Olen ajatellut aloittaa bloggaamisen
Eli kuten otsikko kertoo, näin on. Tätä ajatusta olen kypsytellyt hiljaa mielessäni jo pidemmän aikaa. Vaikkakin alussa suhtauduin tähän ilmiöön lähinnä välinpitämöttömästi, niin nytpä se onkin alkanut kiinnostamaan. Haluan kuitenkin pysyä täysin anonyyminä ( kuten av:llakin ) enkä halua tällä myöskään rahastaa. Minulla ei ole mitään muuta "myydä" kuin kauniita tunnelmallisia kuvia ja ajatuksia, ja niistä tuskin kukaan maksaa... En halua myöskään "myydä" itseäni, vaan antaa muille uutta näkökulmaa asioihin ja kenties jakaa kokemuksia. Eli bloggailun aiheena olisi lähinnä tsemppaaminen ja kokemusten jakaminen. Olisi ihanaa, jos kipeiden asioiden kanssa kamppailevat voisivat saada minusta edes vähän positiivista virtaa.En ole mikään psykologi, vaan ihan tavallinen tallaaja, jolle on sattunut kaikenmoista. Ja sattuu edelleen. Kaikesta kuitenkin selviää, jos näkee asioita positiivisessa valossa. On helpottavaa ( vaikkakin samaan aikaan ikävää ) huomata, että on kohtalotovereita, jotka kokevat ja miettivät samoja asioita. Eli siis toisin sanoen haluan perustaa ns.tsemppiblogin... Mitä mieltä olette? Saanko lukijoita? Voinhan toki yksinäänkin kirjoitella :) Se käsittääkseni ei maksa mitään :)
Kommentit (10)
Onhan niitä blogeja paljon muitakin kuin myyntikatalogi-lifestyle-blogeja. Itse en edes lue sellaisia, joissa blogisti yrittää kalastaa minun avullani itselleen rahaa esittelemällä tuotteita joita ei ilman rahapalkkiota käyttäisi.
Tuo on hyvä idea, että jaat kokemuksiasi ja näkemyksiäsi postauksissasi etkä ainoastaan copypasteta jostain Elämään eksyneet -sivulta bongattuja kliseitä. Vinkkinä vielä, että kannusta myös lukijoitasi kommentoimaan päivityksiisi, millaisia kokemuksia heillä on ollut ja miten he ovat onnistuneet selviytymään niistä. Hyville ja kiinnostaville blogeille on laadukkaan sisällön lisäksi tyypillistä vilkas ja ajatuksia herättävä kommenttiosio. Asiattomia kommenttejakin saatat todennäköisesti saada mutta moderoi kaikki saamasi kommentit ennakkoon ja jätä törkyilyt/asiaan kuulumattomat viestit julkaisematta. Onnea bloggaukseen!
Kiva kuulla, ja kiitoksia näistä positiivisista peukuista ja kannustuksista. Itse en muotia seuraa, ainakaan vaate-sellaista. Minua kiinnostaa lähinnä sisustaminen ja kodin pienet asiat, millä luodaan edes hetkellistä hyvää mieltä ja tunnelmaa. Koti pitäisi olla jokaiselle oma pesä, jossa on hyvä olla.
Enpähän ole vielä keksinyt blogilleni mitään nimeä, mutta kyllä se sieltä tulee. Luonnossa liikkumalla saa tähän aikaan syksystä otettua aivan ihania kuvia, eikä maksa mitään. Rahallisesti minulla ei siis ole kykyjä tähän hommaan satsata, mutta kuten sanoin, raha ei ole se asia, en myöskään mitään odota saavani. Muutama kynttilä ja vaahteranlehti sekä sepustus ja paikallaolo ( kommentoimassa ) ei minulle ole satsaus eikä mikään ja aikaakin minulla on.
Jään siis hautomaan tätä ajatusta :)
Muista että jos et jaksa tarkistaa kirjoitustasi niin voit aina syyttää olematonta lukihäiriötä! Se on muotia bloggaajien keskuudessa :)
Kyllä yritän tarkistaa omat tekstini, mutta aina sinne joku virhe jää piiloon... Kuten aloituksessanikin, näköjään. No, sillepä ei mitään voi. Pääasia kai se, että sanoma menee perille :) Se on vielä pahempi, jos ei ymmärretä ollenkaan koko pointtia :)
Ja kyllä, otan vastaan myös sitä negakommenttia, sitähän kaikki varmaan saa. Osa aiheellista, osa ei. Sama pätee täällä av:lla. Asialliset negat päästän läpi ja mielipiteille sijaa, mutta ihan höpölöpön kanssa pitää miettiä. Pitemmän päälle vie vaan turhaa aikaa niiden lukeminen. Toki siitä saa kyllä huumoriakin irti :) Mutta ainakaan en aio niihin mitään kommentoida enkä vastaan väitellä, korkeintaan ironisen hymiön laitan perään ja sillä se kuitattu :)
Ap
Missä ajattelit mainostaa blogiasi? Siinä menee yleensä jonkun aikaa, että lukijoita alkaa tulla, jos on tullakseen. Sitä en suosittele, että täällä kerrot blogin nimeä, ellet erityisesti halua sitä jaskaa niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Muista että jos et jaksa tarkistaa kirjoitustasi niin voit aina syyttää olematonta lukihäiriötä! Se on muotia bloggaajien keskuudessa :)
Tai niin kuin yksi ruotsalainen bloggaaja selittää ettei hän ehdi avaamaan Wordia ja kirjoittamaan postaustaan siellä, että saisi automaattitarkennuksen kirjoitukseen. Kovin on kiireinen ihminen, Wordin avaamiseen kun menee ainakin se 3 sekuntia.
Blogille nimi "Elämisen arvoista".. vaikka sattuu..
Niin, en ole mainostamisväyliä vielä ajatellut. En tiedä edes mitä sellaisia on olemassa. Toki täälläkin koko ajan paljon bloggareista puhutaan, niin hyvää kuin pahaakin, ja todennäköisesti blogini varmaan tännekin eksyisi. Halusin sitä tai en. Suorastaan ihme, jos ei. Itse ahkerana av:n kyttääjänä ( käyttäjänä ) melkein jopa toivoisin blogini saavan tätä kautta lukijoita. Tätä kautta ainakin saa tunnettavuutta. Tosin, sitten en ehkä enää itse uskalla tulla tänne lukemaan, mitä kakkaa minusta taas kirjoitetaan. Toisaalta, kun olen anonyymi, kuten tähänkin mennessä, niin samakos tuo :) Hetken se vain kirpaisee ...
Ajattelin ottaa tämän projektin ihan tosissani aloittamisen suhteen. Muuten pidän sen vain harrastuksena ja välineenä kehittää verbaalisesti itseäni. Se on siis samalla minulle henkilökohtainen haaste...Eli monia asioita yhdistettynä, mitäpä voisin enempää toivoakaan. Ja vielä jos joku siitä sattuisi hyötymäänkin. Koen, että minulla voisi olla jotakin annettavaa. Voe voe, en malta odottaa :)
Ap tähän vielä lisäilee, että osaan kyllä kappalejaon :) Tai ainakin yritän opetella.