Mitä syötte,kun dieetin jälkeen ettei enää takas ex-mittoihin?
Olen muutaman viikon dieetillä. Pudotettavaa ei paljon edes ole,mutta ettei tulis tuplana takas, pelkään sitä miten alan syömään ns. normaalisti. Ennen saatoin syödä aamupalan: leipää, kahvia ja maustamatonta jugurttia ja välil ei mitään lounaax ja illalla päivällinenja sen jälkeen ei sit jaksanutkaan enää mitään. Ruokarytmintäysin hukas. Nut täs dieetis vedetään jatkuvasti rahkaa, raejuustoa tai kalkkunaleikkeleitä yms...ei noita jaksa loputtomiin ja koko ajan pitäs olla tekemässä eväitä ja muita safkoja mitä syö.
Eli haluan syödä terveellisesti tulevaisuudessa normirytmin mukaan, mutt normi kotiruokaa. Onko se sit kiinni koosta miten paljon mättää tavaraa lautaselle et saa pidettyä lihomisen aisoissa niin ja enemmän liikuntaa.
Jelpatkaa tyhmää täs asiassa.
Kommentit (5)
No just! Tämäntasoista vastausta odotinkin tulevan...
Siis just tällaset dieetit on niin perseestä, kun ihmiset ei omaksu sitä tervettä tyyliä syödä ja elää. Dieeteistä ei ole mitään hyötyä, mielummin syö koko ajan terveellisesti ja hyvin, kun kituuttaa itseänsä jonkun aikaa ja sitten palaa siihen läskipaskaelämään.
Minä syön esimerkiksi aamuisin skyr-rahkajuoman, 1-2 riisikakkua kinkulla, lasillisen sisu-suklaajuomaa (sisältää paljon proteiinia) ja jonkun hedelmän. Lounaaksi terveellistä ruokaa, mitä nyt koulussa sattuu olemaan. Rasvaset/paljon hiilaria sisältävät ruuat jätän kuitenkin väliin ja juon vain vettä. Välipalaksi veteen tehtyä puuroa sokerittomalla mehukeitolla ja mustikoilla. Päivälliseksi jauhelihaa ja makaroonia, jotain pastaa (täysjyvää) kanaa ja riisiä ja kaikkia variaatoita näistä. Aina täysjyvää, sokerittomat vaihtoehdot ja yleensä myös rasvattomat. Paistamiseen oliivi- tai kookosöljyä, ei mitään muuta. Välillä syön myös kolmannen lämpimän ruuan jos olen pitkään hereillä ja silloin se on samaa kuin päivälliseksi. Iltapalaksi sama kuin aamulla tai sitten kananmunaa ja kasviksia.
Avainasemassa on veden juonti, säännöllinen ateriarytmi 3h välein, sopivat annoskoot, ei paljon hiilaria tai rasvaa ja rasvakin pyritään saamaan hyvistä rasvoista. Jos liikut, niin 2-3g proteiinia päivässä painokiloa kohden, jos et niin noin 1-2g grammaa ja proteiinia pitää saada pitkin päivää! Hiilarit kannattaa ajottaa aamuun ja päivään, illan hiilarimätöt ei tee hyvää. Suosin myös itse sokerittomia ja rasvattomia tuotteita, vaikka näistä on ollut paljon spekulaatiota.
Heitä vittuun ne dietit jos haluat laihtua pysyvästi. Syö mitä ikinä syötkin mutta syö vähemmän mitä kulutat. Laihtuminen on hitaampaa näin muttta varmempaa kun ei tule ruokavalion muutoksia.
Kaalia