Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten syksy & talvikamppeet ja rahanmeno

Vierailija
17.09.2016 |

Aika jäätävää, ellei sitten onnistu löytämään kamppeita käytettynä. Minä en löytänyt paikalliskirppiksiltä oikein mitään joten piti ostaa uutta.

Pojan vk-varustus
- housut + takki 120 eur. (no ne voi säästää siskolle joten hinta ihan ok)
- kengät 50 eur
- pipo 10 eur
- saappaat, hanskat, huivi menee onneksi edelliskauden

Pojan talvikamat
- haalari 100 eur
- pipo, hanskat, välikerrasto, talvisaappaat pitäisi vielä ostaa, niihin uppoaa helposti toinen 100 eur

Sitten tytölle
- vk haalari meni onneksi viime kauden
- hanskat 10 eur
- pipo 10 eur
- kengät meni samat mitkä keväällä ostettu ja saappaat veljeltä peritty

Talvikamppeet
- toppahaalari 85 eur (jouduin ostamaan uuden, koska viime vuoden alemyynnistä haalittu haalarin kokoarvio meni täysin pieleen)
- hanskat 10 eur
- pipo 5 eur
- kengät ja välikerrasto pitää vielä ostaa

Merkkeinä ihan reimaa, jesper&junioria, cirafia, poppia...

Millä te vaatetatte ne kolmannet, neljännet saatikka viidennet mukulat?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. 15v talvitakki 200 euroa, HH-kengät 90 ja Timberlandit 160. 13v halusi Sveaa ja Hollisteria, kengät Haloselta 100€. Tumput kudon itse ja pipoja on pilvin pimein onneksi.

Vierailija
2/61 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis miksi joka vuosi pitää ostaa esim. pipo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina hankkia edellisen kauden alennusmyynneistä, eikä silloin kun ne on kaikkein kalleimmillaan. Itse olin aina puoli vuotta, vuoden edellä, jolloin saatoin rauhassa ostaa fiksuilla hinnoilla. Kertaakaan en ostanut syksyllä syksyn/talven vaatteita. Hölmöläisen touhua.

Vierailija
4/61 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska 1 ja 3 vuotiaan päät kasvaa vuodessa aika paljon?

aloittaja. 

Vierailija
5/61 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aloittaja. 

Ja sen vanhemman pipo e sitten käy nuoremmalle?

Vierailija
6/61 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa aina hankkia edellisen kauden alennusmyynneistä, eikä silloin kun ne on kaikkein kalleimmillaan. Itse olin aina puoli vuotta, vuoden edellä, jolloin saatoin rauhassa ostaa fiksuilla hinnoilla. Kertaakaan en ostanut syksyllä syksyn/talven vaatteita. Hölmöläisen touhua.

No niinkuin aloituksessa kerroin, viime alesta ostamani toppahaalari oli täysin väärän kokoinen lapselle nyt. Vaikka koitin arvioida koon oikein ja kokotaulukkokin näytti samaa kokoa mitä arvioin. Pieleen meni. Hanskat ja pipo sentään tais osua oikeaan. 

aloittaja. 

Vierailija
7/61 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä miten saan kahden teini-ikäisen talvikamppeet ostettua. Molemmat tarvisi sisävaatettakin ja rahat just nyt vähissä. Onneksi vielä tarkenee hupparissakin.

Vierailija
8/61 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ikäisille, jotka peuhaa lumessa ja tarvii kunnon hanskat jotka ei ole heti läpimärät, ei edes saa kympillä kunnon hanskoja. Kunnon talvimyssykin on harvoin vain kympin.

Eli kyllä noihin rahaa menee. Helposti.

Vierailija
9/61 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aloittaja. 

Joo, kesällä. 

Toinen lapsi on syntynyt talvella ja toinen kesällä, eipä ne koot silloin menekään aina yks yhteen kappas vaan, voitko kuvitella. 

aloittaja. 

Vierailija
10/61 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen ikäisille, jotka peuhaa lumessa ja tarvii kunnon hanskat jotka ei ole heti läpimärät, ei edes saa kympillä kunnon hanskoja. Kunnon talvimyssykin on harvoin vain kympin.

Eli kyllä noihin rahaa menee. Helposti.

Ei saakkaan. Reiman vk-hanskat maksaa ihan kevyesti 20 eur. Ja jos on päikyssä pitäs olla vielä varapari (meillä lapset ei onneksi vielä ole). 

Itse sain jotain noin halvalla, kun ostin alesta aiemmin. 

aloittaja. 

Vierailija
11/61 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aloittaja. 

Joo, kesällä. 

Toinen lapsi on syntynyt talvella ja toinen kesällä, eipä ne koot silloin menekään aina yks yhteen kappas vaan, voitko kuvitella. 

aloittaja. 

Kas kun mulla on sama ikäero ja toinen lapsi syntynyt keväällä ja toinen syksyllä ja silti onnistui se pipon periminen. Samaten haalarien periminen ja ennakkoon ostaminen...

Vierailija
12/61 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aloittaja. 

Joo, kesällä. 

aloittaja. 

Kas kun mulla on sama ikäero ja toinen lapsi syntynyt keväällä ja toinen syksyllä ja silti onnistui se pipon periminen. Samaten haalarien periminen ja ennakkoon ostaminen...

Aijjaa. No sit mun varmaan olis pitänyt tytöllä käyttää kesällä pojan vanhaa talvipipoa ja talvella pojan vanhaa lippistä. Kun sullakin kerta onnistu. Oonpas tyhmä. 

aloittaja. 

Vierailija
13/61 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aloittaja. 

Joo, kesällä. 

aloittaja. 

Aijjaa. No sit mun varmaan olis pitänyt tytöllä käyttää kesällä pojan vanhaa talvipipoa ja talvella pojan vanhaa lippistä. Kun sullakin kerta onnistu. Oonpas tyhmä. 

aloittaja. 

Siltä kuulostaa. Ja kannattaa ostaa vanhimmalle neutraaleja värejä joita käyttää molemmat sukupuolet...

Vierailija
14/61 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 teiniä, jotka suostuvat käyttämään samoja vaatteita kesät, talvet. Jalkakaan ei enää kasva heillä. Kaulahuivi ja sormikkaat/lapaset täytyy kyllä hommata.

Mutta harrastukset taas alkoivat. Niihin uppoaa lukukausimaksuina yhteensä 850€. Keväällä sitten toinen samanmoinen summa uudestaan, kun te etsitte niitä sopivia välikausivaatteita.

Vierailija
15/61 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 2 teiniä, jotka suostuvat käyttämään samoja vaatteita kesät, talvet. Jalkakaan ei enää kasva heillä. Kaulahuivi ja sormikkaat/lapaset täytyy kyllä hommata.

Mutta harrastukset taas alkoivat. Niihin uppoaa lukukausimaksuina yhteensä 850€. Keväällä sitten toinen samanmoinen summa uudestaan, kun te etsitte niitä sopivia välikausivaatteita.

Niin.. toisaalta vaatteet kasvaville lapsille on pakollisia, kalliit harrastukset ei.

Vierailija
16/61 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun suomessa yhä edelleen syksy ja talvi yllättää ihmisiä. Ennakoi, ennakoi ja ennakoi. Jos ei oo vara ostaa kerralla kaikkea, talvivaatteitakin voi ostaa vähitellen. 

Vierailija
17/61 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuto.net tai tori.fi jne? Tietty jos omaisit suojavärin niin saisit joka vuosi joka vuodenajalle vaaterahan muun päälle sossusta, mut tämä siis ei pääsääntöisesti koske suomalaisia

Vierailija
18/61 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin.. toisaalta vaatteet kasvaville lapsille on pakollisia, kalliit harrastukset ei.

Juu. Näin on. Aina voi käydä harrastamassa pullojen keräämistä ja ostaa Lassie toppahaalarin (50€).

Vierailija
19/61 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuto.net tai tori.fi jne? Tietty jos omaisit suojavärin niin saisit joka vuosi joka vuodenajalle vaaterahan muun päälle sossusta, mut tämä siis ei pääsääntöisesti koske suomalaisia

Tiedoksesi juntti, että harkinnanvaraista toimeentulotukea saa kuka vain. Mitään erillistä vaaterahaa ei ole olemassa vaikka paskasakkirasistiryhmissäsi niin väitetäänkin.

Vierailija
20/61 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, kun suomessa yhä edelleen syksy ja talvi yllättää ihmisiä. Ennakoi, ennakoi ja ennakoi. Jos ei oo vara ostaa kerralla kaikkea, talvivaatteitakin voi ostaa vähitellen. 

Ehkä sinulla on lukutaidossa vikaa? Ostin haalarin alesta tammikuussa, se ei ole nyt sopiva! Ostin myös pipoja ja hansikkaita, ei ne silti ilmaisia olleet. Ja nytkin nämä haalarit mitä ostin, oli -20% alennuksella. Ei ne silti ilmaisia olleet ja paljon menee rahaa. Ja siis etenkin kengät on kalliita, niitä on hankala kierrättää lapselta toiselle ja jalan koon arvioiminen vuosi etukäteen on hankalaa. Haalarit ei minustakaan ole niin justiinsa, mutta kengissä minusta pitää olla tarkka. Pitää olla oikeankokoiset, oikealla kasvuvaralla, keliin sopivat että lapsen jalat pysyy kuivana ja lämpimänä, eikä saa olla edellisen jäljiltä liian käytetyt. 

Hienoa jos joku saa aina kaiken ostettua superalesta tai kierrätetty, minä en nyt saanut. 

aloittaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän