siis viedäänkö synnärillä vauva pois äidiltä tutkimuksiin yms ilmoittamatta?
Eli että äiti ei tiedä missä oma vauva on vaan esim aamulla vauva on vain saatettu viedä pois kysymyttä/ilmoittamatta? Ja joihinkin tutkimuksiin joista ei kerrota. Entäs jos äiti haluaa viettää yön vauvan kanssa? Viedäänkä väkisin hoitajien huoneeseen?
Kommentit (6)
Mun vauvaani ei ainakaan viety, synnytin Tyksissä. Seuraavan kerran synnytän nyt talvella, toivottavasti ei silloinkaan viedä. Erikoiselta kuulostaa että näin olisi tehty. :O
Tuossa toisessa ketjussa vain oli tuollainen tapaus. Itse en halua vauvaa luovuttaa yöksi vaan pitää hänet vierelläni ja lisksi vauva ei mene mihinkään tutkimuksiin ilman lupaani. ap
No jos vauva on nukkumassa vauvalassa ja pitää esim. tutkia sokerit tai happisaturaatio, niin ei siitä mennä äitiä herättelemään, vaan ne tutkitaan saman tien siinä. Mutta ei äidin vierestä nyt vauvaa mihinkään salaa napata. Aika sikeäuninen siinä saakin olla...
Vierailija kirjoitti:
No jos vauva on nukkumassa vauvalassa ja pitää esim. tutkia sokerit tai happisaturaatio, niin ei siitä mennä äitiä herättelemään, vaan ne tutkitaan saman tien siinä. Mutta ei äidin vierestä nyt vauvaa mihinkään salaa napata. Aika sikeäuninen siinä saakin olla...
Vauvalassa? Millä vuosikymmenellä oli vauvaloita? Vierihoitoa on ollut jo iät ja ajat. Lasten teho on erikseen.
Minulle hoitaja/kätilö vain ilmoitti aamuyöllä että nyt hän ottaa vauvan pariksi tunniksi kansliaan että saan nukkua kun vauva ei nukkunut yhtään. Edellinen yö meni synnyttäessä joten olin jo valvonut aika pitkään. Perjantai aamuna heräisin normaalisti, vauva syntyi pe-la välisenä yönä, lauantai meni valvoessa ja sunnuntaina aamuyöllä sitten sain nukuttua pari tuntia.
Onneksi hoitaja näki kuinka pihalla olin kun itse en sitä edes tajunnut.
Ööö ei todellakaan? Miten niin?