Olen opiskelija ja asun omassa kaksiossa paremmalla alueella Helsingissä
En kehuskele asialla tai mitään, mutta asumisjärjestelyt nyt luonnollisesti tulevat esille opiskelijoiden keskusteluissa. Minusta tuntuu, että muut katsovat minua vähän "nenänvartta pitkin", ajattelevat että olen isin rahoilla opiskeleva ja etuoikeutettu. Olen tehnyt paljon töitä opiskelupaikkani eteen sekä teen parhaani minkä voin vuokran maksussa vanhemmilleni, mielestäni olen ihan samalla viivalla muiden opiskelijoiden kanssa. Se on surullista, että älykkäät ja mukamas suvaitsevaiset yliopisto-opiskelijat tuomitsevat minut sen perusteella millaiseen perheeseen synnyin.
N20
Kommentit (50)
Pitäisikö meidän nyt siis sääliä sinua, kun etuoikeutettu elämäsi on niin kurjaa?
Köyhillä on aina tikku perseessä. Ainainen alemmuuskompleksi.
Cool story. mulle faija osti 1.5milj arvoisen asunnon Kampista ku lähdin opiskelemaan. Sillä tosin on 800m tilillä, kun kuuluisan yrityksen perustaja.
Vierailija kirjoitti:
Cool story. mulle faija osti 1.5milj arvoisen asunnon Kampista ku lähdin opiskelemaan. Sillä tosin on 800m tilillä, kun kuuluisan yrityksen perustaja.
Isäsi lienee fiksu kun on noin menestynyt. Jälkeläisen kohdalla omena on tainnut pudota kauas puusta.
Ei siinä ole mitään pahaa, jos olet etuoikeutettu, kunhan ymmärrät olevasi. Sitä katsotaan kyllä kieroon, jos et tajua hyväosaisuuttasi.
Hienoa! Pahoitteluni, että olet omaksunut narsistisen minäkuvan. Siinä suossa ei ole kiva rämpiä, ja elämä ei ole onnellista, enemmänkin tuskaista. Se raha ei tosiaan tee onnelliseksi..
Narsististen vanhempien kasvattama 21v nainen :)
Pidä se mielessäsi. Kun saat itse lapsia ja he lähtevät opiskelemaan niin huolehdi sinä myös, että lapsesi pääsevät asumaan asianmukaisesti.
Tottakai olet etuoikeutettu. Ei se sinusta sen parempaa tai huonompaa opiskelijaa tee, mutta en ihmettele yhtään jos jotkut riistovuokralla asuvat opiskelukaverit ovat kateellisia. Niin kuin joku sanoi niin on se nyt vaan hieman eri asia "tehdä parhaansa" vuokran maksussa kuin raapia vuokrarahat kasaan häädön uhalla joka kuukausi. Itse asuin opiskeluaikana sekä yksityisessä vuokra-asunnossa että vanhempien omistamassa kämpässä, ja olihan siinä eroa kuin yöllä ja päivällä. Ole kiitollinen ja yritä ymmärtää myös niitä muita.
Jatkan vielä että isä siirtää mun tilille "opintotukena" 100 kiloa kuukaudessa. Kuulemma ei lähdetä vielä hevostelemaan rahojen kanssa, mutta lupasi jopa sadan millin palkinnon, kun valmistun.
Vähän tyhmä täytyy olla jos kertoo asuvansa vanhempien ostamassa kämpässä.
Hei haloo!
On hienoa, että olet tehnyt töitä tavoitteidesi eteen ja sekin on hienoa, että otat osaa vuokranmaksuun.
Et kuitenkaan koskaan pääse sellaisen opiskelutoverisi saappaisiin, jolla elämä ei ole samalla tavalla turvattu kuin sinulla, koska et tiedä, miltä tuntuu, kun kämppäsi lähteekin alta, ja on epävarmuus siitä, mistä löytyy uusi. Tai kuinka vuokra tai yllättävät kulut tulee kuukausittain maksettua. Tai kun ylipäätään se, että asuisi kaksiossa, on vain kaukainen haave ja todellisuus on sitä, että pitää ottaa vastaan sellainen asunto, jonka sattuu saamaan sen sijaan, että voisi valita, onko asunto Etu-Töölöstä tai Ullanlinnasta. Olen pahoillani, mutta kyllä, olet etuoikeutettu, etkä ymmärrä sitä, että tietyt huolenaiheet on poistettu elämästäsi kokonaan.
Jaa mutta toisessa huoneessa voit kasvattaa perunaa tai kannabista.
Mutta rakas ap! Tilanteen voi korjata, jos se sinua häiritsee. Hae opiskelija-asuntoa tai mene yksityisille markkinoille, ja maksa vuokrasi itse työllä. Sitten olet asumisen suhteen tasa-arvoisemmassa asemassa. Muussa tapauksessa hyväksy se, että olet etuoikeutettu, ja että asemasi mukana tulee myös negatiivisia asioita. Sellaista on elämä. Yhtä lailla jotkut katsovat köyhiä ja "huonoista" perheistä tulevia opiskelijoita kieroon, kun heiltä puuttuu tietyt asiat elämässä ja hieno suku.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä että isä siirtää mun tilille "opintotukena" 100 kiloa kuukaudessa. Kuulemma ei lähdetä vielä hevostelemaan rahojen kanssa, mutta lupasi jopa sadan millin palkinnon, kun valmistun.
Joo me uskotaan. Onhan sulla myös pari kilpahevosta Dubaissa?
Eihän tuo ole oma, jos vanhempasi omistavat sen. t. parikymppinen opiskelija, joka asuu OMASSA kaksiossa paremmalla alueella Helsingissä.
No mutta OLETHAN sinä etuoikeutettu ja ET ole samalla viivalla muiden kanssa. Koska kaikilla ei syntyperänsä vuoksi ole mahdollisuutta samaan.
Itse asun myös kaksiossa ei-opiskelijamaisella asuinalueella, mutta vieraan asunnossa ja joudun paiskimaan töitä lähes kaiken vapaa-ajan jotta saan vuokran joka kuukausi maksettua.
Mulle se että "teen parhaani minkä voin vuokran maksussa" ei ole vaihoehto. Se on maksettava viimeistä senttiä myöten. Jos jää maksamatta niin kenkää tulee.
N24