppui ja minä maksoin kortilla. Maksoi sitten takaisin parin päivän päästä ihme kyllä. Jännä ettei rahaa ole esimerkiksi takuuvuokraan tai ruokaannokseen mutta brassaillaan lentotunneilla ja puutarhabileillä jossa laajakuvatelevisiot

Vierailija
8/15 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä häneen yhteyttä, en soita koskaan enkä nykyään enää käy kylässäkään. Ovat harventaneet käyntejä kun ovat huomanneet, että olemme hieman nihkeitä heitä kohtaan. Monet kerrat olen huutanut hänelle koska on toiminut väärin, loukannut toisia ihmisiä käytöksellään. Ongelma on siinäkin, että mieheni on samasta maasta kuin ystäväni ja hänen miehensä, lisäksi miehet keskenään ovat kavereita. ap

Vierailija
9/15 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/15 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 Ellet ole Porvoosta, niin mitä miehesi ajattelee tuosta hyväksikäytöstä? Luulisi hänenkin varoissaan tuntuvan, jos makselette heidän puolestaan kaikenlaista ilman vastavuoroista vieraanvaraisuutta

Vierailija
11/15 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5 Ellet ole Porvoosta, niin mitä miehesi ajattelee tuosta hyväksikäytöstä? Luulisi hänenkin varoissaan tuntuvan, jos makselette heidän puolestaan kaikenlaista ilman vastavuoroista vieraanvaraisuutta

Kuten kirjoitin, niin miehemme ovat kavereita ja olen kieltänyt miestä auttamasta rahallisesti. En edes lainaa enää rahaa, koska takaisinmaksu venyy tai unohtuu kokonaan. Meillä olisi varaa auttaa, emme ole enää köyhiä kun mies sai hyväpalkkaisen duunin, mutta olemme itse olleet samassa tilanteessa joskus. Huomasin ettei suhde ole terve, kun esitin että olemme köyhiä. Tosiasiassa emme olleet, emmekä ole vieläkään. ap

Vierailija
12/15 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko virolaisia?

Vierailija
13/15 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko virolaisia?

Venäläisiä. ap

Vierailija
14/15 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko virolaisia?

No ei ihmetytä tuo käytös sitten ollenkaan. Onko miehesi erilainen?

Vierailija
15/15 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko virolaisia?

No ei ihmetytä tuo käytös sitten ollenkaan. Onko miehesi erilainen?

Oma mieheni suhtautuu rahaan neutraalista, ei halua pröystäillä tmv.tai näyttää että rahaa on. Tiedän että tämä on hieman kulttuurikysymys, mutta miksi pitää esittää että rahaa on? Ei tarvitse köyhäillä, mutta eläisi silleen normaalisti. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän