Ruotsin laivojen buffetpöydät: Pärskintää, aivasteluja, niiskutusta ja limaa irroittavaa yskintää...!
Ja kaikki tämä ruokia kohti tai kämmenelle, jolla seuraavaksi tartutaan ottimiin.
Kommentit (37)
Koskaan en ole saanut tautia aamiaispöydistä tai tarjoiluista. Syökää ihan rauhassa. Samoja bakteereita niillä ihmisillä on kuin teillä itsellänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi en käy laivalla. Kun olisi tavallinen ruokravintola jossa tilata ruuat, niin menisin.
Siis onhan niissä sellaisiakin.
Ei ole. Kerran kävelin sellaiseen kun olin tulossa Ruotsista kotiin yksinäni ja alkoi heti kyselemään varausta. Lisäksi ravintola oli tyhjä. Tavalliseen ravintolaan voi kävellä sisään ja tilata ruokaa, eikä se ole tyhjä, jossa on joku yksi varaus per pöytä koko illalle.
Muistaakseni hain sitten jotain ankeata patonkia jostakin. Lisäksi tunti pari syömässä olisi kivasti syönyt matkustusaikaa pois..
Kerran kävit. :D
Kerran menin pöytään kun olin yksin tulossa Ruotsista. Kaveri asui silloin Ruotsissa ja menomatkalla meitä oli 6. Ajattelin tuhlailla aikaa, kun yksinäni matkustin. Olen kyllä niitä katsellut muutenkin sen kymmenen kertaa, mutta enpä ole nähnyt kunnon tilausravintolaa johon voisi kävellä sisään. Sen takia yleensä käydään Tukholmassa syömässä. Siellä kun voi tavalliseen ravintolaan kävellä sisään ja tilata ruokaa. Se on tavallisen ravintolan ominaispiirre nääs ;)
Vierailija kirjoitti:
Koskaan en ole saanut tautia aamiaispöydistä tai tarjoiluista. Syökää ihan rauhassa. Samoja bakteereita niillä ihmisillä on kuin teillä itsellänne.
Nope. Sitten se on patonkia ja tilausruokaa maista. Mutta ei se enää vanhempana houkuttele kärvistellä nälissään. (lue kännissä)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmisillä pitää sen verran vastustuskykyä olla, että seisovat pöydät pärjää sairastamatta.
Alapeukku lähti. Ei noroon tule puolustuskykyä :/
Enkä ole koskaan edes pitänyt buffasta ja siellä pennut lääppii kaikki lautaset, joten no thänx. Joku kiinalainen buffa vielä ok, jos ruualla hintaa, että wt:t pysyvät lääppimästä poissa.
Näitä on esim, ulkomailla.
Mä aivastan aina paitani sisään kauluksesta!!!!! :D :D
Vierailija kirjoitti:
Ihanat räkätissit jälkkäriksi!
Näihin pelkoihin saa apua! Yllättävän moni miettii sairaalloisesti bakteereja. Ei terveen vastustuskyvyn omaavan ihmisen tarvitse miettiä milloin missäkin bakteerit vaanivat.
Itse olen pari kertaa vuodessa kipeänä, enkä todellakaan jättäisi syömättä buffetissa tai jättäisi ostamatta irtosalaatteja tai -sämpylöitä turhien pelkojen vuoksi. Bakteereja ja viruksia on kaikkialla! Se on luonnollista. Ihminen on luotu elämään niiden keskellä. Johan täällä saisi koko ajan sairastaa, jos kaikki virukset ja bakteerit olisivat haitallisia ja sairastuttaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Enkä ole koskaan edes pitänyt buffasta ja siellä pennut lääppii kaikki lautaset, joten no thänx. Joku kiinalainen buffa vielä ok, jos ruualla hintaa, että wt:t pysyvät lääppimästä poissa.
Näitä on esim, ulkomailla.
Sushibuffassa otan sushipalat aina puikoilla. En ikinä niillä pihdeillä. Aina siis ainoastaan puhtailla syömäpuikoilla. Ei ikinä suussa käyneillä. Buffetissa ei ole niin justiinsa vaikka ylimääräistä tiskiä kertyykin, sitä nyt buffeteissa tulee muutenkin. Pöytien soijapulloista tartun servetillä. Siistiä ja hygienista. Ei tarvitse miettiä että minkä pöpön taas saa ja joutuuko saikulle. Olen influenssassa, flunssassa ja vatsataudissa ehkä tsägällä kerran viidessä vuodessa. Ja nyt joku tulee kirjoittamaan että kivan neuroottista elämää, mutta kun ei edes ole. Kun tuon kerran oppii (esim sushibuffetissa puikoilla palojen ottamisen) niin ei sitä edes enää ajattele vaan toimii automatiolla :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niissä A la carte paikkojakin. Ainoastaan pöytävarausta voivat kysellä ovella. :D
Ehei.. mä marssin suoraan tyhjän ravintolan pöytään ja olin jo tilaamassa pulloa viiniä pöytään, kun alkoi kyselemään varausta.
Tavallista ravintolaa ei siis ole.
Milläköhän kalastaja-aluksella tämä tyyppi risteilee?
Vierailija kirjoitti:
Näihin pelkoihin saa apua! Yllättävän moni miettii sairaalloisesti bakteereja. Ei terveen vastustuskyvyn omaavan ihmisen tarvitse miettiä milloin missäkin bakteerit vaanivat.
Itse olen pari kertaa vuodessa kipeänä, enkä todellakaan jättäisi syömättä buffetissa tai jättäisi ostamatta irtosalaatteja tai -sämpylöitä turhien pelkojen vuoksi. Bakteereja ja viruksia on kaikkialla! Se on luonnollista. Ihminen on luotu elämään niiden keskellä. Johan täällä saisi koko ajan sairastaa, jos kaikki virukset ja bakteerit olisivat haitallisia ja sairastuttaisivat.
Niin? Kaikilla ei ole sitä tervettä puolustuskykyä ja kyllä silloin on järkevää miettiä ja muuttaa omia käyttäytymistottumuksia mikäli ei jaksa olla alati sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niissä A la carte paikkojakin. Ainoastaan pöytävarausta voivat kysellä ovella. :D
Ehei.. mä marssin suoraan tyhjän ravintolan pöytään ja olin jo tilaamassa pulloa viiniä pöytään, kun alkoi kyselemään varausta.
Tavallista ravintolaa ei siis ole.
Onko se joku ongelma varata pöytä? Vai tuleeko sinulle kesken risteilyn yllätyksenä se, että nälkä iskee jossain vaiheessa.
Voi näkisitpä mitä kaikkea siellä parhaimmillaan tapahtuu...
Parhaimmat vaan vähän maistaa sillä ottimella millä ruokaa otetaan, toiset puolestaan haukkaa palan ja laittaa loput takaisin vadille.
Otetaan ruokaa käsin ja pyöritellään kaikki sämpylät ennen kuin voi valita omansa.
Laitetaan lapset istumaan linjastolle, välillä jopa siksi että pikku homopetteri saa itse ottaa sormilla ruokansa.
Tiputellaan aterimia maahan, otetaan itselle uudet mutta laitetaan ne tippuneet puhtaiden joukkoon.
Allergisista viis, samoilla ottimilla joka kuppiin. Tai sitten klassinen että tullaan esim. Kalapöydästä lihapöytään ja tuupitaan niillä lihahaarukoilla kalat tiivimmin lautaselle.
Vaihdetaan vauvan vaippaa pöydässä kesken ruokailun (ei pestä käsiä kun korkeintaan semmosella pyllypyyhkeellä ja taas takas ruokien kimppuun..)
Ei ne pärskijät ja aivastelijat tunnu enää missään..
T: monta vuotta laivan bufeessa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanat räkätissit jälkkäriksi!
Ei se ole niin nöpö nuukaa! :D kyllä meillä ukon kanssa on muutkin eritteet sekoittuneet vuosien varrella :D
No kerran kaupassa käräytin pojanklopin, joka räkäisi suolakurkkusammioon. Sai kaiketi ihan hyvän summan pulittaa (tai vanhemmat)!
Buffan edessä on käsidesilaite, mutta kun sitä ei juuri kukaan halua käyttää.
Mä en tiedä mistä ihmiset on keksiny sen että kämmeneen yskiminen/aivastaminen on jotenkin hyvä juttu. Mieluummin vaikka suoraan jonkun niskaan, levittää vähemmän bakteereja kuin kämmeneen levitetyt mikrobit. Sillä kädellä tulee tartuttua ovenkahvoihin, kaiteisiin ja juurikin niihin seisovan pöydän ottimiin. Meillä töissäkin yks nuhanenä aivasti kunnon räkäniiskun kämmeneensä ja pyyhki sen jälkeen roinat takinliepeeseen. Sitten alkoi käsitellä postia joka siis lähtee sairaalan kaikille osastoille. En voi olla kattomatta sellasia ihmisiä jotenkin kieroon. Niin simppeli asia.
Oikeaoppinen tapa on tietenkin pärskiä nenäliinaan, mutta kun sellaista ei usein ole nopeasti saatavilla niin muista pois kääntyneenä kyynärtaipeeseen.