Mies pelaa tietokoneella koko ajan
Tänään tulin viikonloppureissusta kotiin kello 12 ja mies on pelannut siitä asti eli 9 tuntia. Ja yhä jatkuu vaan näpytys.
Tänään on viimeinen vapaapäiväni ennen kuin huomenna aloitan uudessa työssä ja siksi olisin arvostanut sitä, että mies olisi vaikkapa siivonnut vähän sen sijaan, että minä käytän vihoviimeisen vapaani siivoten 3 tuntia ja käyden kaupassa ja koiran kanssa ulkona.
Arkisin hän tekee tietokonetöitä 8 tuntia ja sen jälkeenkin jaksaa vielä kotona pelata tietokoneella iltakahteentoista-kahteen asti.
Kohtalotovereita?
Kommentit (12)
Mullakin oli tuollainen kumppani. Jätin hänet pelailemaan keskenänsä ja lähdin lasten kanssa menemään. Eipähän tarvitse odottaa enää keneltäkään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko keskustelleet asiasta?
Siitä olemme keskustelleet useasti, että hänkin voisi osallistua kotitöihin. Sairastan masennusta ja sen tähden on aika raskasta hoitaa täysin yksin kahden ihmisen taloutta, kun omissakin jutuissa on monesti liikaa. Pelaamisesta ei olla puhuttu. Vaikea aihe. En todellakaan tiedä mitä tehdä.
Ja jos esimerkiksi pyydän siirtämään vaatteensa keittiön lattialta asiaankuuluville paikoilleen tai tuomaan tietokonepöydällä lojuvat likaiset astiat keittiöön, JÄKÄTÄN
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko keskustelleet asiasta?
Siitä olemme keskustelleet useasti, että hänkin voisi osallistua kotitöihin. Sairastan masennusta ja sen tähden on aika raskasta hoitaa täysin yksin kahden ihmisen taloutta, kun omissakin jutuissa on monesti liikaa. Pelaamisesta ei olla puhuttu. Vaikea aihe. En todellakaan tiedä mitä tehdä.
Ei ehkä kannata pelaajan kanssa suhteeseen ryhtyä, jos sitä oikeasti kovaa pelitahtia ei kestä. Se on sun miehelle todennäköisesti harrastus siinä missä jollekin toiselle se on juoksu tai shoppailu - ehkä jopa ihmisten tapaaminen oikeassa elämässä.
Multakin on kerran kysytty, että eikö mun miehen pelaaminen ole "ihan turhaa ja ajanhukkaa". Ei ole. Vaikka en itse pelaisi, hyväksyisin täysin kenen tahansa muun pelaamisen.
Sitä en kiistä, etteikö molempien osapuolien olisi sopivaa osallistua kotitöihin. Siitä on vaan sovittava ja keskusteltava, seurusteli pelaajan kanssa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos esimerkiksi pyydän siirtämään vaatteensa keittiön lattialta asiaankuuluville paikoilleen tai tuomaan tietokonepöydällä lojuvat likaiset astiat keittiöön, JÄKÄTÄN
Niin, mitä sitten? Älä siis jäkätä.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin oli tuollainen kumppani. Jätin hänet pelailemaan keskenänsä ja lähdin lasten kanssa menemään. Eipähän tarvitse odottaa enää keneltäkään mitään.
Mies voitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voitti.
Ei. Minä voitin. Lapset voittivat. He ansaitsevat paremman miehen mallin.
Ex-mies saa pitää säälittävän pelinsä.
Vierailija kirjoitti:
Sano sille että niin jäkätän. Asunto on teidän molempien ja molempien kuuluu huolehtia sen siisteydestä.
En nyt osaa nähdä ongelmaa. Miehellä on vapaapäivä ja hän pelaa. Työpäivinä pelaa iltaisin. Ap:lla oli oma viikonloppureissu, mutta hän olisi toivonut että mies kuuraa kodin lattiasta kattoon sillä aikaa kun ap vietti laatuaikaa keskenään?
Jos ei huvita siivota, niin älä siivoa! Turha sillä on vapaapäiväänsä pilata. Siivoat sitten joku toinen kerta kun olet sillä tuulella. Ei ne sotkut siitä mihinkään karkaa.
Jos mies ei osallistu kotitöihin millään tavalla, niin sitten kannattaa miettiä kannattaako sellaisen kanssa lisääntyä. Ja jos muutenkin siedät huonosti sellaista miestä, joka ei koko ajan kiehnää kyljessä vaan touhuaa omiaan, niin ehkä sinun pitäisi vaihtaa mies sellaiseen kiehnääjään?
Minä ajattelen asiaa niin, että ainakin tiedän missä mieheni on ja mitä hän tekee. Tarkoitan sitä, että onhan sitä pahempiakin tapoja viettää aikaa esim. päihteiden käyttö. Niin kauan kuin mies osallistuu lapsen hoitoon ym. niin suon hänelle tämän jatkuvan pelaamisen.
Mun mies pelaa työkseen ja harrastuksena sen päälle. Kotityöt hoidetaan yhdessä, mies häärää melkein mua enemmän.
En ole tästä harmistunut. Pelaan itsekin, en tosin niin paljon. Yhteisiä kavereitakin pelien piirissä.