Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lapsellani kaikki hyvin mahassa?

Vierailija
18.09.2016 |

Olen raskausviikolla 33+3 ja vauva hikkaa 2-3 kertaa päivässä ja hikka kestää n. 10-15 minuuttia.
Onko lapsellani hengitysvaikeuksia ja onko tuo normaalia?
Hän hikkaa niin kovaa, että tuntuu välillä epämiellyttävältä. Maha oikein nykii tasaisesti koko hikkauksen ajan. Sen jälkeen kun hikka on päällä ja loppumassa hän "riehuu".
Muilla vastaavaa?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia. :) 

Vierailija
2/34 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta sillä tavalla normaalilta. Hikan kuuluu kestää vain muutaman minuutin. Soita HäKeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle on tulossa selvästi hikoitteleva koliikkivauva, onnea!

Vierailija
4/34 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on hikka? sama kuin nikottelu? sorry tyhmä kysymys.... :D

Vierailija
5/34 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät että hikkaa? Jospa vain liikkuu...

Vierailija
6/34 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen raskausviikolla 33+3 ja vauva hikkaa 2-3 kertaa päivässä ja hikka kestää n. 10-15 minuuttia.

Onko lapsellani hengitysvaikeuksia ja onko tuo normaalia?

Hän hikkaa niin kovaa, että tuntuu välillä epämiellyttävältä. Maha oikein nykii tasaisesti koko hikkauksen ajan. Sen jälkeen kun hikka on päällä ja loppumassa hän "riehuu".

Muilla vastaavaa?

Kerroit, et vauvas riehuu silloin ja sen jälkeen. Ettei vaan se yritä kertoa sulle että hänellä huono olo siellä ja ongelmia. Soittaisin synnärille ja kysyisin tosta hikasta. Aikas pitkään hikkkaa.

Vierailija
7/34 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät että hikkaa? Jospa vain liikkuu...

Koska se on tasaista naputusta. Erotan kyllä selvästi tavallisen liikkumisen ja möyrimisen. Tämän uskon olevan sitä hikkaa. Jatkunut jostain rv. 25+ eteenpäin ja on voimistunut ja tulee useammin. Olen kyllä ensimmäistä kertaa raskaana, joten en sen enempää tiedä. Ap

Vierailija
8/34 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo jotakin muuta, kun sille tulee hikka.

Vierailija
9/34 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle on tulossa selvästi hikoitteleva koliikkivauva, onnea!

Jännää mun vauva hikkas jopa 6 kertaa päivässä eikä koliikista tietoakaan, heräilee yöllä muttei itke.

Vierailija
10/34 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vauva hikkas mahassa tosi useasti ja paljon ja oikein hyvin voi. eikä tullut mitään koliikkivauvaa.

Vierailija
11/34 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauva hikkas jo tosi aikasests ja paljon :) en pitänyt mitenkään ihmeellisenä kjn olin lukenut raskaudesta ennestään jo niin paljon. Ihan normia. Sisko tuli 2kk perässä itseä ja vaikka toinen lapsi kyseli koko ajan minulta ensikertalaiselta mikä on normia ja mikä ei 😂

Vierailija
12/34 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikka ei kerro koliikista. Hikka on kun vaavi juo paljon lapsivettä. =)

Vierailija
13/34 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin esikoisella oli tosi usein hikka mahassa ja oli synnyttyään maailman helpoin vauva, nukkui ja söi hyvin, oli ekan kerran kipeäkin vasta puolitoistavuotiaana.

Vierailija
14/34 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hikka sikiöllä kuulostaa omituiselta ja hieman vaaralliselta.

Vierailija
15/34 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin pirpanan hikkaaminen aina sattuu massuun. Tosi voimakasta se ja saattaa kestä pidempääkin kuin sinulla ap. Aluksi pelästyin mitä se on. Tulee öisin ja päivisin. Mutta tajusin että sehän on hikka.

Katsos tätä: vau sivulla kerrotaan näin.

-" Sikiöllä on nyt usein hikka. Voit tuntea sen pienet, rytmiset liikkeet. Hikka ei ole sikiölle suurikaan vaiva, vaan auttaa keuhkoja valmistautumaan hengitykseen. Kun sikiö nikottelee, pallea puristuu kasaan ja keuhkotilavuus kasvaa. Sikiön hikkaamista seuraavat usein sen hengitysharjoitukset."

Tuo kyllä olikin rv 32. Eli 31+0. - 31+6. Mutta pitää silti vieläkin paikkaansa.

Vierailija
16/34 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikkaaminen harjoittaa keuhkoja. Mulla molemmat hikanneet tyyliin aamusta iltaan masussa ja helppoja olleet vauvoina, ei mistään koliikista tietoakaan. Kolmas tulossa ja hikottelu alkoi tuntumaan taas siinä rv20 tienoilla.

Vierailija
17/34 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks se sikiö riehuu kun on hikka..kandee soitella neuvolaan,synnytyspoliklinikalle tai johonkin.jos sillä on paha olla siellä...ja yrittää sillä saada itelleen apua. nyt nainen toimi !

Vierailija
18/34 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kaikki kolme kamalia hikkaajia, tuntii etten saanut hetkekään rauhaa joko liikkuivat ja potkivat ja tekivät kuperkeikkoja tai mitälie, tai sitten hikkasivat.

Omaa hikkaa sentään pystyy jotenkin yrittämään hillitä tai lopettaa, oli karseeta kun vauvan hikalle ei mahtanut mitään, piti kärsiä vaan sen ajan mitä se kesti.

Vierailija
19/34 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mars lääkäriin siitä.

Vierailija
20/34 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole normaalia noin kova hikkaus.

Pieni hikkaus on,mutta ei noin voimakas ja noin pitkään :O

Olen oikeastaan järkyttynyt kun luin tekstisi.

Nyt kuulostaa epäilyttävältä.

Joko tulee itkuinen oksenteleva koliikki vauva joka vielä hikkaa tai sitten toi on jotakin ihan muuta outoa.

En ole koskaan kuullut tai tuntenut tuollaista.

Suosittelen kyllä kysymään joltakin muulta kuin meiltä.

Ps. Oletko varma ettet hikkaaja ollut sinä tai suolistovaivoja sulla??

T. 4 lapsen äiti joka tietää mistä puhuu