Miten suursiivota kaksio?
Aloitan, yritän, siivoan vähän mutta en saa kerralla siistiksi. Sitten toisesta nurkasta alkaa sotku.
Miten siivoatte? Tarkoitan siivousta puhtaaksi sekä tavarapaljoutta. Paperi-ja tavarakasoja.
Kommentit (49)
Aloita vaikka siitä, että keräät tyhjät viinapullot, kaljatölkit ja tupakantumpit lattioilta, niin asuntosi näyttää varmasti jo huomattavasti paremmalta :)
No niin! Ostin uuden mopin ja siivousaineita. Olen valmis taistoon! Mitä ehtisin jo perjantai-iltana?
Ps.Ei ole pulloja tai tumppeja. En voi syyttää alkoholia tästä, juon harvoin.
Pari naista lukitaan sisälle päiväksi, riittänee?!
Vierailija kirjoitti:
Pari naista lukitaan sisälle päiväksi, riittänee?!
Olen nainen. Usein neljän seinän sisällä, eikä mitän tapahdu.
Äitini ja muut suvun naiset ovat siistejä, samoin isäni ja veljeni varsinkin. Siisteysgeeni skippasi minut..
Ihan kuin mulla. Taistelen nyt joka arkipäivä.
Lajittelen muuttolaatikoihin.
Vien ylimääräiset vinttiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ehtisin klo 21 mennessä?
Selata av:ta
Korkata siiderin
Kaataa lasiin
Aloittaa ketjun "Mitä lasissa?"
No siirrä kaikki tavarat yhteen huoneeseen ja katso mitä tarvit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ehtisin klo 21 mennessä?
Selata av:ta
Korkata siiderin
Kaataa lasiin
Aloittaa ketjun "Mitä lasissa?"
Ehditkö¿
Korkkasin vasta äsken. 9mennessä kaadan lasiin.
Ensin siivoa kaikki komerot ja keittiökaapit. Pura kaikki tavarat ulos kaikista kaapeista ja komeroista huone kerrallaan. Pyyhi kostealla kaappien seinämät ja hyllyt, ja sen jälkeen käy tavarat läpi, ja säilytä vain sellaiset tavarat joita oikeasti tarvitset. Hävitä/kierrätä/myy/lahjoita kaikki hyvä tavara, jota et itse tarvitse, kaikki muu roskikseen. Siivoa pöytäpinnoilta/hyllyiltä/kaapeista kaikki turha, järjestä jokaiselle tarpeelliselle tavaralle oma paikka. Puhdista uuni, ja siivoa ja pese jääkaappi. Tyhjennä ja hävitä/anna pois kylpyhuoneesta kaikki purkit ja purnukat, joita et käytä, vaikka olisivat täysiä. Tyhmyyden päivinä olet mennyt niitä ostelemaan, vaan älä osta enää mitään uutta, ennen kuin entiset on käytetty loppuun.
Kun joka huoneessa on tavarat löytyneet omille paikoilleen kaappeihin ja komeroihin, niin ala siivoamaan. Tyhjennä lattiat tavaroista, ja seiniltä ryijyt ja taulut ym. pois. Vie matot pesuun tai tuulettumaan. Verhot pois ikkunoista, pese ne. Käy seinäpinnat läpi kostealla rievulla, jos kestävät tätä. Poista tahrat. Pyyhi kaikki ovet, karmit jne., poista tahrat ym. epäpuhtaudet jos niitä on. Jos seinät ym. eivät kestä yhtään kosteutta, niin imuroi pölyt ym. katonrajasta lähtien, ja huiski vaikka pölyhuiskalla myös katto pölyttömäksi. Pyyhi pölyt kaikilta pinnoilta, imuroi, luutua lattiat, pese ikkunat. Kuuraa kylpytilat ja sauna desinfioivalla pesuaineella, sauna tietenkin miel. sille sopivalla pesuaineella. Tarkista onko lattiakaivoissa ym. poistoputkissa tukoksia ym., siivoa ne ja desinfioi.
Pane puhtaat verhot ikkunoihin, ja puhtaat matot lattioille, ja muistithan pestä/tuulettaa/vaihtaa lakanat ja petivaatteet.
Korjaa samalla myös kaikki rikkinäinen ja repsottava. Huolla ja pese lopuksi kaikki siivousvälineet, ja pane ne omille paikoilleen niille varattuun tilaan.
Puhdasta tuli, eikö tullutkin?
Vierailija kirjoitti:
No niin! Ostin uuden mopin ja siivousaineita. Olen valmis taistoon! Mitä ehtisin jo perjantai-iltana?
Ps.Ei ole pulloja tai tumppeja. En voi syyttää alkoholia tästä, juon harvoin.
Jos olet ap joka aloitti konmarin ostamalla säilytyslaatikoita, sorrut taas samaan virheeseen. Eikö sulla muka ollut fairya jo ennestään? Ensin käytetään omat vanhat varastot loppuun, uutta ostetaan vasta kun on pakko.
Miten sujuu ap? Eteneekö siivous?
Ei oikein etene... Luutusin vähän olohuonetta, puhdistin sohvan ja sohvatyynyt...mutta eihän se ole järkevä aloitus ollenkaan... aamulla uusin aivoin!
Vierailija kirjoitti:
Ei oikein etene... Luutusin vähän olohuonetta, puhdistin sohvan ja sohvatyynyt...mutta eihän se ole järkevä aloitus ollenkaan... aamulla uusin aivoin!
Eli et kuunnellut ollenkaan neuvoja, vaikka niitä pyysit?
Kylppäri ja keittiö kiiltää. Niissä oli vähiten irtotavaraa. Heitin kauppakassillisen vanhoja saippuoita ja kosmetiikkaa pois.
Olohuone ja mh pahimmat, mutta su iltaan mennessä kirkastuu!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lue Konmari.
Mietiskele pari viikkoa.
Ryhdy toimiin.
Olen mietiskellyt...ainakin pari vuotta.
Kiitos!
Aloitan viikonloppuna ja raportoin tänne!