Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alapää vuotaa verta vaikka kohtu on poistettu.

Vierailija
13.09.2016 |

Kohdunpoistosta aikaa noin vuosi.

Mikähän kumma tuolla värkissä mahtaa vuotoa aiheuttaa?

Ei ole kutinaa, kirvelyä, hajuhaittoja tai poikkeavan näköistä valkovuotoa. Virtsaaminenkaan ei kirvele.

Verta tulee lähinnä max. joku teelusikallinrn pikkuhousunsuojaan ja paperille pyyhkiessä sama määrä. Ihan on kirkasta verta ilman hyytymiä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten ois vaikka lääkärissä käynti?

Vierailija
2/15 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kohdunpoistosta 2,5 vuotta.

Olen huomannut, että aina välillä tulee ruskehtavaa vuotoa, ei siis niin, että housuissa näkyisi mitään tai tarvitsisi mitään suojaa, mutta pyyhkiessä huomaa. Vuotoa muutama päivä peräkkäin aina kerrallaan.

Munasolu siis edelleen irtoaa ja jostain luin, että se sitten vaan "liukenee" pois. Olen tulkinnut, että tuo ruskehtava vuoto johtuu tästä. Eli "kuukautisten jämät".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten ois vaikka lääkärissä käynti?

Ei tää nyt mielestäni mikään päivystysluonteinen asia ole, että nyt samantien lähtisin lääkäriin. Mitään kipujakaan ei ole. Ap

Vierailija
4/15 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että aina välillä tulee ruskehtavaa vuotoa, ei siis niin, että housuissa näkyisi mitään tai tarvitsisi mitään suojaa, mutta pyyhkiessä huomaa. Vuotoa muutama päivä peräkkäin aina kerrallaan.

Munasolu siis edelleen irtoaa ja jostain luin, että se sitten vaan "liukenee" pois. Olen tulkinnut, että tuo ruskehtava vuoto johtuu tästä. Eli "kuukautisten jämät".

Mulla tää on siis ihan kirkasta verta ja vuotoa en ole huomannut tätä ennen ollenkaan. Ap

Vierailija
5/15 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tää on siis ihan kirkasta verta ja vuotoa en ole huomannut tätä ennen ollenkaan. Ap

Ok... aloin tässä itsekin miettiä, että pitäisikö mennä tuon ruskehtavan vuodon vuoksi lääkäriin, kun tämän luin:

http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/verista_vuotoa_kohdunpoisto…

Vierailija
6/15 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kutinaa, kirvelyä, hajuhaittoja tai poikkeavan näköistä valkovuotoa. Virtsaaminenkaan ei kirvele.

Verta tulee lähinnä max. joku teelusikallinrn pikkuhousunsuojaan ja paperille pyyhkiessä sama määrä. Ihan on kirkasta verta ilman hyytymiä.

Reikä vuotaa kuin kuin rikki mennyt homeinen pato

Vierailija
7/15 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne "hyytymät" mitä kuukautisveressä tulee, ovat kohdun limakalvoa. Eli ei mitään hyytymiä. Tämä limakalvo on just sitä, mikä ei imeydy tamponiin eikä siteeseen, ärsyttävää. Sori, vähän off topic :) miksi et kysy lääkäriltä? Voisko endometrioosi aiheuttaa tuota.

Vierailija
8/15 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkd se kohdunkaula tallella eli jos tulee sieltä niin olisko papakoe aiheellinen?

Vierailija
9/15 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynelle ajattelin mennäkin, mutta en tosiaan nyt tällä kellonlyömällä. Ap

Vierailija
10/15 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkd se kohdunkaula tallella eli jos tulee sieltä niin olisko papakoe aiheellinen?

Ei ole kohdunkaulaa. Papa otettiin juuri ennen kohdunpoistoleikkausta reilu vuosi sitten ja siinä oli kaikki ok. Jatkossa papakokeet otetaan siis emättimen seinämästä. Leikanneen lääkärin mielestä riittää, että käyn papassa 5 vuoden välein, kun tulee seulontaan kutsu. Ap

Vierailija
11/15 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan täällä kellään omakohtaisia kokemuksia samasta vaivasta?

Gyneajan varasin kyllä huomiselle, mutta sitä odotellessa nostan ketjua. Ap

Vierailija
12/15 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne "hyytymät" mitä kuukautisveressä tulee, ovat kohdun limakalvoa. Eli ei mitään hyytymiä. Tämä limakalvo on just sitä, mikä ei imeydy tamponiin eikä siteeseen, ärsyttävää. Sori, vähän off topic :) miksi et kysy lääkäriltä? Voisko endometrioosi aiheuttaa tuota.

No asia ei kyllä ihan noin ole mikäli kyse on vuotavasta myomasta. Silloin verta saattaa tulla todella runsaasti ja  joukossa todellakin on isojakin hyytymiä.  

- 2-

Vierailija
13/15 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt se vuoto on loppunut kokonaan. Tuntuu tyhmältä mennä lääkäriin, kun ei enää vuoda. Ap

Vierailija
14/15 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä?

Vierailija
15/15 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöpä?

En usko. Papakokeet ovat aina olleet normaalit, samoin ne syöpämarkkerit , mitkä on otettu ennen gynekologisia leikkauksia. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi