Mikä oli tämä meriaiheinen lastenlaulu?
Muistaako joku että mikä oli tämä meriaiheinen lastenlaulu, jonka kuulin joskus lapsuudessani, ja sitä taidettiin joskus alaluokilla kauan sitten koulun meriaiheisen kevätjuhlan esityksessäkin laulaa. Laulussa säkeistöt olivat melko lyhyitä, ja kertosäe laulettiin aina kahdesti jokaisessa säkeistössä. Sanoista muistan vain jotain että: -silkkihuivi ja kiiltävät kengät, täyteen arkun sain. En ole varma että menikö juuri noin, mutta muistelen että noin siinä laulussa oli.
Kommentit (3)
Kirjoitin googleen hakusanoiksi "silkkihuivi kiiltävät kengät arkun" ja löytyi tällainen.
Tuulen tie
Tuulen tie laivaa vie rantaan kaukomaan
ja meripoikain pikkuystävät
ne jäävät kaipaamaan
Murheisiin synkeisiin turhaa jäädä ois,
siis muista mua vain nauravin suin
ja kuivaa kyynel pois
Hopeaa hohtavaa täyden arkun saat,
tuon silkkihuivin, kiiltävät kengät, kankaat arvokkaat
Kvg kirjoitti:
Kirjoitin googleen hakusanoiksi "silkkihuivi kiiltävät kengät arkun" ja löytyi tällainen.
Tuulen tie
Tuulen tie laivaa vie rantaan kaukomaan
ja meripoikain pikkuystävät
ne jäävät kaipaamaanMurheisiin synkeisiin turhaa jäädä ois,
siis muista mua vain nauravin suin
ja kuivaa kyynel poisHopeaa hohtavaa täyden arkun saat,
tuon silkkihuivin, kiiltävät kengät, kankaat arvokkaat
Tämähän se oli! Kiitos tiedosta.
Oliskohan "Oi Susanna".En pidä sitä kyllä lastenlauluna,siinähän lauletaan kahden rakkaudesta,mutta kyllä sitä koulussa laulettiin,en muista kaikkia sanoja.Alkaa näin:Minä saavun Alabamasta,on banjo povellain,sieltä kuljen Lousianahan ja etsin armastain,oi Susannah,älä itke puolestain.Minä saavun Alabamasta,on banjo povellain.
Koko illan satoi lähteissäin,vaan kirkastuuhan sää.Minun vuokseni et itkemään Susannah varmaan jää.Oi Susannah,älä itke puolestain,minä kierrän vain Kalifornian ja ja jälleen palajan.
Muita säkeistöjä en muista,mutta voisi sopia tuohon.Saatan sotkea pari laulua.