Ketkä täällä haukkuvat toisten muelestään "mitätöntä" koulutusta?
Yhteen ketjuun kirjoitin oppineeni erään asian opiskellessani tradenomiksi. Mulle alettiin aivan asian vierestä ilkeillä, että kaupan kassallako olet tradenomi. Ei siis liittynyt käsiteltävään aiheeseen. Ihan pimeetä minusta.
Minulla on siis ensimmäinen koulutus tradenomi ja sen jälkeen valmistuin vielä diplomi-insinööriksi. En vaan tullut asiasta maininneeksi, kun se ei liittynyt aiheeseen. Mielestäni se, että olen yliopistokoulutettu, ei tehnyt minusta yhtään jalompaa ja arvokkaampaa ihmistä.
Millaisia ovat täällä tyypit, jotka haukkuvat tradenomeja, lähihoitajia tms alempia koulutuksia ja miksi? Voisiko joku avata tätä minulle.
Kommentit (3)
Sairaala-apulaiseksi koulutetut haukkuvat lähihoitajia, kun muka niin pätevät koulutuksellaan, vaikka se on ihan mitätön?
Lähihoitaja muka kokee olevansa sairaala-apulaisen yläpuolella.
Haukkujina on ilman muuta ne heikommin koulutetut, jotka ovat kateellisia.
Miksi kukaan korkeammin koilutettu vaivautuisi mitätöimään matalamman koulutusta.
Vanhat yo-merkonomit ja muut kaikkein aliten koulutetut haukkuvat niitä hieman enemmän koulutettuja. Syynä kateus. Merkonomi kokee tradenomin leuhkivan tutkinnollaan, vaikka molemmille tulee samat työt. Yliopistosta valmistunutta ei kehtaa sentään kukaan haukkua mitättömäksi.