Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutokset eroperheissä, tyttö on nyt kaikki viikot minulla ja 2 viikonloppua isällään

Äityli
11.09.2016 |

Pelottaa muutokset! Nimittäin tyttö on ollut 1 v iästä lähtien viikon isällään ja viikon minulla.
Sain pari ensimmäistä vuotta mennä aina toisen viikon rauhassa töihin ja nyt hän olisi joka aamu kanssani, sekä minulla on vähän yli vuoden ikäinen lapsi uudesta suhteesta.
Jännittää miten osaan lähteä yhtäkkiä töihin kahden lapsen kanssa, myöhästynkö jne.
Esikoinen reagoi voimakkaasti muutoksiin ja mietin, että nämä varmaan valvottavat taas kuukauden molemmat..

Kellään kokemuksia miten tällainen siirtyminen meni? Miten ylipäätään pienten lasten kanssa ne aamut menevät kun töihin pitää ehtiä tiettynä aikana?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huolehtisi eniten miten teidänkaltaiset uhraavat kiintymyssuhteen tuosta vaan! Oliko teidän pakko erota kun lapsi oli vasta yhden?

Huhhuh, ja nyt jo toinen lapsi uuden kanssa ja töihin mennään heti kun pääsee.

Miksi ihmiset tekevät lapsia?

Vierailija
2/19 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin edellinen, miksi olet suostunut eroamaan kun lapsi on ollut noin pieni ja miksi lähdet jo nyt töihin? Vielä kiintymyssuhde menossa :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tää on "äiti"?

Vierailija
4/19 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis rentoillut liikaa äitinä, koska et osaa edes itse organisoida tulevia muutoksia aikataulutuksessa yms, vaan haet vauvapalstalta apua...

Oletkohan ikinä edes päässyt kasvamaan äidiksi ensimmäisen kanssa?

Vierailija
5/19 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toisen lapsesi isä samassa taloudessa kanssanne?

Vierailija
6/19 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä! JA HUOM! Kiintymyssuhde koskee myös äitiä! Äiti kiintyy ja kasvaa lapsen kanssa yhtälailla kuin vauvakin, siis, jos ap:n lapsi on laitettu jo 1 v iässä tuohon systeemiin, niin voisin veikata näin keittiöpsykologiallakin, että perustat äitiyteen kasvamiseen ei ole kovin vahvat.

Vierailija
7/19 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta minä luultavasti vien hoitoon jne.

Tyttö on nyt 4,5 v, ja alkanut uhmaamaan hirveästi ja saa öisin kauhukohtauksia, valvoo välillä 3.00-6.00 ei uskalla nukkua, ruoka maistuu huonosti.

Vierailija
8/19 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äityli kirjoitti:

Tyttö on nyt 4,5 v, ja alkanut uhmaamaan hirveästi ja saa öisin kauhukohtauksia, valvoo välillä 3.00-6.00 ei uskalla nukkua, ruoka maistuu huonosti.

Niin, siis isäntä on samassa taloudessa, mutta hoitaa korkeintaan haut joskus..

Täytyy myöntää, että olen saanut aika vapaasti mennä ilman lapsia, mummilassa tämä toinenkin on saanut olla viikonloppuina ja näin, en ole stressannut vaan nauttinut ja nyt se kostautuu / karma.

Vierailija
9/19 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ne eivät vaan usko, että vuoroviikoin asuminen teettää huonoa noin pienille lapsille. Onnittelut ap:lle lapsen kiintymyssuhteen tuhoamisesta ja muista tulevaisuudessa ilmenevistä ongelmista!

Vierailija
10/19 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi päädyitte tuollaiseen muutokseen? Onko aiemmin vuoroviikot luonasi menneet hyvin? Ja siis oletko ollut nyt mammalomalla ja tämä tyttö silti päiväkodissa vuoroviikoin? Vai onko aina ollut päiväkodissa? 

Aika jännä, että reagoi voimakkaasti, stressaatko? 

Vierailija
11/19 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa kirjoitti:

Toiset ne eivät vaan usko, että vuoroviikoin asuminen teettää huonoa noin pienille lapsille. Onnittelut ap:lle lapsen kiintymyssuhteen tuhoamisesta ja muista tulevaisuudessa ilmenevistä ongelmista!

Miestäni hakattiin koko lapsuus kahdessa sijaisperheessä. Bioäiti sekosi ja joi itsensä lähes hengiltä. Silti miehestä kasvoi ihan normaali. Ekat 3 vuotta eli kännisen äitinsä ja vaihtuvien hoitajien luomassa kaaoksessa Kontulassa.. Eli ehkä tuo viikko-viikko ei välttämättä rappeuta lapsen minäkuvaa ja tulevaisuutta... Vai onko tuo mieheni lapsuus parempi, kun kuitenkin näki känniäitiä lähes päivittäin ne kolme vuotta (oli siinäkin kai 3kk sijoitus välissä).

Vierailija
12/19 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äityli kirjoitti:

Ja miksiköhän? Ei jlauta, millaiset sitä lapsia hankkii!

Vierailija
13/19 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut päiväkodissa kun olen ollut toisen lapsen kanssa kotona, että ei johdu siitä.

Päädyttiin tähän ratkaisuun, koska tyttö valvotti 2 kk, hän heräsi isällään etsimään minua ja täällä isäänsä ja isän perhettä, vuoroviikoin asumisesta tuli liian rankkaa.

Olen itse luottanut Ruotsin puolen tutkimuksiin ettei vuoroviikoin asuminen olisi pahasta, mutta vasta nyt olen tajunnut, ettei ne tutkimukset ole edes koskeneet niin pieniä lapsia kuin tämä meidän on aloittanut reppulapsen elämän.

Vierailija
14/19 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muutos tehtiin?

Vierailija
15/19 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äityli kirjoitti:

On ollut päiväkodissa kun olen ollut toisen lapsen kanssa kotona, että ei johdu siitä.

Päädyttiin tähän ratkaisuun, koska tyttö valvotti 2 kk, hän heräsi isällään etsimään minua ja täällä isäänsä ja isän perhettä, vuoroviikoin asumisesta tuli liian rankkaa.

Olen itse luottanut Ruotsin puolen tutkimuksiin ettei vuoroviikoin asuminen olisi pahasta, mutta vasta nyt olen tajunnut, ettei ne tutkimukset ole edes koskeneet niin pieniä lapsia kuin tämä meidän on aloittanut reppulapsen elämän.

Ruotsin tutkimuksissa sitä on aina suositeltu vain yli kymmenvuotiaille.

Yhtäkaikki se nuorempi on hankittu ihan liian hutaisten.

Vierailija
16/19 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis s vanhempi riepoteltu valvoja tuupattu päiväkotiin vaikka äiti kotona? Tän täytyy olla provo!

Vierailija
17/19 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan, jos yhtään perehtyy tutkimuksiin kunnolla, niin se suositusikä on sellainen koululaisesta lähtien ylöspäin eikä mistään vauvasta lähtien :( Saattaa olla, että tajusitte liian myöhään!

Vierailija
18/19 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äityli kirjoitti:

Ruotsin tutkimuksissa sitä on aina suositeltu vain yli kymmenvuotiaille.

Yhtäkaikki se nuorempi on hankittu ihan liian hutaisten.

Tätä yritin selittää kaverilleni, joka puolusti henkeen ja vereen hänen ja exänsä tyyliä hoitaa homma eron jälkeen. Heidän omansa oli 9 kk kun lähti tohon hommaan ja hänellä on nykyään sopeutumisvaikeuksia päiväkodissa yms, liekö tuosta johtuvaa.

Vierailija
19/19 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista kun nykyään ihmiset ajattelevat itseään niin paljon, että unohtuu ihan perusasiat lasten kanssa, kuten organisointi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme