Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntematon mies kirjoilla espoolaisen perheen kodissa

Vierailija
11.09.2016 |

Ketään ei tunnu kiinnostavan. Suomessa voi ilmoittaa itsensä kirjoille vaikka naapurin osoitteeseen helposti.
http://m.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/perheenaiti-tuskailee-tuntema…

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tismalleen näin!

Henkilön itsensä tehtävä poismuuttoilmoitus tai kauhian rumban jälkeen asukkaan/omistajan saatua todistettua jotenkin, että loisella on itseasiassa koti ja osoite muualla niin sitten voipi saada peruutettua tuon.

Itse kävin pitkän taiston ed. asukkaiden postien vuoksi. Niitä oli 10v ajalta 3 eri perhettä, jotka eivät viitsineet ilmoittaa uutta osoitettaan riittävän laajasti. Matkustustyön takia oli sitten kiva kun omat postit ois mahtunut mutta loisten takia laatikko pursui aina yli ja suorastaan kutsui murtovarkaita.

Vierailija
2/7 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapauksen henkilö ei ilmeisesti koskaan ole edes asunut kyseisessä osoitteessa vaan on rekisteröinyt itsensä espoolaiseen osoitteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulle tuli kans heti muutettuani Kelasta kirje että jassoo, yh-korotuksen maksaminen loppuu tähän paikkaan koska asunnossani asuu mies, siinä oli hänen koko nimensä ja kaikki. Kyse oli edellisestä asukkaasta joka ei ollut ehtinyt siirtää kirjojaan ennen kuin muutettiin. 

Mutta mikä sotku tuo olisi ollut jos olisi kestänyt pidempään!

Kumma juttu että Kela kyllä heti huomasi tällaisen, kaikessa muussa siellä kestää asioiden käsittelyssä kuukausitolkulla...

Vierailija
4/7 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tavatonta. Olen kiinteistösihteeri, joka käy kerran vuodessa asukasluettelot läpi vastikelaskujen lähettämisen yhteydessä. Joka vuosi löytyy 3-10 haamuasukasta. Toki enimmäkseen niitä, jotka ovat laiminlyöneet poismuuttoilmoituksen tekemisen ja on tullut vastaan niitäkin, jotka eivät ole koskaan asuneet ko. asunnossa.

Vierailija
5/7 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle Kela lähetti lapsilisään liittyen selvityspyynnön kun muutettuani kävi ilmi, että kyseisessä asunnossa asuu maistraatin tietojen mukaan myös mieshenkilö. Joku edellisistä asukkaista ei siis ollut viitsinyt tehdä muuttoilmoitusta. Ei se sen kummempia tuskailuja vaatinut, muistaakseni oli helppoa laittaa selvitys eteenpäin, tästä on siis jo vuosia aikaa. Turhaan on maahanmuuttaja -kortti vedetty pöytään, ihan suomalaiset tätä myös tekee.

Vierailija
6/7 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matu oli saanut postia Kelalta ja kaupungilta. Niinpä tietysti. Osoitteen oli keksinyt saadakseen tukia kuten vuokrarahaa vaikkapa "tilapäiseen" asuntoonsa. Osoitteen kanssa tienaa paremmin.

Vierailija
7/7 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti heittää jätkän postit roskikseen suoraan. Suututtaa että kukaan ei oikein voi asialle mitään tehdä...