Bruttopalkkani on surkeat 2300€, tästä käteen jää vain 1700€
Pienestäkin palkasta otetaan hirmuiset verot, olen ihan persaukinen :(
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla brutto 2420€, netto 1730.
YhYh minäkin. Maksankonhan siltikin liian vähän veroa, kun tuon verran jää käteen ja sulla isompi brutto (mulla ei ole mitään ylimääräisiä vähennyksiä). -ap
Sitä ei kannata kysyä täältä, vaan verottajalta. Eri ihmisillä on eri veroprosentti. Onko asuntolainan vähennyksi, matkavähennyksi, eri kunnallisvero jne.
Vierailija kirjoitti:
tuplasti-hyödytön kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1600 € jää käteen toimistotöistä. T. tuplamaisteri. Koska markkinatilanne.
Hukkaan meni nekin rahat..
Järkyttävää. Mä saan saman siivoamalla. Brutti 2050.
*brutto
Vierailija kirjoitti:
Mulla samat lukemat. Ammatti sairaanhoitaja (ei lisiä :) )
Eikös sairaanhoitaja saa nykyään päivätyössä 2400-2500e/kk? Ainakin molin kaikissa ilmoituksissa ollut tuo palkka :D
Lisillä tietysti saa enemmän mutta ne ovatkin korvausta huonoista työajoista
Arvatkaapa vaan mihin noikin verorahat menee.
Jepjep eikös ookki kivaa..
Mitä teette tuolla palkalla? Itselläni sama tilanne ja olen miettinyt onko mitään järkeä ja että ketkä mahtavat olla samassa tilanteessa kanssani että kaikki aika menee töihin ja matkoihin (60-70 tuntia viikossa) mutta palkassa se ei näy. Työ vastuullista ja stressaavaa, 2300 bruttoon sisältyy jo ylitöitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla brutto 4500 ja netti 2800
Joten verotus kyllä korjaa. Kaikki tienaa yhtä paljon
kallis laajakaista sulla
Mitä ammatteja näillä tuloilla? Mulla siis sama ja itse kirjanpitäjä..
Vierailija kirjoitti:
Ennen työttömyyttä sain saman kuin ap. Valitin jatkuvasti huonoa palkkaani. Nyt työttömänä kituutan 900€/kk. Ottaisin ilomielin entisen palkkani, jos saisin töitä.
No mä "kituutan" ihan normaalilla 900e/kk nettopalkalla. Millä järjellä saat noin paljon työttömänä, ootko jollain ansiosidonnaisella ja tehny ennen työttömyyttä pitkää uraa?
Itse tulen hyvin toimeen vajaa tonnilla kuussa. Asun yksin halvassa yksiössä. Rahaa jää säästöönkin aina sen verran, että pääsen reissaamaan 1-2krt vuodessa. Saisinkohan mä vielä jotain asumistukea jos hakisin? Toimeentulotukea en jaksaisi hakea vaikka saisin, sillä se on kuin yksityisyyden ja itsenäisyyden myyminen. En halua, että sosiaalihuolto kyylää mun tiliotteita säännöllisesti enkä myöskään saisi mitään säästöönkään - tai en saisi sitä tukea, jos löytyy säästöjä omasta takaa (?). Ja sitten jos joskus teenkin vähän enemmän työvuoroja, joudun maksamaan toimaria takaisin ja kauhea säätö aina niiden tukien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Voi yhyy. Mun bruttopalkka on 800e.
Teetkö täyttä työviikkoa ja sinulla on työhösi vaadittava korkeakoulututkinto?
Olisin onnellinen jos saisin nettona saman verran kuin ap. Nyt käteen jää 1200e.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teette tuolla palkalla? Itselläni sama tilanne ja olen miettinyt onko mitään järkeä ja että ketkä mahtavat olla samassa tilanteessa kanssani että kaikki aika menee töihin ja matkoihin (60-70 tuntia viikossa) mutta palkassa se ei näy. Työ vastuullista ja stressaavaa, 2300 bruttoon sisältyy jo ylitöitäkin.
Minä olen lastentarhanopettaja. "Kutsumusammatti"...
Mulla brutto 1780, netto 1390. Olen pph.
Jep ihan älytön verotus ja mielestäni toisinaan väärin myös hyväpalkkaisia kohtaan, monet hyväpalkkaiset ammatit esim. Lääkäri ja juristi niin nää ihmiset on kouluttautunut hirveästi siihen ammattiin ja tekee paljon töitä että eipä sitä palkkaa ihan huvikseen niin paljoa makseta, sitten verottaja vie ison osan palkasta epäreilua näitä ihmisiä kohtaan! Ansaitsevat rahansa.
Toisaalta onhan sitten näitäkin joilla rahaa riittää eivätkä juurikaan tee mitään sen eteen (:D) ja on tottakai loogista että korkeammasta palkasta verotetaan enemmän.
Suomessa voitas vähän panostaa siihen mihin nuo verorahat menee, omasta mielestäni täytyisi mennä ensisijaisesti suomalaisten hyvinvointiin ja ei, en ole rasisti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun bruttopalkka on 5700. Käteen jää n.3200.
Taisit jättää kertomatta autoedun tai jonkin muun merkittävän jutun. Minä saan saman nettopalkan 4900 euron bruttopalkalla ilman mitään vähemnyksiä. Ja veroprosenttini on ihan oikein.
Joo noin pienituloisella ei mene läpi melkein 50% veroprosentti. Jotain rajaa..
Ap on palveluneuvojana pankissa. Sillä ei tosin tän verojutun kanssa (joka oli pointtina) ole tekemistä.
Just mietin et olis ihana tienata 1700e netto ku jäisi paljon säästöön:) Nyt kitkuttelen 1000e nettotuloilla. Ei kivaa..
kirjoitti:
Jep ihan älytön verotus ja mielestäni toisinaan väärin myös hyväpalkkaisia kohtaan, monet hyväpalkkaiset ammatit esim. Lääkäri ja juristi niin nää ihmiset on kouluttautunut hirveästi siihen ammattiin ja tekee paljon töitä että eipä sitä palkkaa ihan huvikseen niin paljoa makseta, sitten verottaja vie ison osan palkasta epäreilua näitä ihmisiä kohtaan! Ansaitsevat rahansa.
Toisaalta onhan sitten näitäkin joilla rahaa riittää eivätkä juurikaan tee mitään sen eteen (:D) ja on tottakai loogista että korkeammasta palkasta verotetaan enemmän.
Suomessa voitas vähän panostaa siihen mihin nuo verorahat menee, omasta mielestäni täytyisi mennä ensisijaisesti suomalaisten hyvinvointiin ja ei, en ole rasisti!
Vitut. Ne on kouluttautuneet sen takia, että saisivat enemmän rahaa. Miksi koulutuksesta pitäisi maksaa, eikä tuloksista. Ei NHL pelaajakaan saa enemmän rahaa, jos on pelannut kauemmin, kuin toinen pelaaja, vaan siitä että tekee enemmän maaleja.
Ruokaan menee 200 € /kk, kahviloihin+ravintoloihin 200/kk, laskuihin 100/kk, autoon 100/kk, asumiseen 400/kk, vaatteisiin yms. 70/kk, yllättäviin menoihin 120/kk Yhteensä 1070. Miksi 1700 nettona/kk ei silloin riitä?
Tavallisen palkansaajan tuloilla on turha alkaakaan haaveilla muusta kuin peruselämästä ja tarpeista.
Mitä pitäisi saada?
Kannustinloukku on Suomessa aika yleinen ongelma :/
Järkyttävää. Mä saan saman siivoamalla. Brutti 2050.