Miten suursiivota kaksio?
Aloitan, yritän, siivoan vähän mutta en saa kerralla siistiksi. Sitten toisesta nurkasta alkaa sotku.
Miten siivoatte? Tarkoitan siivousta puhtaaksi sekä tavarapaljoutta. Paperi-ja tavarakasoja.
Kommentit (49)
Miten pihalla olet muuten elämän perusasioista jos et edes osaa siivota?
Kaksioon nyt ei saa menemään kuin muutaman tunnin edes yksin, saati sitten kaksin. Tietty enemmän, jos haluaa käydä läpi joka kaapin sisuksen, mutta minun mielestäni kannattaa aloittaa ihan näkyvillä olevista paikoista. Tasoilla/lattioilla olevat ylimääräiset rojut jonnekin piiloon ja sitten jynssäät joka paikan kiiltäväksi. Kaappeja ja säilytyslaatikoita voi sitten taklata yksi kerrallaan, kun aikaa ja energiaa riittää. Mikään ei tapa siivousintoa tehokkaammin kuin se, että siitä tekee valtavan suuren ja raskaan prosessin, jossa viimeisenä vaiheena tulee ne viihtyvyyteen oikeasti vaikuttavat jutut. Minä en ainakaan saa kummoisia onnistumisen kokemuksia siitä, että järjestelen pari kaappia uusiksi, jos ovet suljettuani vastassa on sama kaaos ympärillä kuin aiemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Miten pihalla olet muuten elämän perusasioista jos et edes osaa siivota?
Aika pahasti.
Aika moni hajamielinen nero on tuollainen, vaikka työssään pätevä. Paljon paperia sisältävä koti kuulostaa akateemiselta.
Laita hyvää musiikka soimaan taustalle ja yritä tehdä siivoamiseta edes vähän kivempaa. Siis seuraavan kerran kun siivoat.
Tämähän on viihdyttävää... Seuraan, miten pitkään ap saa kulutettua kaksion siivoamiseen. Veikkaan...ettei se tapahdu koskaan.
Minä olen myös konmarittanut asuntoni.
Vaikeinta on paperit ja kuitit. Tämän filosofian mukaan asiat lajitellaan kategorian mukaan, vaatteet, kirjat, keittiövälineet, kosmetiikka jne. Kyllä homma lähtee sujumaan kun tekee vähän kerrallaan. Aloita ylhäältä että pöly laskeutuu lattiiaan. Imurointi ja moppaus ei kauaa kestä, samalla laittaa vessanpesuaineen ja kylpyaineen pesuaineet vaikuttamaan. Jahka olohuone ja makuuhuoneet on pesty voi siirtyä kylppäriä jynssäämään. Marttojen sivuilla on myös hyviä vinkkejä.