Vierailija

Otin eilen mirena hormonikierukan. Nyt alkoi ahdistamaan luettuani keskustelupalstoilta kokemuksia... Aiemmin olen käyttänyt pillereitä. Kellään hyviä kokemuksia kierukasta?

Kommentit (10)

Vierailija

elämäni paras päätös ottaa Mirena. Menkat on käytännössä loppuneet, ei tarvitse stressata pillereistä, eikä mun libidoni ole mihinkään kadonnut, päin vastoin, tekee mieli kahta kauheammin. Olen ollut todella tyytyväinen, alkuvuodesta 2014 asti.

Vierailija

Ollut Mirena v. 2008 asti. Parasta on se että ei ole kuukautisia. Muuten koko asiaa ei huomaa. Pillereitäkään ei tartte muistaa syödä. Aina kun joku kaveri selittää kuukautisista muistuu mieleen että sellaisetkin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Itsellä kerkesi olla mirena muutaman kuukauden. Käsittämättömät vatsakivut alkoivat ja selvisi että kohtu oli tulehtunut, asennus vaiheessa päässyt pöpöjä. Laittokin sattui pirusti. Ja mies sanoi langan tökkivän petipuuhissa. Vannotin ettei ikinä enää, mutta itse nyt joudun varmaan taas laitattamaan sen vaikken haluaisi.

Vierailija

Ensimmäiseni laitoin jo ennen lapsia. Nyt on ollut sama kierukka jo 6 vuotta ja edelleen kuukautiset poissa. Jotain pientä tiputtelua voi olla välillä.
Varaudu, että alussa voi tiputtelu/vuoto kestää pitkäänkin, kunnes kokonaan lähtee pois tai muuttuu hyvin vähäiseksi.
Hormonikierukka ehkäisee kohdunkaulan syöpää, koska limakalvo on jatkuvasti ohut.
Hormonimäärä veressä on tosi alhainen, pienempi kuin minipillereillä. Silti ehkäisyteho on putkien katkaisun luokkaa. Omaa elämänlaatuani se kohotti huomattavasti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiseni laitoin jo ennen lapsia. Nyt on ollut sama kierukka jo 6 vuotta ja edelleen kuukautiset poissa. Jotain pientä tiputtelua voi olla välillä.
Varaudu, että alussa voi tiputtelu/vuoto kestää pitkäänkin, kunnes kokonaan lähtee pois tai muuttuu hyvin vähäiseksi.
Hormonikierukka ehkäisee kohdunkaulan syöpää, koska limakalvo on jatkuvasti ohut.
Hormonimäärä veressä on tosi alhainen, pienempi kuin minipillereillä. Silti ehkäisyteho on putkien katkaisun luokkaa. Omaa elämänlaatuani se kohotti huomattavasti.

Käy nyt hyvä ihminen vaihdattamassa kierukkasi! Sama kierukka saa olla enintään 5 vuotta! Tod. näk. ehkäisytehoa ei ole enää jäljellä.
Itselläni toinen kierukka menossa. Menkat ei oo loppuneet missään vaiheessa, mutta vuoto hieman väheni. Lähtötilanteena kuitenkin massiiviset vuodot ja vaivat. Nyt vuodot taas lisääntyneet, joten teissu gynelle edessä.

Vierailija

Itselläni ollut Mirena kohta kolme vuotta ja olen todella tyytyväinen. Laiton jälkeen pientä tiputteluvuotoa n. kuukausi, mutta sen jälkeen ei vuotoja eikä kuukautisia. Enkä ole huomannut mitään muutakaan negatiivisia vaikutuksia.

Vierailija

Mulle laitettiin 2014 (oon synnyttämätön nuori nainen), ja paras vehje ikinä! Menkat hävisi täälläkin, millään pillereillä ei ollut vaikutusta dysmenorreaani. Jotain pientä tissisärkyä on merkkinä "kuukautisten" alusta, mutta veri ja kohtukrampit nollassa vuoden 2015 alusta asti.

Ainoa Mirenan "suunnitteluvirhe" on se, että ne poistolangat on sellasta muovista ongensiimaa ja saattaa sopivan pituisiksi/sopivaan kulmaan jäädessään tökkiä miehen terskaa. JOS näin käy, niin langat voi lyhennyttää niin lyhyiksi, että jäävät kohdunkaulan sisään! Se ei oikeasti vaikeuta poistoa/uuden asetusta, kun sen gyne kumminkin tekee. Mulla pätkittiin lyhyiksi, nyt ne ei tule kohdunkaulan sisältä ulos kuin äärimmäisen harvoin (voimakas orgasmi voi pikkuisen liikauttaa kierukkaa ja seuraava sitten siirtää sen takaisin ja langat katoaa). Eli jos et mielenrauhan takia tartte lankoja, niin voit ne esim. pari viikkoa asetuksesta käydä pätkäisemässä.

Vierailija

Loistava vehje. Välillä oikeen kaupassa säpsähdän OB ja always-hyllyillä että ai niin joillakin raukoilla on menkat joka kk. Mulla oli viimeksi joulukuuussa 2013.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Käy nyt hyvä ihminen vaihdattamassa kierukkasi! Sama kierukka saa olla enintään 5 vuotta! Tod. näk. ehkäisytehoa ei ole enää jäljellä.
Itselläni toinen kierukka menossa. Menkat ei oo loppuneet missään vaiheessa, mutta vuoto hieman väheni. Lähtötilanteena kuitenkin massiiviset vuodot ja vaivat. Nyt vuodot taas lisääntyneet, joten teissu gynelle edessä.

Gyne nimenomaan sanoi, että ei tarvitse vaihtaa vielä viiden vuoden jälkeen. Hormonia riittää ainakin seitsemäksi. Kun kierto ei ole vielä normaali, hormonia on vielä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat