Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä yh-äidin kannattaa höllätä?

Vierailija
11.09.2016 |

Olen yh. Lapset 12 ja 13v.
Käyn töissä, suunnittelen seuraavan päivän oppitunnit, vien lapsia harrastuksiin, laitan ruokaa, siivoan, pesen pyykkiä, käyn kaupassa, autan läksyissä, osallistun koulun myyjäisiin/vanhempainiltoihin, käyn vierailulla 80 - vuotiaalla isälläni, joka tarvitsee hienoista tukea asumisessaan yksin, autan lehtien jakamisessa/viikkaamisessa ( toinen jakaa pientä piiriä tienatakseen taskurahaa).
Minulla ei ole aikaa salille tai edes joogata kotona, puhumattakaan netflixistä. Viikonloput ovat menneet marjoja poimiessa ja isää autellessa pihahommissa.
Mistä sinä hölläisit ja millä perusteella?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hölläisin ehkä siivoamisesta ja lasten kuskaamisesta. Täällä on ehdotettu tuota isän siirtämistä johonkin tuettuun asumiseen, kuin se olisi oikea ratkaisu! Tässä taas näkee kuinka vanhukset ovat taakka heti kun eivät syydä rahaa ja ota lapsia hoitoon. Heti kun tarvitsisivat itse PIENTÄ jelppiä, niin omakotitalo lihoiksi vaan ja vaipat housuissa makaamasn vaivaistaloon.

Täähän se on av:n arvomaailma.

Vierailija
22/30 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset voi myös siivota ja käydä jeesaamassa vaaria. Marjoja saa kaupastakin jos pakottava tarvis. Ruoanlaittoa voi järkeistää, samoin pyykinpesua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hölläisin ehkä siivoamisesta ja lasten kuskaamisesta. Täällä on ehdotettu tuota isän siirtämistä johonkin tuettuun asumiseen, kuin se olisi oikea ratkaisu! Tässä taas näkee kuinka vanhukset ovat taakka heti kun eivät syydä rahaa ja ota lapsia hoitoon. Heti kun tarvitsisivat itse PIENTÄ jelppiä, niin omakotitalo lihoiksi vaan ja vaipat housuissa makaamasn vaivaistaloon.

Kotihoitoa on ehdotettu. Eli kotihoidosta kävisi joku kerran tai pari päivässä huolehtimassa kotona asuvasta iäkkäästä ihmisestä. Mitä pahaa siinä on, oikeasti?

Vierailija
24/30 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoitoa on ehdotettu. Eli kotihoidosta kävisi joku kerran tai pari päivässä huolehtimassa kotona asuvasta iäkkäästä ihmisestä. Mitä pahaa siinä on, oikeasti?

Ai sekö korvaa suhteet omiin lapsiin ja lapsenlapsiin, oikeasti?

Vierailija
25/30 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sekö korvaa suhteet omiin lapsiin ja lapsenlapsiin, oikeasti?

Ei. Se ei korvaa suhteita omiin lapsiin ja lapsenlapsiin, tiedät kysymättäkin :) Se mahdollistaa paremman arjessa jaksamisen kaikkien osalta. Silloin ne lapset ja lapsenlapset pystyvät ihan viettämään aikaa sen ikääntyneen perheenjäsenen kanssa, ilman että itse uupuvat. Sinä varmaankin olet sellainen superihminen joka hoitaa ikääntyneet vanhemmat oman työnsä, lastensa, harrastustensa ja lasten harrastusten ohessa tuosta vaan, mutta meitä vähemmän täydellisiäkin on. Meitä kotihoito auttaa, varsinkin sellaisissa tapauksissa, jossa ne ikääntyneet vanhemmat eivät asu ihan naapurissa. Mutta kiillota sinä sädekehääsi rauhassa.

Vierailija
26/30 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä mattoja lattialla vain puoli vuotta ja ole kesä ja syksy ilman, jotta siivous hoituu nopeasti 60 cm leveällä harjalla. Tee ruokaa isot satsit ja ota lapset mukaan siihen. Ole töissä tehokas ja seurustele kollegoiden kanssa vain ruokatunneilla ja tee muu aika töitä. Suunnittele uusien materiaalien käyttö jo kesällä. Olen itse ollut yh lapsen leikki-iästä alkaen ja olen ope. Lenkillä käyn päivittäin.

Vierailija
27/30 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis opettaja? Työpäiväsi tuskin ovat 8-16 sisältäen opetusta koko ajan. Suunnittele seuraavan päivän tunnit hyppytunneilla. Tai käy vaihtoehtoisesti siellä salilla hyppärillä. Tuon ikäiset lapset osaavat varmasti mennä itse harrastuksiin, tai järjestäkää jonkunlainen kimppakyyti jolloin nakki ei osu kohdallesi joka päivä. Samoin lapsesi ovat jo sen ikäisiä, että osaavat auttaa pyykinpesussa ja siivoamisessa. Onko paikkakunnallasi kotihoitoa? Isäsi saattaisi olla oikeutettu siihen, selvitä mahdollisuus. Osta marjat kaupasta. Näin siis itse tekisin.

Niin, kysyin: mistä SINÄ hölläisit vastaavassa tilanteessa ja millä perusteella?

En pyytänyt saarnaa. Vaikka tiukkaa tekeekin, en valita. Olen itse höllännyt jo tutkinnosta, jota suoritin avoimessa yliopistossa työn ohella.

Ap

Sinun kannattaisi höllätä tuosta kiukuttelusta :D

Vierailija
28/30 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein ruokaa vain kaksi krt viikossa jättisammion ja osan pakastimeen varaksi. En tajua miten joku voi tehdä joka päivä, ei ollut aikaa.

Jätä vahempaintoimikuntajutut ja myyjäiset pois ehdottomasti.

Onko marjojenpominta välttämätöntä? Ehkä jos saat edullisesti marjoja perheellenne, mutta kai lapset ovat mukana poimimassa?

Iso extrapakastin auttaa kyllä paljon. Voi tehdä vaikka parin viikon ruuat valmiiksi kerralla ja sit vaan sulatella. Ja pakastaa leipää ja lihaa jne tarjouksista, ja muutenkin kaapeissa varastoja, niin on jotain aina kotona eikä ehkä aina tarvitse lähteä kauppareissuille.

Käy hölkällä lasten kanssa yhdessä, niin kaikki saavat kuntoilua eikä tarvitse järkätä omaa aikaa siihen.

Noin isot lapset voisivat kulkea jo harrastuksiin itse ilman kuskauksia ainakin hyvällä ilmalla.

Vierailija
29/30 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi neoppitunnit täytyy joka ilta ssuunnitella uusiksi? Yls suunnitelma jota sovellat vuodesta toiseen

Vierailija
30/30 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin aloituksen ja viestit. En oikein tajua, mitä aloittaja ajoi takaa tällä. Hän kysyy, mistä yh-äiti voisi höllätä, mutta vastaukset kokee saarnana. Halusiko hän vain taputuksia päälaelle, kuinka hän on niin ahkera ja aikaansaava? Mikä aloituksen todellinen pointti oli?