Miksi toista tarkoituksella loukkaava ja vihjaileva henkilö ei pyydä anteeksi?
Sain viikko sitten postia, jossa kirjoittaja haukkui minua asiattomasti sekä vihjaili vielä että kärsin mielenterveyden ongelmista. Ensin ajattelin tämän henkilön olevan enemmän tai vähemmän liikuttuneessa tilassa kun tuollaisia kirjoittelee.
Tänään kävin postini läpi ja luin viestin uudestaan. On kyllä aika lailla outoa alkaa nimittelemään puolituttua ihmistä mielenterveysongelmaiseksi kun hän ei tiedä mitään minun mielenterveydestäni, sen ongelmista tai ongelmien puutteesta. Tuli mieleen, että pitäisikö minun antaa tälle henkilölle mahdollisuus korjata virheensä eli pyytää anteeksi vai pitäisikö minun kysyä suoraan miksi hän pitää minua mt-ongelmaisena.
Jokainen ihminen saa olla pitämättä minusta mutta onhan se aikamoista kun aikuinen mies laittaa tuollaista postia! Erityisesti kun en ole hänen kanssaan ollut mitenkään suhde- tai edes yhden yön jutun tasolla tekemisissä.
Kommentit (8)
Anna olla reagoimatta mitenkään. Tyyppi on selvästi vinksahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se on itse jotenkin sairas, ja erehdyksissään näki sussa omat oireensa. Siinä tapauksessa kyllä voisi itse hakeutua hoitoon. Tietääkö hänen lähipiirinsä hänen pikku viestittelyharrastuksestaan?
En tiedä enkä jaksaisi edes kysyä. Tekisi mieli vastata tyypille, että muutkin aikuiset ihmiset joutuvat välillä olemaan tekemisissä vähemmän heitä miellyttävien ihmisten kanssa eivätkä tee siitä numeroa. Toisaalta en saa tuon ihmisen kanssa kommunikoinnista yhtään mitään.
Ymmärrän että tuollainen loukkaa. Mutta otsikon kysymys on hassu! Tietenkin siksi, että hän nimenomaan halusi loukata ja aiheuttaa pahan mielen. Katsos ilkeiden ihmisten mielestä siinä ei ole mitään väärää. Heillä ei oikeastaan ole sellaista näkemystä, että he koskaan tekisivät väärin. Anteeksipyynnöt on ihan muiden hommaa, heidän mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että tuollainen loukkaa. Mutta otsikon kysymys on hassu! Tietenkin siksi, että hän nimenomaan halusi loukata ja aiheuttaa pahan mielen. Katsos ilkeiden ihmisten mielestä siinä ei ole mitään väärää. Heillä ei oikeastaan ole sellaista näkemystä, että he koskaan tekisivät väärin. Anteeksipyynnöt on ihan muiden hommaa, heidän mielestä.
Tuollaiset tyypit oikein kerjäävät iskua vyön alle, oikein lujaa iskua.
Ei kannata reagoida mitenkään, ei normaalit ihmiset kirjoittele haukkumakirjeitä. Saa vain vettä myllyynsä, jos reagoit.
Säästä kuitenkin kirje vastaisen varalle, jos sieltä alkaa tulla isompaa häiriköintiä ja joudut turvautumaan poliisin apuun.
Niin: minä en todellakaan ole haukkunut häntä ikinä ja missään. Hän haukkui minua. Poliisi saa lukea minun puolesytni vaikka kaiken saamani ja lähettämäni postin ja asiat eivät muutu miksikään.
Mikä laukaisee ihmisen kirjoittamaan haukkumakirjeen?
Ehkä se on itse jotenkin sairas, ja erehdyksissään näki sussa omat oireensa. Siinä tapauksessa kyllä voisi itse hakeutua hoitoon. Tietääkö hänen lähipiirinsä hänen pikku viestittelyharrastuksestaan?