Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiusten värjäämisen lopettaminen

Vierailija
14.09.2016 |

Ovatko hiuksenne paremmassa kunnossa kun olette kasvattaneet oman värin esiin? Entä näytättekö värittömiltä (niinku kampaajat aina pelottelee) omassa hiusvärissä? Pidätkö omasta hiusväristänne?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lopetin vaalentamasta hiuksia niin jonkun ajan kuluttua tummempien juurien puskiessa kunnolla alta aloin saamaan todella paljon ihailevia katseita miehiltä ja monet tutut sanoivat että olen nykyään todella hyvännäköinen:) Sitä vaalennusta minulla ei enää ole jäljellä vaan lapaluihin ulottuva silkkisen pehmeä, laineikas , tummanvaalea hius joka ei ole harmaata nähnytkään.

Mietin että miksi ihmeessä olen pilannut hiuksiani niin monta vuotta ja sellainen "kirkastus" minullakin vain oli mutta todellisuus oli kyllä jotakin muuta. Ne kirkastukset vaalentavat tosiasiassa vähintään 3-4 astetta vaaleammaksi eikä kampaaja voi mitenkään ennustaa miten vaalennus loppujen lopuksi toimii hiuksissa vaikka olisi saman käsittelyn tehnyt samaan päähän useaan kertaan.

Ainoat värjäykset olen teettänyt Suomessa, asun ulkomailla. Kun aloin käymään kampaajalla uudessa kotimaassani niin kampaaja oli kauhuissaan niistä vaalennuskäsittelyistä joita minulle oli tehty ja ihmetteli että minulla oli vielä hiusta jäljellä kuitenkin. Vaalennettu hiukseni ei ollut lähelläkään todella valkoista mutta hiusnippu oli noin 1/3 nyt värjäämättömän hiusainekseen verrattuna. Melkoinen muutos. Nykyään saan jatkuvasti ihailua osakseni hiusten kohdalla ja jotkut haluavat jopa koskettaa niitä koska niissä on sellainen silkkinen kiilto. Multa on kysytty  usein miksi suomalasiet nasiet haluavat värjätä hiuksensa valkoisiksi, mä en oikeastaan tiedä mistä se trendi on alkanut. Vielä 70-luvulla sellaista ei ollut ja suomalainen katukuva on "vaalentunut" radikaalisti 90-luvulta lähtien. Sellainen  samantha fox/ pamela andersson-blondaus tuli muotiin joskus siinä 80-90 luvulla( kummatkin heistä ovat siis oikeasti aitoja tummaverikköjä)

Suomessa kampaajat kertoivat että minulla on ohut hiuslaatu mutta minulla onkin yllättävän paljon hiuksia ja paksu ponnari nykyään ilman käsittelyjä. Suomalaisen vaalennetun pehkon tunnistaa heti kun sellaisen näkee. Sivulta ja edestä ok  mutta takaa ei todellakaan mitään heinäpellon viljaa vaan katkonainen järkky kuiva pehko. Mä olen sitä mieltä että antaaka hiusten kasvaa luonnollisisna niin huomaatte ettei ole olemassa mitään ohutta suomalaista hiuslaatua vaan meilläkin on kunnon hiukset kun niitä ei pilata jatkuvilla käsittelyillä. Niitä hiirenhäntiä näkyy ulkomaalaisillakin ja se on ihan oma maailmanlaajuinen hiustyyppinsä ei mikään suomalainen erityispiirre.

Vierailija
22/23 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näytä värittömältä, vaikka tukka ns. maantienharmaa. Omaan väriin tottuu ja oma tummanvaalea sävy näyttää eri valaistuksessa vähän eri sävyiseltä. Kesäisin tulee aurinkoraitoja yms. Lopetin värjäämisen kun haluan olla luonnollinen oma itseni, värjääminen tuntui ihan hölmöläisten hommalta.

Sama juttu. Pidän omasta luonnollisesta tummanvaaleasta, enemmän kuin koskaan kun oli värjätty. Sen myönnän, että kasvot vaikuttavat vähän värittömiltä, mutta tuskin se hiusten vika on. Laitan sitten sopivasti meikkiä. Ja toki hiukset paremmassa kunnosa kuin koskaan, ja kiiltävät, ja sain kasvatettua pidemmiksikin.