Ah. Minä sitten rakastan näitä Tallinnan ja Kanarian dissaajia.
Se kertoo paljon heidän tavastaan matkustaa ja kokea ympäristöä, erityisen paljon se kertoo heidän historiantuntemuksestaan ja kulttuuriharrastuksistaan.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Miksi menisin mihinkään rantalomakohteeseen, jossa känniset turistit käristävät läskejään vieri vieresssä tungokseen asti, varkaat kyttäävät ensimmäistä mahdollisuutta varastaa kaikki rannalla olevat tavarasi kun livahdat uimaan, eikä omasta rauhasta voi edes haaveilla?
Missä tuollaista on, kuulostaa kamalalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi menisin mihinkään rantalomakohteeseen, jossa känniset turistit käristävät läskejään vieri vieresssä tungokseen asti, varkaat kyttäävät ensimmäistä mahdollisuutta varastaa kaikki rannalla olevat tavarasi kun livahdat uimaan, eikä omasta rauhasta voi edes haaveilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Italia ja siellä lomailevat ovat kyllä yks persläpi.
Vierailija kirjoitti:
Kuten ap sanoi, kertoo enemmän sun maailman tuntemuksesta kuin noista matkaajista.
Kanarialla ja Tallinnalla on monimuotoista historiaa kerrottavanaan. Moni matkustelee niissä näiden asioiden takia.
Itse en ns. turistirysissä rannoilla käy ollenkaan. Vaan käyn edullisesti tutustumassa paikalliseen kulttuuriin. Sitä löytyy kaikkialta. Mun reppureissaan, mutta noita äkkilähtöjä saa niin halvalla toisinaan, että olis hullua jättää väliin.
Mieheni on hollantilainen ja rakastaa Tallinnaa yli kaiken. Historia, vanha kaupunki, ruoka. Ei tosiaan mene vaan kaljaa ostamaan ja ajattele sen olevan WT-kohde.
Mutta Kanaria ei innosta kumpaakaan, ei olla ikinä rantalomailtu. Kroatia kyllä kiinnostaa!
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn joka vuosi puolen miljoonan ihmisen kaupungissa Kanarialla jossa olen käynyt oopperassa, taidemuseoissa, regatassa, festareilla. On siellä viiden kilometrin pituinen rantakin jossa voi tutkia vuorovesilammikoita, sukeltaa, surffata, suppailla, kalastaa tai sitten vain uida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No harvemmin Italiaan matkustetaan rantalomalle, joten tuo on huono esimerkki.
On ihmisen omaa köyhyyttä, jos ei saa matkakohteista mitään upeaa irti. Kannattaa etsiä itseään kiinnostavia paikkoja, eikä jäädä hengailemaan juoppojen seuraan.
Kanarialta löytyi kiva papukaijapuisto, pelottavan hyvä vesipuisto ja erilainen shopping mall, kun kerran käytiin pienen tyttären kanssa.
Vierailija kirjoitti:
On ihmisen omaa köyhyyttä, jos ei saa matkakohteista mitään upeaa irti. Kannattaa etsiä itseään kiinnostavia paikkoja, eikä jäädä hengailemaan juoppojen seuraan.
Kanarialta löytyi kiva papukaijapuisto, pelottavan hyvä vesipuisto ja erilainen shopping mall, kun kerran käytiin pienen tyttären kanssa.
Matka tehtiin siis lapsen ehdoilla, koska kohde oli tyttären toivoma. Mutta ei äidilläkään ollut kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on hollantilainen ja rakastaa Tallinnaa yli kaiken. Historia, vanha kaupunki, ruoka. Ei tosiaan mene vaan kaljaa ostamaan ja ajattele sen olevan WT-kohde.
Mutta Kanaria ei innosta kumpaakaan, ei olla ikinä rantalomailtu. Kroatia kyllä kiinnostaa!
Minä olen rantalomaillut lukemattomia kertoja, mutta en koskaan Kanarialla. Olen kyllä Kanariallakin käynyt yli kymmenen kertaa, ja lempikohteeni siellä on Las Palmas. Se on iso, aitoespanjalainen kaupunki. Siellä on paljon nähtävää ja koettavaa, ja ilmasto on mielestäni ihanteellinen. Rakastan myös Keski-Eurooppaa, mutta tammi-helmikuisena iltana iltakävelen mieluummin Las Palmasin promenadilla kuin Berliinin luihin ja ytimiin pureutuvassa Siperian pakkasviimassa, tai homekasvustojen rakastamassa Lontoon sataprosenttisessa kosteudessa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tietysti mitä matkalta hakee ja mikä kiinnostaa, mutta Kanaria on rantalomailun ohella erinomainen luontokohde patikointiin. Itse olen käynyt Kanarialla useamman kerran (helppo mennä, kun on niin massakohde, on suorat lennot ja runsas hotellitarjonta), mutta en ole tainnut kertaakaan viettää aikaani rannalla leppoisaa aamu-tai iltakävelyä lukuunottamatta :D
Vierailija kirjoitti:
Asiahan on juuri näin.
Meidän perhe matkustaa taas ensi talvena lomalle Kanarialle. Nimenomaan kun on tuttua, helppoa ja turvallista. Ei stressiä. Ei tarvi lyhyellä lomalla miettiä mitään extreemiä. Lapsetkin ovat olleet tosi tyytyväisiä ja pitävät niitä Kanarian lomia parhaina.
En menisi yhteenkään kaupunkiin, joissa turisteille osataan puhua kauppiaiden toimesta suomea.
Kanarialla en ole käynyt, mutta Tallinna on oikeasti kaunis kaupunki. Olen käynyt siellä oopperassa, museoissa, kiertänyt vanhaa kaupunkia, kylpylähoidoissa, shoppailemassa ja syömässä ja kahviloissa. Yökerhoissa tms. en ole edes käynyt.
No esim. La Gomera on Kanarialla tosi jees ja Tallinnakin on kiva. MUTTA en silti ymmärrä ihmisiä jotka käy ainoastaan ko. kohteissa, ja molemmissa paikoissa on hotelleja ja ravintoloita joissa en suostuisi KOSKAAN käymään, johtuen lähinnä muiden asiakkaiden alkoholinkäytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perhe matkustaa taas ensi talvena lomalle Kanarialle. Nimenomaan kun on tuttua, helppoa ja turvallista. Ei stressiä. Ei tarvi lyhyellä lomalla miettiä mitään extreemiä. Lapsetkin ovat olleet tosi tyytyväisiä ja pitävät niitä Kanarian lomia parhaina.
No "extreemin" ja aina saman kohteen välillä on kyllä muitakin vaihtoehtoja. ;-)
Mulle sillä ei ole väliä mitä muut mun matkakohteista ajattelee. Tykkään kaupunkilomista ja kiertelen mielelläni museoita ja ihastelen erilaisia rakennuksia.
Rantalomista en välitä.