Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viiltely ja avun hakeminen

Vierailija
17.09.2016 |

Jo parisen vuotta minulla on ollut henkisesti todella paha olla, viiltely tuli mukaan kuvioon muutama kuukausi sitten. Pelkään, että teen jotain peruuttamatonta, jos en saa apua tähän.

Olen harkinnut koulupsykologilla käymistä. Kuitenkin pelkään, että jos kerron hänelle itsetuhoisasta käytöksestäni, minusta tehdään lastensuojeluilmoitus. En tahtoisi sotkea vanhempiani tähän mukaan, joten mistä voin saada apua ilman, että he tietävät? Minulla ei ole varaa käyntiin yksityisellä lääkärillä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmille on pakko ilmoittaa, jos lapsen terveys on vaarassa.

Vierailija
2/2 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmille on pakko ilmoittaa, jos lapsen terveys on vaarassa.

Määritelmän "vaarassa" raja on sen verran häilyvä kuitenkin, että mikäli esim. terveydenhoitaja ei katso lapsen olevan nyt realistisesti tappamassa itseään, ei viiltelystä kerrota. Mene rohkeasti koulupsykologille! Tärkeintä on, että saat tohon apua ennen kuin tilanne eskaloituu pahemmaks. Ei ne aina siitä vanhemmille mainitse.

(Lopetin itse viiltelyn 4 vuotta sitten 14-vuotiaana, eikä kukaan psykologi koskaan kertonut viiltelystäni vanhemmille, koska mun tilannetta koettiin pahentavan se, jos vanhemmat saisivat asiasta tietää)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan