Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen on teidän tokaluokkalaisen kouluaamu yleensä? Missä järjestyksessä tekee aamutoimet?

Vierailija
13.09.2016 |

Meillä herää reilu tunti ennen kouluun lähtemistä. Sitten syö samantien aamupalan, vaihtaa kouluvaatteet ja sen jälkeen on hetki aikaa leikkiä legoilla tai lukea Aku Ankkoja. Sitten pestään hampaat ja kammataan tukka ja lähdetään kouluun.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalainen, mutta vastaan silti. 

Herää 45 min ennen koulun alkua, syö heti aamupalan, laitetaan vaatteet+hiukset, hampaat kuntoon ja sit kouluun. Katsoo aamupalaa syödessä vähän lastenohjelmia.

Koulumatka kestää 5 min.

Vierailija
2/17 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä herätetään n. tuntia ennen lähtöä. Ensimäisenä juoksee vessaan, pukee vaatteet päälle, syö aamiaisen ja jää vielä aikaa katsoa aamupiirrettyjä tai touhuta muuta. Lähtee minun mukana viemään eskarilaista ja taaperoa hoitoon ja kävelee loppu matkan itse kouluun. Hyvin kerkeää. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös herätään noin tunti ennen lähtöä. Aamupalan syö yleensä heti herättyään. Sen jälkeen petin petaus, vaatteiden pukeminen, hampaiden pesu, silmälasien pesu ja hiustenlaitto vaihtelevassa järjestyksessä. Ainoastaan siitä olen tarkka että hampaat pitää pestä ennen vaatteiden pukemista :D muuten tekee melko itsenäisesti. Ulkovaatteet mietitään yhdessä riippuen kelistä. Pyöräilee kouluun vajaa 2 km, aikaa menee noin 10-15 min.

Vierailija
4/17 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää, käy aamupissalla, menee suihkuun, pukee päälleen, syö aamiaisen, harjaa hampaat, päällysvaatteet päälle ja ulos ovesta. Yleensä tässä vaiheessa on n. 10 min koulun alkuun.

Vierailija
5/17 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en ole paikalla. Vaatteet on katsottu illalla valmiiksi ja reppu pakattu. Jotain todennäköisesti syö. Taksin pysäkille 500 m päähän kotoa pitää päästä klo 8.10 mennessä eikä ole vielä koskaan myöhästynyt, joten eiköhän tuo jotenkin onnistu aamuissaan.

PS. Mummi asuu 40 m päässä, sieltä saa apua, jos tulee ongelmia.

Vierailija
6/17 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä herätään tunti tai pari ennen kouluunlähtöä, ei viitsittäisi mennä pesemään hampaita, ei pukea, ei mennä syömään aamupalaa, kun olisi niin paljon kivempaa vaan lueskella akkareita peiton alla tai leikkiä sisaruksen kanssa. Silti nämä kaikki toimet tehdään ja ehditään kouluun, joka on ihan lähellä. Huoh!

Vierailija
7/17 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalainen. Herätän tuntia ennen koulun alkua. Käy vessassa, suihkussa,harjaa hampaat, pukee päälle, syö aamupalan ja tämän jälkeen ehtii välillälukemaan tai leikkimään. Telkkaria en avaa, muuten jää jumittelemaan sitä.

Vierailija
8/17 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-3 luokalla menty näin: herää 40min ennen, wc + hammaspesu, pukeminen, tukka ponnarille, aamupala, tiskit pois pöydästä, ulkovaatteet päälle ja menoksi.

Nyt on enemmän 9-aamuja, joilloin joutuu hoitamaan itse itsensä ovesta ulos. Hälytyksiä on 3: herätys, ulkovaatteisiin, ovesta ulos. Herätys on tietysti vähän aiemmin, koska pyöräily on hitaampaa kuin autossa istuminen. Soittaa minulle töihin kun on noussut sängystä ylös.

Vierailija
9/17 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekaluokkalainen, mutta vastaan silti. 

Herää 45 min ennen koulun alkua, syö heti aamupalan, laitetaan vaatteet+hiukset, hampaat kuntoon ja sit kouluun. Katsoo aamupalaa syödessä vähän lastenohjelmia.

Koulumatka kestää 5 min.

Onko aina pystynyt syömään heti herättyään? Meidän tytöllä ei mene aamupala alas heti aamusta.

Vierailija
10/17 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat pitäisi harjata ennen syömistä.

Vierailija
11/17 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätän pojan noin tuntia ennen koulun alkua, mutta sängystä ylös pääseminen vie hetken aikaa. Ensimmäisenä aamupesulle, sitten aamupala. Lopuksi vaatteet päälle ja siinä vaiheessa on yleensä jo kiire, mutta se ei näy pojan liikkeissä mitenkään. Jotenkin kuitenkin aina ehtinyt ajoissa kouluun.

Vierailija
12/17 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasi: Minkä ikäinen lapsi? Aikamoiset systeemit, eikö muuten selviäisi kouluun?

Vierailija
13/17 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan siitä olen tarkka että hampaat pitää pestä ennen vaatteiden pukemista :D

Miksi ihmeessä? Eihän tuossa ole mitään järkeä.

"Et kyllä varmasti saa laitaa vaatteita päälle kun et ole hampaitakaan pessyt!" ??

Vierailija
14/17 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää aina kl 7 riippumatta meneekö kl 8 vai 9. WC. Syö keittiössä. Pesee hampaat ja tarv. toisen kerran WC. Katsoo lastenohjelmaa ja pukee vaatteet samalla (yleensä heitän valmiit vaatteet sohvalle, joskus hakee itse, osaa kyllä).

Jos menee kl 8 menee lähtee samaan aikaan kun aikuiset ja perheen päiväkotilaiset ulos ovesta kl 7.45. Jos 9 aamu soitan työmatkalta kun pitää lähteä. Jos lähtee yksin olen varmistanut että säähän sopivat ulkovaatteet on tarjolla ja repun olen katsonut että on asiallisesti pakattu. Tiedän että palvelen melko paljon.

Vierailija
15/17 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää 6:30. Syö aamupalan, harjaa hampaat, katsoo vielä että avaimet on tallessa ja joko lähtee kouluun tai jää kotiin katsomaan lasten ohjelmia ja minä varalta soitan, että lähtee nyt jos ei oo jo lähtenyt. Tyttö on niin hajamielinen ja haaveilija, etten luota, että ehtii omin nokkinensa kouluun niin herätys on aina 6:30. Jos koulu alkaa kasilta lähtee 7:25. Kestää puoli tuntia kävellä kouluun.

Vierailija
16/17 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalainen: herää 45 min ennen lähtöä, mennään yhdessä vessaan, pestään kumpikin hampaat. Sitten puen lasta ja jutellaan kaikenlaista samalla. Laitan aamupalan lapselle ja letitän hänen hiukset, lapsi katsoo aamupalan jälkeen vähän videoita. Lapsi laittaa kengät jalkaan itse (sentään), autan takin päälle ja repun selkään. Lapsi lähtee kouluun ja itse valmistaudun töihinlähtöön. Joo, passaan lasta, yksi lapsi on, teen todella pitkää päivää joten aamuhetki on meille tärkeä ja nautin siitä suunnattomasti <3 Osaa kyllä koulussa ja harrastuksissa itseään pukea :D

Vierailija
17/17 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan siitä olen tarkka että hampaat pitää pestä ennen vaatteiden pukemista :D

Miksi ihmeessä? Eihän tuossa ole mitään järkeä.

"Et kyllä varmasti saa laitaa vaatteita päälle kun et ole hampaitakaan pessyt!" ??

Ehkäpä lapsi on sottainen hampaidenpesijä, ja tässä järjestyksessä vaatteet ei ole hammastahnassa. Kaikille hampaidenpesu ei myöskään ole ongelma, voi vaan vaatia pienen muistutuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä