Mies haluaa "yrittää"
Tilanne on monta vuotta ollut sama: meillä on kohtuullinen vanhemmuusliitto, mutta ei parisuhdetta. Eli ei kosketusta, keskustelua, seksiä, läheisyyttä jne. Ollaan esim. oltu saunassa viimeksi kahdestaan ehkä 2003 ja sen jälkeen ei mies ole minua alasti nähnyt, koska se tuntuu epämukavalta. Muiden ihmisten kanssa kyllä voin hillua alasti ongelmitta. Tärkeät asiat juttelen muille ihmisille ja murheisiini haen tukea muualta, koska miehen kiinnostus on aina telkkarissa, pelissä tai puhelimessa. Siihen ei saa kontaktia eikä vastauksia jos kysyy jotain. Minusta tuntuu, että miehelle on aivan sama, onko täällä sen kalsareita pyykkäämässä minä vai ihan kuka tahansa muu, koska ei mies tunne minua ja ajatuksiani yhtään, eikä vaikuta olevan kiinnostunut tutustumaankaan.
No, olen ollut valmis eroon jo vuosia ja ehdotin eroa taas tässä muutama viikko sitten. Mies ei halua erota, vaan sanoi että haluaa "yrittää" vielä. On sen käytös muuttunutkin: minusta näyttää että se on aiempaa enemmän lasten kanssa ja laittoi se ruokaakin tänään. Minulle se ei ole puhunut näiden viikkojen aikana sen enempää kuin ikinä, eli ollaan puhuttu siitä kuka hakee kuopuksen harrastuksesta ja onko jääkaapissa maitoa.
Tätäkö se on se "yrittäminen"? Mies tietää, että vaimo kaipaa seksiä, kosketusta, rakkautta, kahdenkeskistä aikaa ja läheisyyden muodostumista meidän välille, eikä se ole tehnyt elettäkään siihen suuntaan. Ehkä olen ollut jopa enemmän yksin kuin yleensä, jos se edes on mahdollista. Eikö se ihan oikeasti osaa ja tiedä, miten ollaan mies ja nainen, jotka välittää toisistaan? Ja minähän en siis aio aloitetta tehdä mihinkään, koska ei kiinnosta enää vuosien torjunnan jälkeen.