Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ovatko hiuksenne paremmassa kunnossa kun olette kasvattaneet oman värin esiin? Entä näytättekö värittömiltä (niinku kampaajat aina pelottelee) omassa hiusvärissä? Pidätkö omasta hiusväristänne?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Itse lopetin värjäämisen yli vuosi sitten hiusväri allergian takia. Tukka värjättiin lähelle omaa väriä ettei raja ole niin näkyvä. En ole katunut päätöstä päivääkään. Hiukset huippukunnossa, kiiltävät ja sopii parhaiten minulle. Ja rahaa säästynyt paljon. Jos alkaa joskus kyllästyttää, saatan ottaa raitoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

On ollut todella vapauttavaa päästä siitä värjäyskierteestä eroon eikä ole enää niin riippuvainen kampaamokäynneistä.

Hiukset hyvässä kunnossa vaikka en edes hoitoainetta enää käytä, ja luonnonkihara hius kihartuu vielä enemmän kun hiuksessa oma väri! Kampaaja tokaisi minullekkin aikoinaan tuon kuuluisan "maantien harmaat", mutta itse olen tyytyväinen ja muutkin kehuneet.

Vierailija

Pidän omasta hiusväristäni, maantien värinen mutta kesäisin vaalenee auringon vaikutuksesta raidoittuen. Hyvillä hoitsikoilla hius on tasainen ja kiiltävä. Olen käyttänyt pelkkiä kevytvärejä viime vuodet. Ei ole juurikasvua, vaan väri haalenee tasaisesti pois. Oma väri on jo suurimmaksi osaksi hiuksissa näkyvissä. Säästäähän tässä, ku ei ole enää kalliita värjäyskeikkoja kampaamoon parin kolmen kk:n välein. Ja mikä parasta, ei kemikaaleja päänahkaan. Hiuksiakaan ei lähde enää samaan tyyliin kuin silloin kun vielä kestovärjäytin. Päänahan näpyt ja "kiteet" katosi kun lopetin värjäyksen. Eli kaikki hyvin, ja entiseen ei paluuta :)

Vierailija

Hiukseni ovat nykyään kiiltävät ja paksummat, kuin ennen. Oma väri on eloisa ja pidän siitä nyt, kun koko tukka on omaa väriä. Värjättyä latvaa vasten oma värjäämätön juuri näytti valjulta ja harmaalta, mutta koko päässä väri onkin kaunis kultakupari. Omasta mielestäni tämä väri sopii minulle. Värin ylläpito on helppoa ja ilmaista eikä juurikasvusta tarvitse murehtia, joten aion pitää tämän värin toistaiseksi.

Vierailija

Suosittelen.

Omani on aina ollut sellainen hiiren häntä että huh, mutta kun lakkasin värjäämästä, paksutta ja pituutta tuli lisää kuin taikaiskusta! Edelleen raidoitan välillä (2-3krt vuodessa, oma värini on juurikin suomalainen perunankuori ja raidat ohuita vaalennuksia) mutta ero on silti huomattava.

Vierailija

En näytä värittömältä, vaikka tukka ns. maantienharmaa. Omaan väriin tottuu ja oma tummanvaalea sävy näyttää eri valaistuksessa vähän eri sävyiseltä. Kesäisin tulee aurinkoraitoja yms. Lopetin värjäämisen kun haluan olla luonnollinen oma itseni, värjääminen tuntui ihan hölmöläisten hommalta.

Vierailija

Lopetin pari vuotta sitten yli 20 värjäysvuoden jälkeen kun kyllästyin juurikasvukierteeseen. Uusia hiuksia puski paljon aika pian lopettamisen jälkeen, joten tukka paksuuntui. Hiuksia ei myöskään enää lähde pestessä, ja harjaankin jää vain osa siitä mitä ennen.

Kiilto on erilainen kuin värjätyssä hiuksessa, miltei satiininen. Olen tyytyväinen väriin, täällä kasvaa pehmeänruskeaa kullansävyisillä aurinkoraidoilla, muutama hopeinenkin on joukossa. Oma väri on lempeämpi vaaleaa ihoa vasten kuin värjätty.

Urakkaa on vielä jäljellä, mulla on hiukset vyötäröön saakka. Alku juurikasvun kanssa oli tahmeaa, mutta väriraja on ajan myötä sekoittunut.

Vierailija

Hiusten kunto on sama. Hyvänkuntoiset, paksut hiukset mulla. Lopetin värjäämisen viime keväänä. Kupari väri vaalennettiin raidoituksella ja kesällä aurinko haalensi sitten punaisen kokonaan pois. Oma värikin on aina ollut hyvä, kun välillä laittaa vaaleita raitoja. Punaisessa ärsytti se juurikasvu, joka näkyi jo kuukaudessa ja näytti harmaalta.

Vierailija

Lopetin 3 vuotta sitten. Olen luonnostani blondi, mutta jostain syystä halusin aina "kirkastaa" väriä. Ärsyttävä kierre, vaikka mitään kummempaa rajaa ei tullut, mut tietyn ajan jälkeen hiukset alkoi taas kellastua, ja piti käydä kirkastamassa. Sitten vaan lopetin, lähinnä kun kampaajilla käytetyt värit on eläimillä testattuja enkä halua tukea niitä. Ei ole kaduttanut, oma väri on ja pysyy tosi kivana, ei kellastu enää. Kukaan ei meinaa uskoa, etten ole värjännyt, jos puheeksi tulee. Mitään eroa hiusten laadussa en ole huomannut, tosin pidän ne aika lyhyenä joten ehkä pidemmissä näkyisi. Rahaa säästyy ja ihanaa, kun ei tule päänahan kautta mitään myrkkyjä elimistöön.

Vierailija

Olen ottanut raitoja joskus 6-7 vuotta sitten viimeksi ja koko päässä on ollut oma väri jo vuosia. Hiukset nyt puoleen selkään. Oma väri on joskus autonpeilistä katsottuna tappavan tylsä, varsinkin likaisena, mutta noin muuten tykkään melko vaaleista hiuksistani. Kesällä aurinko vaalentaa kivasti. Paksuuteen ei ole vaikuttanut eikä oikeastaan kuivuuteenkaan. Kyllä latvat ovat sellaista hamppua kuin ennenkin vaikka en värjää. Mutta ihana  kun ei ole juurikasvua eikä harmaita näkyvissä. Ikää 37. 

Vierailija

Aloitin värjäyskierteen ala-asteella ja lopetin 26-vuotiaana kun aloin odottaa esikoista. Olin jo pitkään haaveillut oman värin kasvatuksesta ja ajattelin, että äippäloma olisi siihen oiva tilaisuus kun kuitenkin olisin niin paljon vain kotosalla sen kamalan tyvikasvun kanssa. Tukka on hyvässä kunnossa, kampaajien kovasti kehuma, mutta hiukan ohuemman tuntuinen kun ei ole värjäyksien "turvottama". En ollut edes varma minkä värinen oma värini on kun en ollut sitä nähnyt sitten ala-asteen ja huvittavaa kyllä se on juuri sellainen mitä olen monesti yrittänyt saada värjäämällä tumman värin jälkeen eli sellainen eloisa punertava kullanruskea :) Tällä mennään niin kauan, että alkaa harmaat pilkottamaan!

Vierailija

Minulla oli ennen mustat hiukset, joiden juurikasvua sai olla värjäämässä muutaman viikon välein. Kyllästyin tähän värjäämisrumbaan ja musta väri poistettiin ja hiuksia raidoitettiin siten, että ne ovat aika lähellä omaa luonnollista väriäni. Hiusten kunto on jo nyt parempi ja ne ovat kiiltävät, mutta eniten olen innoissani siitä, ettei minun tarvitse enää käyttää vahvoja hiusvärikemikaaleja, plussana myös se, että rahaa säästyy. Tuntuu myös, että ihoni hehkuu kauniimpana nyt oman hiusvärin kanssa. Suosittelen :)

Vierailija

Mä lopetin värjäämisen 4 vuotta sitten, eli hiuksissa on kokonaan oma maantienharmaa väri.
Väri on ihan jees, mutta hiukset edelleen hennot ja latvat hamppuuntuu kaksihaaraisille heti kun pituutta tulee lapaluihin asti. Pakko aina leikata :-/

Vierailija

Minulla oli vaalenettu hiukset viimeksi 5v sitten nykyään on oma väri punertava ja hiukset alkoivat kasvaa terveenä eikä värjäys kiererttä enään. Suosittelen 😊

Vierailija

Lopetin värjäämisen pari vuotta sitten, mutta otan silloin tällöin kullanruskeita raitoja elävöittämään maantienvärisiä hiuksiani. Raidoissahan väri laitetaan hiuksiin folioliuskojen avulla, joten väriainetta ei joudu paljon päänahkaan kuten normaalissa värjäyksessä. Vaaleita raitoja en enää ota, sillä ne kuivattavat hiuksia. Parhain tulos tulee mielestäni, kun raidat ovat lähellä omaa hiusten väriä. Hiukseni ovat nyt paljon paremmassa kunnossa kuin ennen. Enää en aio ottaa hiusväriä koko hiuksiin.

Vierailija

Ai niin, unohdin vielä yhden positiivisen (?) muutoksen: oman hiusvärini kanssa en tarvitse meikkiä välttämättä ollenkaan, silloin kun värjäsin hiuksiani tummemmiksi, näytin värittömältä ja kalvakalta ilman meikkiä. Onko muille käynyt näin päin? -8

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ai niin, unohdin vielä yhden positiivisen (?) muutoksen: oman hiusvärini kanssa en tarvitse meikkiä välttämättä ollenkaan, silloin kun värjäsin hiuksiani tummemmiksi, näytin värittömältä ja kalvakalta ilman meikkiä. Onko muille käynyt näin päin? -8

Oma alkuperäinen hiusväri on luonnollisesti just paras sun ihonvärillesi :)

Vierailija

Lopetin myös värjäämisen lähes neljä vuotta sitten. Tykkään omasta hiusteni väristä, on kivan tumma.

Ainakaan kaksihaaraisia ei ole kuten ennen, eikä hoitoainetta tarvitse kauheasti käyttää.

Oli ihanaa päästä värjäyskierteestä eroon, helppoa ja halpaa.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat