Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajat! Kysymys teille...

Vierailija
15.09.2016 |

Minkä verran lähihoitajan opinnoissa on työssäoppimista? Ja missä vaiheessa opintoja tulee ensimmäinen harjoittelu? Olisin siis hakemassa yo-pohjaiselle linjalle, jos sillä nyt on mitään merkitystä. Millaisia päiviä noissa harjoitteluissa tehdään, onko ne ihan 8 tunnin päiviä vai onko opiskelijoilla lyhyempi päivä kuin varsinaisilla työntekijöillä? Kaikki info on tervetullutta! Kiitos.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelut tulee joka "jakson" lopussa, eli kun esim. teoriat lapsista on käyty, on päiväkoti harkka jne. Riippuu varmaan ihan koulusta, että kauanko mikäkin osio kestää, ja paljonko siinä on hommaa.

Harjoittelijoiden päivät on lyhempiä kuin työntekijöiden, koska aikaa varattu myös kirjallisille töille. päivät kestää ehkä n. 6-7 tuntia.

Vierailija
2/6 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin yo-linjan lähihoitajaksi tuolla espoon omniassa.

Työssäoppimista oli mun mielestä tosi paljon ja vaikka opiskelulinja oli ns verkkomuotoinen niin niitä verkkopäiviä moodlen kautta oli naurettavan vähän ainakin meillä.

Ekana vuonna kolme harjoittelujaksoa eli ekana päiväkoti, sitten sairaala ja sitten kehitysvammaiset ainakin mulla oli.

Toisena vuonna taisi olla myös kolme harjoittelujaksoa niissä paikoissa mihin aiot erikoistua eli itsellä kolme päiväkotikeikkaa.

Kaikki harjoittelujaksot kesti vissiin jotain 2kk.

Päivät taisi olla 6h kestoltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kahden vuoden aikana 5 harjoittelua, jotka taisivat kaikki olla kestoltaan sen n. 6 viikkoa. Jos en aivan väärin muista :D Työpäivien pituudet vaihtelivat työympäristöstä ja tehtävästä vuorosta riippuen. 7h oli kuitenkin semmoinen tavanomainen, tosin yövuorot tein ihan täysimittaisina ja yhdessä harjoittelussa päivät olivat melkolailla aina 15h. Saatte kuitenkin varmaankin tietyn viikkotuntimäärän aina harjoittelua varten ja meillä ainakin oli ok tehdä välillä pidempää ja välillä lyhyempää vuoroa kunhan tunnit tulivat täyteen ja se oli ohjaajalle ok.

Ensimmäinen harjoittelu oli meillä juuri ennen syyslomaa, mutta nämä on koulukohtaisia :)

Vierailija
4/6 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sh ja meillä on paljon lähihoitaja -opiskelijoita. Meillä ainakin on sääntö, että opiskelija tekee samat vuorot ohjaajansa kanssa alusta loppuun eli ei todellakaan tulla seitsemäksi aamuvuoroon ja lähdetä klo 13 pois.

Vierailija
5/6 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sh ja meillä on paljon lähihoitaja -opiskelijoita. Meillä ainakin on sääntö, että opiskelija tekee samat vuorot ohjaajansa kanssa alusta loppuun eli ei todellakaan tulla seitsemäksi aamuvuoroon ja lähdetä klo 13 pois.

Tästä tuli mieleeni perusopintojen viimeinen harjoittelupaikkani, tosin juuri päinvastaisena esimerkkinä. Ensimmäiseen viikkoon hädintuskin tapasin ohjaajaani, joka teki silloin yöputkea ja itse opiskelijana ja jakson tavoitteet huomioiden aloitin tekemällä päivävuoroja, enimmäkseen aamuja. Kyllä siinä loppujakson aikana painettiinkin sitten yhteisiä vuoroja, mutta hyvin se alkukin siinä sujui erinäisten "varaohjaajien" kanssa pyöriessä :D

Vierailija
6/6 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana vuotena kolme harjoittelua. Lasten parissa, sairaanhoito ja huolenpito ja viimeisenä kuntoutus. Toisena vuotena yksi harjoittelu omalta suuntautumiselta. Kestot viisi viikkoa, työvuorot 7h päivä ja jokaista vuoroa piti tehdä.

Lukisit ennemmin saikkariksi itsesi. En edes kehtaa sanoa olevani lähihoitaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi