Voiko aikuinen käyttää lasten aurinkorasvaa?
Onko siinä mitään eroa? Kaupassa ei ollut 50-kertoimista kuin lapsille tarkoitettuna versiona.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Ei voi
Syöpyykö iho?
Mikään ei ehkä ole niin noloa kuin lasten aurinkovoiteella voideltu lihava AV-mamma.
No hitto vastatkaa nyt tosissaan. Lähinnä mietin sitä, että onko teho sama aikuisella tms? Miksi ylipäätään on erikseen lasten rasva?
Ei voi käyttää. Aikuisen iho alkaa kutistua lapsen ihon kokoiseksi. Se on pitkä ja tuskallinen kuolema, kun sisäelimiltä loppuu pikkuhiljaa tila.
Totta kai voi. Se voide ei tiedä ikääsi. Toisin päin on eri asia. Kaikki aikuisten voiteet eivät sovi lapsille.
Mikä kysymys tämäkin on? Tietenkin voi, jos purkin lapsellinen ulkonäkö ei nyt vaan pilaa sun lookia :DDD
Kysyin kerran kosmetiikkamyyjältä ja hän kertoi lasten ja aikuisten rasvan eron. Lasten aurinkorasva voi jättää valkoiseksi ihon ja se ei imeydy ns. ihon sisäisesti kuin aikuisten rasva. En silti saanut selkeää vastausta ajaako rasvat ihan saman asian, mutta kyllä luulisi, että sillä suojan saa:) Eu vaan kieltää lasten aurinkorasvassa tietyt kemikaalit, joita on aikuisten rasvassa.
Ero lienee siinä, että lasten rasvoissa on tiukemmat kriteerit ainesosien suhteen. Eli et ala kastella pöksyjäsi tai taannu jokeltevaksi taaperoksi, jos käytät.
Tietysti voi. Mä olen joskus matkoilla laittanu olkapäihin tai muihin herkästi palaviin kohtiin lasten 50 kertoimista rasvaa.
Jotkut niistä on vaan siitä ikäviä, että jättää iholle valkoisen kalvon. Joten ehkä niin kaunista:) Mut mitä siitä välittää +40 parhaat päivänsä jo nähnyt av-mamma.
Mä käytän aina, mutta en niitä merkkejä missä jää valkoinen kerros iholle.
Mä käytän jatkuvasti kids-aurinkorasvoja. Ne on turvallisempia, kun niissä on sinkkiä tai jotain titaanioksidia, minkä vuoksi ne ei imeydy samalla lailla kuin ns. aikuisten rasvat, vaan jää ihon pintaan valkeaksi kerrokseksi. Olkoonkin typerän näköistä, niin käytän vain näitä, koska mun herkkisiho ei muita kestä. Ja ilman voidetta palan.
Aurinkorasva suojakertoimineen ei ehkäise ihosyöpää.
Ei voi