Kysymyksiä silikoni rintojen ottaneille
minulla olisi muutama kysymys silikoni rintojen ottaneille henkilöille.
Missä otitte silikonit/mitä klinikkaa suosittelet?
Paljonko oli hintaa?
Miten leikkaus ja toipuminen meni?
Oliko toipuminen kivuliasti ja kuinka kauan rinnat olivat arat?
Minkä malliset implantit otitte pisara vaiko pyöreä?
Minkä merkkiset implantit?
Olitteko tyytyväisiä loppu tulokseen?
Kysyn tätä siksi kun itse olen miettinyt asiaa jo pidemmän aikaa ja haluaisin kuulla muiden kokemuksista. Suunitelmissa hankkia itselleni silikoni rinnat, kun omat katosivat kovan painon pudotuksen myötä.
Kiitoksia jo etukäteen :)
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Tätä en tajua minäkään. Kenen peppua se kutittaa, että joku toinen, varsinkin joku itselle täysin tuntematon ihminen, käy tekemässä jonkun kirurgisen toimenpiteen OMALLE keholleen?
En haluaisi heti lyödä pöytään kateuskorttia, mutta en oikein muutakaan syytä keksi?
Tulee mieleen, että nämä närkästyjät ja arvostelijat kokevat muiden naisten silikonirinnat/kiristetyt vatsanahkat/leikatut silmäluomet jotenkin uhkana omalle viehättävyydelleen?
Pelkäävätkö he, että esim. silikonirinnoista tulee uusi normaali, ja he jäävät yksin omien kehollisten "vikojensa" kanssa? Vai mitenkä?
Tietyt teot on vain typeriä. Kyllähän jokainen ihminen pitää erilaisia asioita typerinä, moni pitää näitä muovisen ulkonäön normeja typeränä/rumana/turhamaisena/leimaavana. Valtaosa ihmisistä on sitä mieltä, että täyte huulissa ihan oikeasti rumentaa, silikonit tisseissä on turhamaista ja typerää, hiustenpidennykset vain vaikeuttavat elämää jne. Ei siinä sen kummempaa.
Ja onko se ihme kun perinteisesti silikonit on tuksu-tyyppisillä ihmisillä. En itse tunne yhtään älykköä, jolla olisi silarit.
Perinteinen kateus-korttihan se sieltä kuitenkin heti tuli. Miksi olla kateellinen, kun silikonit on aikalailla jokaiselle mahdollisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset voi selata vanhoja ketjuja, kun niitä tehdään säännöllisesti?
Silarit leimaa ja antaa bimbon vaikutelman, onnea siitä. Ystäväpiirissä puhutaan silarityypeistä aina viittauksella "se, jolla on ne silikonit".
Leimaa myöskin itsekkääksi ja epävarmaksi, joten kannattaisi panostaa itsetuntoon jollain muulla tavoin. Myöskin komplikaatiot yleisiä ja ei implantit loputtomiin kestä, tunto ei myöskään ole sama.Siinä syyt miksi päätin itse olla ottamatta.
Kertoiskohan toi kuitenkan enemmän teidän ystäväpiiristä kuin itse "silikonibimbosta" Enemmän pinnalisia nämä ihmiset ovat, jotka määrittelevät toiset ulkonäön perusteella.
No nimenomaan ystäväpiiri EI määrittele ihmisiä ulkonäön perusteella, vaan tekojen ja arvojen. Millaisista arvoista tissien isontaminen vain ulkonäöllisistä syistä sitten kertoo...
Että kuka olikaan pinnallinen?
Mistä tiedät, että henkilö on ottanut silikonit vain ulkonäöllisistä syistä. Tapana ei kai kuitenkaan ole kantaa kylttiä, jossa lukee että ne on otettu esim. sairauden takia. Toiseksi vaikka silikonit olisikin otettu ulkonäöllisistä syistä niin luultavasti henkilöllä on muutakin annettavaa kuin ulkonäkönsä. Mutta pinnalliset ihmiset näkevät vain sen ulkoisen (silikonit) ja tuomitsevat sen perusteella.
Erittäin hyvin sanottu!
Te, jotka olette ottaneet silikonit: Otitteko lomaa töistä (siis käytitte ihan omia lomapäiviä), vai jotain palkatonta vapaata?
Tuli mieleen, jos viikkoon tai pariin ei pysty juuri tekemään mitään ja on tosi kipeä. Virallista saikkua näihin kai ei saa, niin että työnanataja maksaisi palkan kun ei ole sairauden hoitoa. Vai olenko väärässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole itsetunnossa kuule mitään vikaa. Mutta olisi kiva jos olisi rinnat, en hanki niitä kenenkään muun vuoksi. Arvasinkin että tänmöstä kommenttia tulee, mutta minulle aivan sama ei kiinnosta. Haluan vain kuulla muiden kokemuksista (EN siitä millä nimillä muita ihmisiä kutsutaan tai arvostellaan silikoni rintojen oton jälkeen). -ap
No itseasiassa kyllä silikonirinnat nimenomaan liittyvät itsetunto-ongelmiin (tietysti olemassa myös järkiperusteita, mm. rintasyöpäpotilaat, mutta heitä nyt on turha sotkea keskusteluun, jossa silikonit otetaan turhamaisuuden seurauksena), mutta jos se sitä parantaa, niin ota pois :)
Jos oma itsetunto ja sosiaalinen elämä paranee silikoneilla niin sehän on hyvä. Epätasapainoisia mielialalääkkeitä syöviä psyykepotilaita on nykyisin vastaanotot täynnä. Sitäpaitsi ei noiden kemikaalienkaan syöminen ole terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silarit leimaa ja antaa bimbon vaikutelman, onnea siitä. Ystäväpiirissä puhutaan silarityypeistä aina viittauksella "se, jolla on ne silikonit".
Leimaa myöskin itsekkääksi ja epävarmaksi, joten kannattaisi panostaa itsetuntoon jollain muulla tavoin. Myöskin komplikaatiot yleisiä ja ei implantit loputtomiin kestä, tunto ei myöskään ole sama.Siinä syyt miksi päätin itse olla ottamatta.
Kertoiskohan toi kuitenkan enemmän teidän ystäväpiiristä kuin itse "silikonibimbosta" Enemmän pinnalisia nämä ihmiset ovat, jotka määrittelevät toiset ulkonäön perusteella.
No nimenomaan ystäväpiiri EI määrittele ihmisiä ulkonäön perusteella, vaan tekojen ja arvojen. Millaisista arvoista tissien isontaminen vain ulkonäöllisistä syistä sitten kertoo...
Mistä tiedät, että henkilö on ottanut silikonit vain ulkonäöllisistä syistä. Tapana ei kai kuitenkaan ole kantaa kylttiä, jossa lukee että ne on otettu esim. sairauden takia. Toiseksi vaikka silikonit olisikin otettu ulkonäöllisistä syistä niin luultavasti henkilöllä on muutakin annettavaa kuin ulkonäkönsä. Mutta pinnalliset ihmiset näkevät vain sen ulkoisen (silikonit) ja tuomitsevat sen perusteella.
Varmaan siitä, että ihminen kertoo!??
Niinkuin Ap tässä kertoi. Niin oletan, että puhuu totta. Mikä kysymys tuo nyt edes on?
Se vain on fakta, että teot antavat ihmisestä ja hänen arvoistaan tietynlaisen kuvan, oli kyse millaisesta teosta tahansa.
Jos näet jonkun taluttavan vanhuksen tien yli, ajattelet, että ompa avulias ja hyväntahtoinen ihminen. Jos joku avaa sinulle oven, ajattelet että olipa ystävällinen jne. Kaikista teoista seuraa tietynlaisia mielikuvia, sitä on turha alkaa ruotimaan, kun näin vain on. Jos silikonitissit antavat pinnallisen, huonoitsetuntoisen ja itsekeskeisen kuvan x määrälle ihmisistä, niin sitten näin on. Mutta eihän kaikkia voi miellyttää, ja jos silikonit otetaan vain itsensä takia (kuten jokainen aina sanoo), niin mitä sillä on merkitystä jos muut pitävät sinua sen jälkeen bimbona tms?
Ihan sama jos ottaa silikoonit, mutta on turha tulla kuormittamaan Suomen terveyden hoitoa, kun silikoonit kovettuvat tai tulehtuvat. Korjausleikkauksia joudutaan tekemaan koska on käyty halvimmalla puoskarilla ja laitettu teollisuussilikoonia.
Harmi vaan että syöpäpotilaat jäävät jalkoihin bimbojen halpissilikoonien takia.
Silareita ottavat kaikenlaiset naiset. Osoittaa omaa yksinkertaisuuttaan leimata kaikki suoralta kädeltä bimboiksi.
Onpa jännä miten tää aihe vaan aina jaksaa herättää keskustelua. Mä en itsekään halua että mun tervettä kroppaa lähettäis sorkkimaan ja leikkelemään periaatteessa turhan takia, mutta toisaalta omistan niin älyttömän pienet rinnat ettei niitä melkein voi ees rinnoiksi kutsua, ja sen takia ajatus silikonirinnoista on käynyt mielessä useestikin. No, toistaseksi omat epätissit on vienyt voiton, kyllä mä näinkin tunnen oloni hyväksi ja kauniiksi mutta silti, ajatus "oikeista" rinnoista houkuttelee, mutta en mä näiden ajatusten takia itseäni bimboksi lähtis leimaamaan, enkä ketään muutakaan.
En tarkoita että kaikki ovat bimboja vain halpissilikoonit ottajat.
Jos on jotain järkeä päässä niin kiertää kaukaa halpapaikat. Jälki on huonoa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama jos ottaa silikoonit, mutta on turha tulla kuormittamaan Suomen terveyden hoitoa, kun silikoonit kovettuvat tai tulehtuvat. Korjausleikkauksia joudutaan tekemaan koska on käyty halvimmalla puoskarilla ja laitettu teollisuussilikoonia.
Harmi vaan että syöpäpotilaat jäävät jalkoihin bimbojen halpissilikoonien takia.
Millä klinikoilla laitetaan teollisuussilikonia? Etkai oikeasti ole niin tyhmä, että luulet esteettisiä rintojenkorjausleikkauksia tehtävän syöpäpotilaiden kustannuksella? :D
Sitäpaitsi syövän takia rintansa menettäneelle laitetaan silikoniproteesi vain ulkonäön takia, eivät ne mitään syöpälääkkeitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Silareita ottavat kaikenlaiset naiset. Osoittaa omaa yksinkertaisuuttaan leimata kaikki suoralta kädeltä bimboiksi.
Totta. En ole koskaan tavannut älykästä bimbottelijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siitä, että ihminen kertoo!??
Niinkuin Ap tässä kertoi. Niin oletan, että puhuu totta. Mikä kysymys tuo nyt edes on?Se vain on fakta, että teot antavat ihmisestä ja hänen arvoistaan tietynlaisen kuvan, oli kyse millaisesta teosta tahansa.
Jos näet jonkun taluttavan vanhuksen tien yli, ajattelet, että ompa avulias ja hyväntahtoinen ihminen. Jos joku avaa sinulle oven, ajattelet että olipa ystävällinen jne. Kaikista teoista seuraa tietynlaisia mielikuvia, sitä on turha alkaa ruotimaan, kun näin vain on. Jos silikonitissit antavat pinnallisen, huonoitsetuntoisen ja itsekeskeisen kuvan x määrälle ihmisistä, niin sitten näin on. Mutta eihän kaikkia voi miellyttää, ja jos silikonit otetaan vain itsensä takia (kuten jokainen aina sanoo), niin mitä sillä on merkitystä jos muut pitävät sinua sen jälkeen bimbona tms?
En tiedä oletko sama henkilö kuin aiemmin mutta ilmeisesti, eli puhut nyt ystävästäsi silikonibimbona. Eli silikonit otettuaan mielikuvasi hänestä muuttui ja tuomitset hänet jatkossa ulkonäön perusteella. Se ei kerro mitään muuta kuin sen, että olet pinnallinen ja moukka. Miten mummojen taluttaminen liittyy tähän mitenkään, eli rinnastat teot ja ulkonäön.
En itsekään ikinä ottaisi silikoneja mutta, jos vaikkapa kolmen lapsen äiti haluaa imetyksien jälkeen saada polvissa roikkuviin rintoihinsa täytettä niin en sentään bimbona häntä pidä.
Terveisin luomurinnat omistava, joita on usein pidetty silikoneina, joten tiedän mitä se kuiskimimen ym. näiden "perinteisten arvojen" kantajilta usein on.
Pelastin neljän lapsen jälkeen tyhjentyneet lätkäni,implantit pyöreät nagor merkkiset,4,6dl.
Maksoi nelisen tuhatta,ja parjatussa Virossa jossa kaikki meni loistavasti ja hoito ja laatu erittäin hyvää.
Toipuminen sujui hyvin,ekat pari päivää oli toki kivuliaita. Elämänlaatu todella parani,vihasin tyhjiä lätkiä niin etten kestänyt että mieheni näki tai koski niihin. Enkä muuttunut bimboksi,sama neljän lapsen äiti olen edelleen,ei ole tarve esitellä rintoja.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin toivon että terve luonnollinen vartalo olisi se ihanne ja jokainen voisi olla toimivaan kroppaansa tyytyväinen. Se että naiskuva muuttuu yhä yksipuolisemmaksi antaa väärää viestiä lapsille ja nuorille; se että täytyy terveeseen kroppaan laittaa ylimääräistä ja hyväksyä ne riskit pelkästään ulkonäön takia tuntuu omasta mielestä turhalta. Ketä edes jaksaa kiinnostaa niin paljon ne omat tissit?
Hohhoijaa. Eiköhän vallitsevaan naiskuvaan vaikuta enemmänkin mediassa esiintyvät henkilöt...? Nyt kuitenkin puhuttiin ihan "tavallisten" ihmisten valinnasta käydä rintaleikkauksessa.
Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että MEDIAN välittämä naiskuva ei ole hyväksi kenellekään, mutta etkai ihan tosissasi ole sitä mieltä, että jonkun tavallisen tallaajan silikonirinnat (jotka yleensä eivät ole edes silikonirintojen näköiset, eli ulkopuoliset lapset ja nuoret eivät traumatisoidu) ovat nuorempien sukupolviemme turmioksi? Luulen, että lapset ja nuoret eivät edes tajua ajatella, että "tolla äidin kaverilla on varmaan muovia tuolla tissien sisällä!". Eiköhän esim. suomalainen kännikulttuuri ole lapsillemme ja nuorillemme isompi "huono esimerkki".
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka olette ottaneet silikonit: Otitteko lomaa töistä (siis käytitte ihan omia lomapäiviä), vai jotain palkatonta vapaata?
Tuli mieleen, jos viikkoon tai pariin ei pysty juuri tekemään mitään ja on tosi kipeä. Virallista saikkua näihin kai ei saa, niin että työnanataja maksaisi palkan kun ei ole sairauden hoitoa. Vai olenko väärässä?
Miksi ihmeessä minä yrittäjänä ja työnantajana joutuisin maksamaan palkkaa henkilölle, joka on poissa töistä kauneusleikkauksen takia???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä minä yrittäjänä ja työnantajana joutuisin maksamaan palkkaa henkilölle, joka on poissa töistä kauneusleikkauksen takia???
No et joudukaan ;D Eikä mulle tulisi mieleenkään, että pomo maksaisi palkkaa kauneusleikkauksen takia. Itse pidin kolme viikkoa palkatonta.
Enpä ajatellut että tämmönen keskustelu tulee aikaiseksi... Suomalaiset tosiaan on sitä kateellista sakkia, hyvinkin selvästi.... Mutta kiitän ja kumarran ihmisiä jotka asiallisesti vastasivat kysymykseeni ja jos lisää löytyy kokemuksia laittakaa ihmeessä :) -ap
Joo, samaa mieltä että Suomessa kannattaa ottaa. Ei siksi, että muualla olisi huonompi taso, vaan juuri sen takia, että jos jotain vaikka sattuu ja tarvitsee intensiivistä jatkohoitoa, niin silloin on hyvä että hoitoon pääsee leikkaavalle lääkärille ja kotimaassa.
Miten sä et muista sun implanttien merkkiä?:O
Siis ei pahalla, mutta ihmettelen vaan.