Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä työ haastattelussa voi kertoa huonoiksi puolikseen?

Vierailija
15.09.2016 |

Vihaan tätä kysymystä. Ja melkein aina se kysytään. Enkä osaa vastata :( Toki minussakin on huonoja puolia, mutta kannattaako siinä todeta totuuden mukaisesti esim. että mulla on paha tapa jättää asioita viimetinkaan, mikä aiheuttaa turhaa stressiä ja kiirettä. Mikä ei mun mielestä työnantajan näkökulmasta kuulosta hyvältä :D Vaikka perään selittelis, että ikinä en kuitenkaan myöhässä ole. Laatuunhan se voi hieman vaikuttaa... heh.

Mitkä on neutraaleja huonoja puolia, mitkä ei estä työpaikan saantia? Jotain kun on pakko kertoa. Itseään täydellisenä pitäväkään tuskin kelpaa.

T: väsynyt olemaan työtön. Haastatteluihin asti olen päässyt, mutta koskaan mua ei valita eli jokin siellä mättää.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! *työhaastattelussa.

Ap joka ei osaa enää kirjoittaa

Vierailija
2/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sen, ettei osaa yhdyssanoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa yhdys sanoja.

Vierailija
5/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano olevasi vähän liiankin velvollisuudentuntoinen ja että sen takia vähät välität mistään ylityökorvauksista, että haluat tehdä vaan töitä ja töitä.

Vierailija
6/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkouksia löytyy jokaiselta ja niiden tiedostaminen kertoo valmiudesta oppia. Omien epävarmuuksien tunnustaminen on tärkeä osa itsetuntemusta laajemmin. Haastattelutilanteessa heikkouksien kertomisessa on kuitenkin pari yleistä sudenkuoppaa. Ensimmäinen on luonnollisesti se, että niitä ei ole. Toinen taas se, että sortuu samanlaisiin latteuksiin kuin vahvuuksista kertomisessa. Kolmas virhe on itsensä kehuminen muka-heikkouksien muodossa.

“Klassikkovastaus on, että olen liian pikkutarkka tai liian huolellinen. Arrgghh.. Paasikivi sanoi aikoinaan, että tosiasioiden tunnistaminen on viisauden alku. Jos et tunnista heikkouksiasi, et voi oppia niistä. Kokonaan eroon niistä ei ehkä pääse, mutta jos et tunnista niitä, et voi tehdä niille mitään”, Anttila sanoo.

http://www.city.fi/yhteiskunta/tyohaastattelun+sudenkuopat+varo+astumas…

Vierailija
7/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin kuule sillä sekunnilla, kun lähetin viestini. Sun huono puoli ainakin on pätemisen tarve ennen kuin edes tsekkaa seuraavia viestejä. Korjasin heti kommenttiin ;)

Vierailija
8/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vielä tuosta Citystä:

Voit kehua itseäsi niin paljon kuin lystää. Kannattaa kuitenkin olla valmis perustelemaan jokainen kehu, jonka suustasi päästät. Maailma on niin pullollaan itsekruunattuja moniosaajia, ettei sekaan meinaa mahtua. Kehumisessakin keskeistä on väistää itsestäänselvyydet ja kliseet ja kertoa parhaista puolista oman kokemuksen kautta.

“Pitää olla valmistautunut siihen, että vastapuoli kysyy esimerkkejä. Jos voit antaa niitä, niin voit myös kehua itseäsi. Konkretiaa, konkretiaa, konkretiaa. Voit kertoa asioita vaikka anekdootin tai esimerkkikeissin kautta.”

Osaaminen näkyy teoissa, ei sanoissa. Siksi siitä kannattaa kertoa sanoilla, jotka kertovat teoistasi.

Vierailija
9/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ihan ehtinyt :D Ja "viimetinkaan" varmaan ihan vahinko. Voi että, kun meni näsäily nyt hukkaan :D

Vierailija
10/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen työnarkomaani"

Vierailija
11/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin jo, että olen päässyt työhaastatteluihin eli hakemukseni eivät tässä ole ongelma. Siellä haastattelussa ei paljon kenenkään kirjallista ilmaisua enää tsekkailla. Vai luuleeko joku, että ihmiset panostavat av-palstalle kirjoitteluun yhtä paljon kuin virallisiin asiakirjoihin? Toki olis pitänyt tietää, että täällä on on monia elämäänsä kyllästyneitä trolleja, ilkeitä kiusaajia ja muuten vaan idiootteja. Toivottavasti karma vastaa niin kuin sinne huudetaan.

Kiitos asiallisista vastauksista. Koen tämän kysymyksen aivan liian ahdistavana :/

Ap

Vierailija
12/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin jo, että olen päässyt työhaastatteluihin eli hakemukseni eivät tässä ole ongelma. Siellä haastattelussa ei paljon kenenkään kirjallista ilmaisua enää tsekkailla. Vai luuleeko joku, että ihmiset panostavat av-palstalle kirjoitteluun yhtä paljon kuin virallisiin asiakirjoihin? Toki olis pitänyt tietää, että täällä on on monia elämäänsä kyllästyneitä trolleja, ilkeitä kiusaajia ja muuten vaan idiootteja. Toivottavasti karma vastaa niin kuin sinne huudetaan.

Kiitos asiallisista vastauksista. Koen tämän kysymyksen aivan liian ahdistavana :/

Ap

"Olen hyvin herkkä, ja pienikin kritiikki menee tunteisiin."

Vierailija
13/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että oot huono sängyssä etkä osaa kalastaa. Ei pitäisi vaikuttaa työhön.

Vierailija
14/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista laittaa ylös kaikkia ylityötunteja ja vien työt kotiin.

Vierailija
15/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain neutraalia, mutta todenmukaista, eikä tarvitse olla edes kovin negatiivinen asia. Jotain minkä kanssa pärjää tai jota voi oppia. Esim.

"En ole se joukon puheliain, mutta yleensä tulen kyllä kaikkien kanssa toimeen"

"Olen puhelias ja tykkään olla huomion keskipisteenä, joten olen joutunut opettelemaan myös kuuntelemaan ja antamaan puheenvuoron myös muille"

"Ruotsin kieltä voisin kyllä opetella lisää, jos sitä tulevaisuudessa tarvitsen"

Vierailija
16/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä tosiaan hankala paikka, minäkin olen tätä kysymystä aikanaan vihannut. Minun totuudenmukainen vastaukseni olisi "turhankin hyvä itsetunto, mutta on vaikeaa olla vaatimaton, kun on niin hyvä!" Ei taitaisi kovin moni työnantaja ilahtua tuosta vastauksesta. Onneksi olen löytänyt ammatin, jossa olen voinut työllistää itseni jo viimeiset kymmenisen vuotta. Ei enää koskaan kiusallisia haastatteluja eikä itsensä tarjolle asettamista. Tykkään!

Vierailija
17/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vastannut olevani kärsimätön. Se ei ole pelkästään huono puoli, koska kääntöpuolena olen hyvin aikaansaava. Tämä siis ihan totta.

Sitten onkin keskusteltu siitä, millaisissa tilanteissa kärsimättömyys on huono asia ja kuinka selviän niistä. Huoh. Mutta tuolla vastauksella olen töitä saanut (kokonaisuushan kuitenkin ratkaisee).

Vierailija
18/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on kysytty samaa. Vastasin, että olen nopea, joka voi äityä hätäilyksi. Kerroin myös, mitä aion tehdä, jotta asiasta ei koituisi haittaa. Sain paikan.

Vierailija
19/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain mikä ei liity siihen työhön oikeastaan mitenkään. Esimerkiksi "minulla on surkea suuntavaisto". Kunhan et postinkantajaksi ole alkamassa.

Vierailija
20/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko muuten ajatellu, että monesti asia esitetään just vaan niin että "mitkä ovat huonot puolesi?"

Missä on määritelty että vastauksen tarvii liittyä työhön ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän