Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkea niskajumi aiheuttaa?

Vierailija
11.09.2016 |

Voiko jumiutuneet niskat tehdä kaiken tämän;
-ihan puutuneet kädet, sormet pahiten
- voimattomat kädet
- puutuilevat jalat/ koko kroppa
- keinuttava olo
- jatkuva päänsärky
- sumeinen olotila
- huonomuistisuus
- vaikea keskittyä

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla kalevalaista jäsenkorjausta. Suosittelen lämpimästi. Ei ole mitään huuhaata, vaikka siltä voi alkuun kuulostaakin.

Tuolta löytyy koulutetut hoitajat:

http://www.kansanlaakintaseura.fi

Vierailija
22/38 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi aiheuttaa. Sinuna menisin kyllä ensin vaikka ihan fysiatrille, niin hän voisi tutkia ettei ole mitään välilevynpullistumaa tms kaularangassa, kun on nuo puutumisoireet noin voimakkaat. Vasta sen jälkeen voi turvallisin mielin mennä käsittelyyn, ja niskan alueen käsittelyn kanssa pitää kyllä muutenkin olla varovainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi aiheuttaa. Sinuna menisin kyllä ensin vaikka ihan fysiatrille, niin hän voisi tutkia ettei ole mitään välilevynpullistumaa tms kaularangassa, kun on nuo puutumisoireet noin voimakkaat. Vasta sen jälkeen voi turvallisin mielin mennä käsittelyyn, ja niskan alueen käsittelyn kanssa pitää kyllä muutenkin olla varovainen.

Kesällä kävin. Kaularanka kuvattu heinäkuussa, ei löytynyt mitään. Enmg myös normaali. Fyssarilla kävin, mut ei oikeen auttanut. Nyt vaan pahentunu, eikä relaxantit oo yksinää auttanu enkä uskalla itse nyt venytellä ettei mee pahemmaksi. Siksi ajattelin hierojaa.

-ap

Vierailija
24/38 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavat kädet :(

Vierailija
25/38 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieroja, rentoutusharjoitukset, kevyt jooga, saunominen, hierova suihku, varovainen venyttely yms. saattaa auttaa. Superjumit ei hetkessä aukea.

Mulla niskajumi aiheuttaa kunnon päänsäryn, mihin ei mikään burana 400 vaikuta millään tavalla. Koko pää, kallo ja naama on kipeä leukoja ja kaulaa myöten. Tulee huono ja kuvottava olo, ihan kuin kankkusessa. Kurkku tuntuu karhealta eikä ääni kulje kunnolla.

Säännöllinen hieronta on tosi hyvä, käyn itse muutaman viikon välein niska-hartiapainotteisessa hieronnassa.

Vierailija
26/38 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kokeilla kalevalaista jäsenkorjausta. Suosittelen lämpimästi. Ei ole mitään huuhaata, vaikka siltä voi alkuun kuulostaakin.

Tuolta löytyy koulutetut hoitajat:

http://www.kansanlaakintaseura.fi

Voi ja onkin ollut monelle apua, mutta itse en uskalla mennä kun on rakenteellisia vikoja ja kalevalaiset ei oo laillistettuja, jos jotain tapahtuu, on se omalla vastuulla

Vierailija
27/38 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko paha niska- ja hartiajumi aikeuttaa hammassärkyä?

Vierailija
28/38 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

*aiheuttaa

Vierailija
29/38 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammassärky plus kasvo/korva/niskasäryt voi johtua narskuttelusta.

Vierailija
30/38 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen fysioterapeuttiopiskelija ja nuo vaivat vaivasivat itseänikin vuosikausia. Sirdaludeja meni kuin karkkeja, koska kivut ja sivuoireet oli kamalat. Nyt kivut ovat tiessään, kun tajusin kuinka paljon merkitystä oikeasti lihaskunnolla ja venyttelyllä on. Erityisesti tuo kuntosali auttoi noihin kipuihin.

Vierailija
31/38 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen fysioterapeuttiopiskelija ja nuo vaivat vaivasivat itseänikin vuosikausia. Sirdaludeja meni kuin karkkeja, koska kivut ja sivuoireet oli kamalat. Nyt kivut ovat tiessään, kun tajusin kuinka paljon merkitystä oikeasti lihaskunnolla ja venyttelyllä on. Erityisesti tuo kuntosali auttoi noihin kipuihin.

Käyn hierojalla ja kokeilen lisäksi Dolania, ja sit koetan liikkua ja venytellä.

Lokakuussa pääsen onneksi 5pvän kuntoutusjaksolle.

-ap

Vierailija
32/38 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla niska ja hartiajumi aiheuttaa huimausta,pökkeröistä oloo,pääkipua,tähtien näkymistä silmissä,sormien puutumista pökkelös öisin ilman kihelmöintiä,hartioitten pistelyä kun ei veri kierrä kunnolla..siinä nyt mitä ekana tuli mieleen.Ja välillä tuntuu kun joku tirpasis hartiian täysiä mutta se onkin joku pinne vaan joka aukee.Myös epämäärästä melkein nurin humahtelua on hyvin harvoin.

Vierailija
33/38 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä on kaikenlaista yläkropan jumia.

Se on tämä koneella olo, puhelimen räpläys ja harrastan monenlaisia käsitöitä. + painavat rinnat.

Jumppaan, kuumaa suihkua, kaurakissaa, toisinaan voltarenia.  Pallohierontaa.

Mulla oli melkoisia rintakipujakin ja puutumista, joten silloin hakeuduin lääkärille. Olin päivän sairaalassa tarkkailussa ja ottivat ties mitä testejä. Sydän ja keuhkot tutkittiin monin tavoin. Mitään ongelmaa ei onneksi sieltä löytynyt.

Sitten ikään kuin viimeisenä oljenkortena lääkäri tarkasti hartiat ja vähän väänteli ja käänteli mua. Rintakehä rutisi todella ilkeesti. Se tosin auttoi siihen hätään ja sitten sainkin lähetteen fyssarille...

Vierailija
34/38 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä hieroja harvoin auttaa. Itse suosittelen jäsenkorjaajaa. Se huoltaa koko kehon. Näissäkin tekijöissä on ero. Niskajumit lähtevät jaloista, lantiosta. Eli ne laitettava kuntoon myös. Sit vasta hartia, selkäranka, rintakehä auki.

Vierailija
35/38 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja akuuttiin jumiin aittaa inkiväärivoide ja villahuivi. Ton inkiväärin teho on huomattavasti parempi kuin voltarenin yms.

Vierailija
36/38 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis sormet on liki tunnottomat.

-ap

Tämä on kyllä sellainen oire, että lääkäriin kannattaa mennä.

Vierailija
37/38 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mym kirjoitti:

Pelkkä hieroja harvoin auttaa. Itse suosittelen jäsenkorjaajaa. Se huoltaa koko kehon. Näissäkin tekijöissä on ero. Niskajumit lähtevät jaloista, lantiosta. Eli ne laitettava kuntoon myös. Sit vasta hartia, selkäranka, rintakehä auki.

Jäsenkorjaajissa on kyllä välillä sellaisia poppamiehiä, että kannattaa ottaa hieman selvää, että kuka oikeasti huoltaa sitä kehoa ja kuka vain poksuttelee poksuttelemisen ilosta.

Itse suosittelisin hierojaa, joka on myös fysioterapeutti.

Vierailija
38/38 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis sormet on liki tunnottomat.

-ap

Tämä on kyllä sellainen oire, että lääkäriin kannattaa mennä.

Mainitsin asiasta eilen lääkärille muiden asioiden takia käydessäni, ei sitä oikein kiinnostanut :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme