Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka käytät kutsumanimenä toista nimeäsi, miksi et käytä ensimmäistä nimeäsi? Miksi tykkäät toisesta nimestä enemmän?

Vierailija
14.09.2016 |

Mun sisko käyttää toista nimeään kutsumanimenään, koska koulussa oli samaan aikaan tyttö, jonka kanssa hän ei tullut toimeen. Tällä tytöllä oli sama nimi kuin mun siskolla. Siksi hän ei halunnut, että häntä kutsutaan samalla nimellä kuin tuota toista tyttöä ja niinpä hän vaihtoi kutsumanimekseen toisen nimensä.

Mikä on sinun syysi?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vamhempani aloittivat kutsumaan minua toisella nimelläni, kun olin vauva.

En edes tunnista ensimmäistä nimeäni. Se en ole minä.

Vierailija
2/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole koskaan kutsunut minua ensimmäisellä nimelläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aina on kutsuttu toisella nimellä.

Vierailija
4/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella varmaan tuo syy, että vanhemmat antaneet nimen, jossa toinen nimi on se kutsumanimi.

Vierailija
5/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani on Sirpa. Hän käyttää toista nimeään Annelia. On kyllä oikeasti ihan sirpa, riivinrauta.

Vierailija
6/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette sitten vaihda sitä toista nimeä etunimeksenne?

Vierailija
7/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat päätti nimen ja millä kutsutaan

Vaihto olisi vaikeaa

Yksi opiskelukaveri oli tyyliin Mikko koulussa ja kotona Olli. Hankalaa sekin

Vierailija
8/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat päättivät, että toinen nimeni on kutsumanimeni. Sukunimi on myös sen verran hankala lausua, että etunimeni kanssa sanottuna on kieli solmussa. Etunimeni on kyllä ihan kiva. Sisareni kohdalla sama juttu. Oli tietyt nimet mitkä haluttiin, mutta ne ei sopineet sukunimen kanssa toisin päin.

Vierailija
9/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaihtaisin nimen, joka ei ole minun identiteettini? Mieti itse, että otat käyttöösi aivan vieraan nimen.

Ennemmin tiputan ensimmäisen nimeni kokonaan pois maistraatissa.

Vierailija
10/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isoveljeni ei osannut sanoa oikein nimeäni, joten minua alettiin puhutella toisella nimellä. Nyt olen ottanut ensimmäisen käyttööni, mutta mieheni keksi, että kaikki tutut puhuttelevat minua toisella nimellä, joten hänkin siirtyi sen käyttöön..tai sitten vain eukkoseni..

Mutta samahan tuo, tottelen kumpaakin sujuvasti ja suhteellisen harvinaisia molemmat, joten eipä ongelmia.

Miehen suvulle ja tutuille olen painajainen, kun esittelen itseni toisella nimellä ja mies puhuttelee toisella..luulivat alkuun, että meitä on kaksi.

Hauskoja tilanteita näin kyllä syntyy, mutta rakkaalla lapsella monta nimeä.

Vierailija
11/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ne kaikki on kyllä etunimiä olipa etunimiä 1-3. Joten ei sitä tartte vaihtaa, miksi pitäisi?

Vierailija
12/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaihtaisin nimen, joka ei ole minun identiteettini? Mieti itse, että otat käyttöösi aivan vieraan nimen.

Ennemmin tiputan ensimmäisen nimeni kokonaan pois maistraatissa.

Kysyjä kysyi, miksei vaikka vaihda nimien paikkaa, ei sitä, miksei vaihdeta kutsumanimeä toiseksi.

Turhaa veivaamista, kun asiat toimii näinkin. Ja mitä omaan nimeeni tulee, pidän myös etunimestäni, mutta ei niitä kukaan hullukaan vaihda toisin päin. Etunimi on täynnä ärrää ja kovia kirjaimia, samoin sukunimi ja vähän g:tä päälle. 

Vierailija
13/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus teininä päätin, kai lähinnä kapinoidakseni, että haluan käyttää toista nimeäni kutsumanimenäni. Lukioon mennessä ilmoitin sen kutsumanimekseni ja viimeistään kun nuorena vietin useamman vuoden ulkomailla, vakiintui tämä reippaasti kansainvälisempi nimi käyttöön. Oikeastaan isovanhempani ja toisinaan isäni ovat ainoat ihmiset, jotka vielä mua tuolla ensimmäisellä etunimellä kutsuvat.

Vierailija
14/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyjällä on tuskin kaikki ihan kotona. "Miksi et käytä ensimmäistä nimeäsi". Sarjassamme niin typeriä kysymyksiä kuin olla ja voi.

Käytän omaa nimeäni, sitä minkä vanhempani ovat minulle valinneet. Ensimmäisen nimeni voisin tiputtaa kokonaan pois.

Vierailija
15/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että Sirkka Mirjamista (kutsumanimi Mirjami) tulisikin virallisesti Mirjami Sirkka? No jos se nimi vaikka kokonaisuutena kuulostaa paremmalta juuri siinä järjestyksessä, missä se on annettu, vaikka kutsumanimi olisi se toinen.

Kavereilla on poika, jonka nimi on tyyliä "Joona Valtteri" ja kutsumanimenä toinen nimi. Aika hullulta kuulostaisi "Valtteri Joona" -nimi.

Miehellä on sisko, jonka nimi on tyyliä "Pirjo-Liisa", kutsumanimenä yhdysnimen toinen osa eli "Liisa". Se vaan nyt kokonaisuudessaan kuulostaa paremmalta kuin "Liisa-Pirjo" tai "Liisa Pirjo".

Ja kun ihmisiä kuitenkin puhutellaan kutsumanimellä, niin aika harvoin tarvitaan edes sitä virallista koko nimeä kaikkine etunimineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän