ERITTÄIN kosteuttava kasvovoide haussa, apua! Suositelkaa!
Ihoni on erittäin kuiva ja etsin jotain todella tymäkkää ja kosteuttavaa kasvovoidetta. En siis tarvitse rasvaa, vaan nimenomaan kosteutta. Iho kiiltelee, mutta tuntuu kiristävältä ja inhottavalta syyskuusta toukokuulle.
Olen kokeillut kaikenlaisia apteekin perusvoiteita, ei mitään apua. Aamulla ja illalla iho alkaa kuivahtaa jo muutaman tunnin jälkeen kosteusvoiteen laitosta.
Olen myös kokeillut kosteuttavia naamioita ja ne ovat pitäneet kireyden poissa muutamien tuntien ajan, mutta sitten taas kiristelee. Aamuisin herään naama rutikuivana ja kireänä. :-(
Onko kellään muulla samaa ongelmaa? Miten hoidatte ihoanne? Help!
Kommentit (45)
Natura Siberica-sarja. Saa tilattua ainakin netistä. Venäläistä luonnonkosmetiikkaa. Aivan ihania tuotteita. Kosteuttavat, mutta eivät jätä ihoa kiiltäväksi. Luonnollista ihanuutta :)
Cliniquen Dramatically Different Moisturizing Lotion tai DDM Cream, riippuen siitä haluatko "ohuempaa" vai voidemaisempaa. Käytän lotionia kesällä ja creamiä talvella. Saattaa tuntua kalliilta, mutta riittoisaa (hyvä hinta/ laatu) ja ainakin mulle aivan nappi.
Täälläkin yleensä kuiva kiukutteleva iho. Olen koettanut hoitaa erilaisilla öljyillä, mutta mikä ihme mun ihossa on, kun ne eivät imeydy? Ainoastaan Bio-Oil imeytyy jotenkuten.
Mielelläni lotraisin kaikenlaisia porkkanaöljyjä, mutta.
Tällä hetkellä iho ihan ok, käytän puhdistukseen oliiviöljysaippuaa ja aamuin illoin Nivean halpisvoidetta. Toimii ihmeen hyvin.
Syön myös paljon rasvaa ja napsin Ladyvita Beauty -nappeja, sanovat, että kosteus tulee sisältäpäin.
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin yleensä kuiva kiukutteleva iho. Olen koettanut hoitaa erilaisilla öljyillä, mutta mikä ihme mun ihossa on, kun ne eivät imeydy? Ainoastaan Bio-Oil imeytyy jotenkuten.
Tällä hetkellä iho ihan ok, käytän puhdistukseen oliiviöljysaippuaa ja aamuin illoin Nivean halpisvoidetta. Toimii ihmeen hyvin.
Syön myös paljon rasvaa ja napsin Ladyvita Beauty -nappeja, sanovat, että kosteus tulee sisältäpäin.
Ap syö myös omega 3 -kapseleita ja paljon lohta. En ole huomannut vaikutusta. :-(
Minulla kaikki tuotteet imeytyvät tosi hyvin, mutta iho alkaa silti kiristelemään jo parin tunnin kuluttua. Iho myös kiiltää T-alueelta ja tuntuu rasvaiselta, mutta silti samanaikaisesti kireältä ja kuivalta. Posket ja suun ympäristö ovat koko ajan rutikuivia, eivätkä kiiltele. Iho menee myös ryppyisen näköiseksi kuivuuttaan. :-(
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap syö myös omega 3 -kapseleita ja paljon lohta. En ole huomannut vaikutusta. :-(
Minulla kaikki tuotteet imeytyvät tosi hyvin, mutta iho alkaa silti kiristelemään jo parin tunnin kuluttua. Iho myös kiiltää T-alueelta ja tuntuu rasvaiselta, mutta silti samanaikaisesti kireältä ja kuivalta. Posket ja suun ympäristö ovat koko ajan rutikuivia, eivätkä kiiltele. Iho menee myös ryppyisen näköiseksi kuivuuttaan. :-(
ap
Mulla sama ongelma tuon kuivuuden kanssa, lisäksi silmän ympärystät tuntuu kiristäviltä. Laitan päivän mittaan lisää kosteusvoidetta pariin otteeseen.
Löysin hyvän Lumenen meikkivoiteen, mutta valitettavasti kuivattaa ihoa. Mielelläni kuulen myös kosteuttavista meikkivoiteista jotka peittää hyvin.
Nyt olen laittanut yöksi Biothermin Blue Therpy serum-in-oil, night. Auttaa vähän, aamulla tuntuu vielä ok:lta, mutta ei riitä koko päiväksi. Lisäksi olen arka kokeilemaan uusia tuttavuuksia, kun iho menee tukkoon niin helposti. Ihoni on atooppinen myös.
Kokeile ap niitä öljyjä, niistä on paljon apua! Sitten vielä Cliniquen moisture surge (purkissa vaaleanoranssia geelivoidetta) on aivan ÄLYTTÖMÄN hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Cliniquen Dramatically Different Moisturizing Lotion tai DDM Cream, riippuen siitä haluatko "ohuempaa" vai voidemaisempaa. Käytän lotionia kesällä ja creamiä talvella. Saattaa tuntua kalliilta, mutta riittoisaa (hyvä hinta/ laatu) ja ainakin mulle aivan nappi.
Käytin itse talvella tuota DDML:ää (mulla on sekaiho, jossa mukana ap:n kuvaileman kaltaista ihotyyppiä joskaan ei ihan noin kuivaa) ja se ei imeytynyt ollenkaan. Jäi ihon pinnalle kalvoksi, ja kun sen huuhtaisi tai pyyhki pois, alta paljastui hetkessä taas nitisevän kuivaksi kiristyvä korppuiho. En tiedä, toimisko esimerkiksi se geeliversio paremmin.
oho... Kukaan ei vielä ehdottanut sitä mitä heti ajattelin.
eli kookosöljyä 😊 voi olla että sun iho kuivuu pesemisestä ja varsinkin voimakkaat aineet kuivattavat paljon! Mä pesen kookosöljyllä ja iho tykkää 😊 ja vielä vähän öljyä päälle.
epäilin itse suuresti että miten muka pesee meikit - hämmästyin kun vedenkestävä ripsarikin lähti ihan heti!
No miksi et kokeile öljyjä vaan jatkat voiteen etsimistä?! Osta arganöljy!
Vierailija kirjoitti:
oho... Kukaan ei vielä ehdottanut sitä mitä heti ajattelin.
eli kookosöljyä 😊 voi olla että sun iho kuivuu pesemisestä ja varsinkin voimakkaat aineet kuivattavat paljon! Mä pesen kookosöljyllä ja iho tykkää 😊 ja vielä vähän öljyä päälle.
epäilin itse suuresti että miten muka pesee meikit - hämmästyin kun vedenkestävä ripsarikin lähti ihan heti!
Joidenkuiden iho ei kaipaa niinkään öljyä, vaan vesimäisempää kosteutusta. Lukeudun itse tähän ryhmään. Paksut, öljyiset ja "lohkeavat" rasvat eivät tee mitään.
Putsaan kasvot iltaisin kookosöljyllä, siitä riittää kosteutusta yöksi.
Aamuisin pesen kevyesti pelkällä kylmällä vedellä, levitän LV:n kasvoseerumin herkälle iholle, kosteuttaa syvemmältä kuin voiteet ja suojaa. Ja päälle vielä L300-sarjan päivävoide jonka päälle kevyt meikki. Suosin meikeissä luonnonkosmetiikkaa koska oma ihoni on kuivuuden lisäksi myös tosi herkkä ja taipuvainen atopiaan.
Talvisin käytän kasvonaamiona muussattua banaania tai avokadoa, kumpaa sattuu olemaan, ja sekaan hieman hunajaa joka rauhoittaa ihoa.
AP, panosta myös ihon sisäiseen kosteutukseen, eli pidä huolta monipuolisesta hivenaineiden ja vitamiinien saannista. Itse suosittelen atoopikkona lämpimästi tuotetta nimeltä Iho-Omega!
Jos tapanasi ei ole juoda vettä, niin ota myös se rutiiniksi. Summa summarum: ihon ongelmat heijastelevat hyvin paljon kehon sisäistä hyvinvointia, eli pelkkä pinnan kosteutus voiteilla ei ratakaise asiaa.
Acon Canoderm on mielestäni ihan huippuhyvä. Halpaakin vielä.