Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokraisitko minulle asunnon?

Vierailija
11.09.2016 |

Sain juuri vakituisen työpaikan eli tulot ovat säännölliset. Entisiltä vuokranantajilta on suositukset. Luottotiedot ei kuitenkaan ole kunnossa, mutta nyt alan viimein saamaan asiani kuntoon kun saan enemmän rahaa. Onko tuo luottotietojen puuttuminen aina dealbreaker asunnon saannissa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä. Kertoo vaan heti rehellisesti tilanteen. Itsekin sain tosi kivan kämpän parhaalta (yksityiseltä) vuokranantajalta, vaikka luottotiedot ovatkin menneet. On kyllä kehunut, että olen paras vuokralainen ikinä! :D

Vierailija
2/27 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miksi luottotiedot on menneet. En vuokraisi, mikäli maksuhäiriömerkintöjä on joskus tullut nimenomaam vuokranmaksun laiminlyönnin takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein on este mutta ei kuitenkaan aina.

Älä menetä toivoa. Muista olla rehellinen kun haet asuntoa

Vierailija
4/27 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarjolla olisi myös toinen vuokralainen, jolla on luottotiedot kunnossa (ja työpaikka/muu säännöllinen tulonlähde), valitsisin hänet. Ikävä fakta, mutta luottotiedot vaikuttavat päätökseen paljon.

Vierailija
5/27 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rehellisesti kertoisi, näyttäisi työsopimusta/palkkakuittia ja maksaisi esim. yhden ylimääräisen takuukuukauden, niin voisin vuokrata :)

Vierailija
6/27 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luottotiedottomuus ole este ainakaan kaupungille, mutta jos maksuhäiriö on tullut maksamattomasta vuokrasta niin sitten ei saa edes kaupungilta, jos sinne velkaa. YH:lla oli ainakin josku käytäntö myös, että asunnon saa, jos ei ole asumisesta aiheutuneita vuokravelkoja.

Vierailija
7/27 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jos asunnosta oli kiinnostunut myös sellainen jolla on luottotiedot kunnossa. Hänet valitsisin ensisijaisesti. Toki jos ei olisi muita asiallisia, luottotiedot omaavia henkilöitä, tulossa vuokralle niin sitten voisin vuokrata. Paitsi jos maksuhäiriömerkintä johtuu maksamattomista vuokrista niin sitten en vuokraisi kyllä missään tilanteessa.

Vierailija
8/27 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokrarästejä ei ole, ja edellisiltä vuokranantajilta ei ole moitteita, niin vuokraisin.

9/27 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi kokonaan poissuljettu mahdollisuus.

Vaatisin kyllä kotivakuutuksen, olisiko sinulla varaa maksaa se etukäteen? Siis vakuutusyhtiöhän vaatii yleensä luottotiedottomalta vuoden naksun ennakkoon.

Tekisin määräaikaisen sopimuksen ja vaatisin kahden kk ennakon.

Ennakot minulle ja vakuutussopimus ja eikun tervetuloa!

Vierailija
10/27 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2628..................Liittynyt10.9.2016 eli av-mamma<

Vierailija
11/27 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Mulla ei ole luottotiedot kunnossa. Maksan joka kuukausi vuokran ja muut pakolliset laskut. Olen aina maksanut.

Vierailija
12/27 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksaisit kahden kuukauden vuokran etukäteen luonnossa.

Vierailija
13/27 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopii! 

Terveisin,

Pertti

Vierailija
14/27 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vuokrataan taloyhtiöiden omistamia asuntoja. Kerran oli noin 20v hakija, jolla maksuhäiriömerkintä 2X 20e terveyskeskusmaksu. Tämän vuoksi ei vuokrattu. Sitten soitti hakijan äiti, joka ilmoitti takaavansa poikansa vuokranmaksun. Samaan hengenvetoon kertoi, että nuo pojan maksuhäiriömerkinnät ovat hänen syytään, koska hänen piti maksaa ne. - Ja hän siis takaisi vuokranmaksun? Jep jep.

Vierailija
15/27 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin kysymys heti asiasta ja 2 kk takuuvuokra. Jos muuten olet ok tyyppi niin mikäs siinä. Ja tosiaan vuokrarästejä ei saa olla. T. Yksityinen va

Vierailija
16/27 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vuokraisi, koska asuntoni menee välitysfrman kautta, ja he tsekkaavat aina luottotiedot.

Vierailija
17/27 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vuokrataan taloyhtiöiden omistamia asuntoja. Kerran oli noin 20v hakija, jolla maksuhäiriömerkintä 2X 20e terveyskeskusmaksu. Tämän vuoksi ei vuokrattu. Sitten soitti hakijan äiti, joka ilmoitti takaavansa poikansa vuokranmaksun. Samaan hengenvetoon kertoi, että nuo pojan maksuhäiriömerkinnät ovat hänen syytään, koska hänen piti maksaa ne. - Ja hän siis takaisi vuokranmaksun? Jep jep.

Olen ihmetellyt miksi alaikäisen sairaala/terveyskeskusmaksut ovat joskus tulleet lapsen omalal nimellä, eli huonolla tuurilla lapsella on luottotiedot menneet ennen aikuisikää.

Meillä pyydetään vanhempien lisätakaus opiskelijan vanhemmilta, vaikka opiskelijan luottotiedot olisivatkin kunnossa.

Vierailija
18/27 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sijoitusasuntoa ja vuokraan ne vain työsuhdeasunnoiksi.

Vierailija
19/27 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii! 

Terveisin,

Pertti

Upeaa!

Terveisin

Anneli

Vierailija
20/27 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla tuntuu olevan tilanne, että luottotiedot menneet.

Olen vuokrannut asunnon ko. tilanteessa, vaatinut 3 kk vakuuden rahana tililleni (muuten riittää 2 kk vakuustili) ja edellyttänyt, että vuokra maksetaan etukäteen eli lokakuun vuokra maksetaan 25.9. mennessä. Sopimuksessa on lisäksi pykälä, joka oikeuttaa minut käymään omilla avaimilla asunnossa, jos vuokraa ei ole maksettu eräpäivään mennessä. Vuokrarästi antaa aiheen käydä tarkistamassa, että asunto on kunnossa.

Jos tuohon on suostunut, ei ole ollut tarvetta käydä tarkistamassa, rahat on tulleet ajallaan. Jos ilmoittaa, että tuo on laitonta, niin minä puolestani toivotan hyvää päivänjatkoa enkä anna avaimia.