Äiti vauvan kanssa kotona, 3-vuotias pitkää päivää tarhassa
Ei hemmetti, että suututtaa. Kaveri on HELPON vauvan kanssa kotona, kun taas 3-vuotias lapsi on täyttä päivää tarhassa. Lapsi viedään tarhaan, vaikka tämä on hieman kipeänä. Esim. Oli oksennellut ja kuumeillut yöllä, "vaikutti aamulla olevan ok niin mies vei tarhaan". Lapsella on erittäin vähän lomapäiviä (olivat huomauttaneet tästä tarhassa). Ikinä äiti ei pidä vapaapäiviä. Jos joutuu itse hoitamaan lapsia kun mies on esim. Viikonlopun poissa, pyytää omat vanhempansa avuksi. Masennusta ei ole, pelkkää laiskuutta.
Vauva unikoulutettiin tosi pienenä, jotta äiti saisi nukkua.
Eikö ihmisten itsekkyydellä ja mukavuudenhalulla ole mitään rajaa?! Onko kaikkien pakko vääntää niitä lapsia?
Kommentit (9)
Parempi niiden lasten on hoidossa kuin vanhempiensa kanssa.
Missä saa olla täyttäpäivää jos vanhempi on kotona? 20h viikossa voi olla ihan hyvä tuon ikäiselle, saa leikkiä kavereiden kanssa kun siitä vauvasta ei ole vielä leikkiseuraa.
Minkä helvetin takia tuollaiset ihmiset lisääntyvät, kerta eivät sitten itse viitsi omista lapsistaan huolehtia. Ymmärrän jos kumpikin vanhempi on työelämässä, että lapsi on silloin hoidossa, mutta jos edes toinen vanhempi on jatkuvasti "vapaalla" niin silloin on myös aikaa hoitaa omaa lastaan.
A. asia ei kuulu sulle
B. vanhemmalla on varmasti jonkinlaisia terveys/ elämänhallinta / jaksamisongelmia joista ei välttämättä kerro edes omalle puolisolle, saatikka sinulle
C. noissa tilanteissa lasten on yleensä parempi käydä siellä päivähoidossa. Päivähoito on hyvin matalaa, ennaltaehkäsevää lastensuojelutyötä.
Vanhemmilla ei ole mitään elämänhallinta tms. ongelmia. Tämä on 100% varmaa! Laiskuutta tuo on. Ap
Edelliseen vielä kommentti, että äiti jaksaa rampata kahvittelemassa, häärää vaikka missä ja treenaa paljon. Niin lähellä seuraan heidän elämäänsä, että ainoastaan laiskuudesta on kyse. Ap
No, jos äiti on noin laiska niin varmaan sen lapsen etu saada päiväkodissa edes jonkinlaista varhaiskasvatusta; kotona sitä tuskin saisi.
Jos kipeänäkin viedään niin lasu. Ole sinne päiväkotiin yhteydessä, kai ne sieltäkin tekevät lasun jos lapsen vointi ei ole sellainen että hänet voi hoitoon viedä.
Nythän on kyllä rajattu se varhaiskasvatusoikeus jos toinen vanhemmista on kotona. Heillä täytyy siis olla jokin peruste miksi lapsi saa olla pitkää päivää.
Sen sijaan asia ei sitten sinulle oikeastaan kuulu eikä sinun elämääsi vaikuta joten mikä tämän avauksen pointti oli? Hoidat itse omat lapsesi kotona ilman vapaata?
Vierailija kirjoitti:
Parempi niiden lasten on hoidossa kuin vanhempiensa kanssa.
Pitäisi hoitaa tautia eikä oiretta. Äiskä kunnon marttakouluun, että oppii hoitamaan lapset ja huushollin kotimutsiaikanaan.
Mä en voi ymmärtää tollasta! Meillä naapuri pitää aina 8-15.30 lapset hoidossa viitenä päivänä, vaikka mies työttömänä ja vaikka oli itsekin työttömänä. Nyt käy sentään koulussa mutta lapsilla ei ole ollut ikinä syyslomaa tai talvilomaa ja kesälomakin mahdollisimman lyhyt. Eskarilainenkin vietiin viikkoa ennen eskarin alkua hoitoon. En tajua miksi. Molemmat vanhemmat oli vielä viikkoja kotona lomailemassa! (tai siis mies aina)