Lähdetkö yleensä töihin vapaapäivänä, jos kysytään?
Tympeän puoleisia niin sanotut "äkkilähdöt". Ei niistä aina kehtaa kieltäytyä, mutta joskus ei vaan huvita laittaa päiväjärjestystä uusiksi muutaman tunnin takia.
Riippuu tietysti paljon työstäkin.
Vuokrafirmoissa taitaa olla yleisempää?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä toisinaan lähden, siitä saa tunteja kaksinkertaisen määrän työaikapankkiin. Ja välillä tulee niin pahoja alimiehityksiä, että siinä en haluaisi olla sen työkaverin tuolilla, joka on jäämässä yksin. Mutta en minä menojani ala perua kovin helpolla. Jos on ihan vapaa menoista se päivä, jota kysytään, saatan hyvinkin suostua. Saanpa kaksi vapaapäivää jonnekin toisaalle sitten.
Mä en mihinkään pankkiin tekisi minuuttiakaan. Rahat kouraan. Jos lisää vapaita tarvii, niin voi pitää palkatontakin.
Joskus suostun, yleensä hyödyn itse jotain eli saan korvaavan vapaan paremmin itselle sopivaan paikkaan. Pitkään päivään suostun yleensä samoista syistä. Ja molemmissa onnistuu jos miehellä ei ole sovittuja työmenoja eli lapsenhoito järjestetty!
Yleensä suostun, jos saan lapset hoitoon jonnekin. Hoitoalalla näitä on tosi paljon, edelliselle työnantajalle en joustanut koska joustoa ei ollut toiseenkaan suuntaan mutta nykyiselle olen mielelläni avuksi. Näin se toimii kun ollaan reiluja puolin ja toisin :)
Lähden, jos ei satu olemaan muita suunnitelmia. Yleensä kaikki ekstratunnit kelpaa, erityisesti sunnuntaisin.
15 vuotta tuli hypättyä esimiehen pyynnöstä milloin vapailta, milloin lomilta töihin tuuraamaan poissa-olijoita. Mitä jäi käteen? Irtisanominen yt-neuvotteluissa.
Mulla on sellainen työ että periaatteessa olen aina "työnantajan käytettävissä" jos tarvitaan. Toki mulle myös maksetaan siitä. Onneksi todella harvoin on pyydetty työhön vapaa-ajalla, joskus etänä kyllä on pitänyt neuvoa.
Eipä ole ikinä kysytty. Ei ole meillä tapana eikä tarvetta
Joskus tehnyt tunteja sisään, ja sitten lähtenyt perjantaisin aikaisemmin. Kerran olen siirtänyt kesälomaani kovassa kiireessä. Sain yhden palkallisen lomapäivän ylimääräistä lisää.
En juuri ikinä. Vapaa-aika on minulle arvokkaampaa kuin ylityökorvaukset. Lisäksi ekoista 9 tunnista kolmeviikkoisjaksossa saa vain yksinkertaisen tuntiliksan, joten ei paljoa motivoi. Eikä ylenemismahdollisuuksia ole, joten why would I?
Työni on muutenkin raskasta epäsäännöllistä vuorotyötä, joten olen vapaani ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Lähden, jos en ole suunnitellut mitään tärkeää. Yleensä silloin oikeasti tarve töissä, ei ole kiva jättää pomoa ja työkavereita pulaan.
T: sh
Miten niin pulaan? Itse ovat pulansa aiheuttaneet jos eivät ole hankkineet riittävästi työvoimaa, että ei tarvisi repiä työntekijöiltä vapaalta töihin jos tulee hiemankin jotain normaalista poikkeavaa. Joustamalla ainoastaan pahennat omaasi ja muiden työntekijöiden asemaa, kun te olette aina se ryhmä, jonka oletetaan joustavan.
Teen työni kunnolla, kun olen töissä, mutta kun työaika loppuu, niin kaikki jää sillä sekunnilla siihen ja perään ei tarvitse soitella.
Meidän alalla se tarkoittaisi ylitöitä viikonloppuna.
Koska korvausta ei saa vapaana niin en todellakaan lähde.
Lyhyet vapaat ja lyhyet lomat joiden pitämisestä joutuu aina vääntämään esimiehen kanssa,jos ei tule joustoa sieltä puolelta en jousta minäkään.
En. Nautin työttömänä vapaapäivistä 24/7.