"Mä teen teistä lastensuojeluilmoituksen"
Tosta toisesta perätöntä lastensuojeluilmoitusta koskevasta keskustelusta tuli mieleen kysyä seuraavaa:
Tä oikeastaan koskettaa meidän perhettä, mutta toivottavasti ei tule tapahtumaan.
Ajauduimme joku aika sitten erittäin pahoihin riitoihin erään meille ennen suht läheisen henkilön kanssa. Hän jollain tapaa "pimahti" ja muuttui ihan oudoksi ihmiseksi ja lisäksi mylväisi minulle, että hänpä tekeekin meistä ihan kiusallaan lastensuojeluilmoituksen. Tämä tietty pelästytti, hän toki tietää et mitään aihetta sellaiselle ei ole, mut on tosin just niin sairas tyyppi, että vois vaikka tehdäkin.
Mitäs sitten? Mitä siinä sit tapahtuu, jos joku kostonhimoinen tai sairas ihminen tekee piruuttaan susta aiheettoman lastensujeluilmon ni miten siinä pystyy puolustautumaan tai pystyykö sellaiseen jotenkin etukäteen varautumaan? Kokemuksia?
Kommentit (5)
Sieltä lastensuojelusta oltaisiin teihin yhteydessä ja imoituksen luonteesta riippuen haluavat mahdollisesti tavata. Jos käyttäydyt silloin asiallisesti, kaikki mene oetettavasti hyvin.
Toisaalta olen kuullut ja nähnyt heidän tekevän paljon omia johtopäätöksiään ja kirjaavan ylös kaikki sanomisenne ja jonoa väärin. Näitä jo kirjattuja ei sitten saakaan korjattua millään. Ja niitä voidaan käyttää koska vaan teitä vastaan.
Mut järkyttävintä asiassa on se, että vaikka se eka ilmoitus todettaisiin aiheettomaksi, merkintä jää kirjoihin ja kansiin ja mahdollisella seuraavalla kerralla ette enää olekaan "ensikertalaisia", kirjeessä joka kotiin tulee, on ihan rasti ruutuun -kohdat näitä varten (siis onko aikaisempaa lastensuojelukontaktia)...
Meistä ilmoituksen teki poliisi, kun esiteinin kaveri törttöili, niin koko porukka joutui sitten kuultavaksi huolimatta siitä ettei muilla ollut osaa eikä arpaa tuohon tapahtumaan jonka johdosta se lastensuojeluilmoitus tehtiin!
En välittäisi tuollaisesta möläyttelijästä mitään. Jos oikeasti ei ole mitään niin kyllä helposti selviää että turha ilmoitus. Voithan laittaa muistiin milloin ja missä tilanteessa uhkasi ja oliko muita kuulemassa.
Vierailija kirjoitti:
Sieltä lastensuojelusta oltaisiin teihin yhteydessä ja imoituksen luonteesta riippuen haluavat mahdollisesti tavata. Jos käyttäydyt silloin asiallisesti, kaikki mene oetettavasti hyvin.
Toisaalta olen kuullut ja nähnyt heidän tekevän paljon omia johtopäätöksiään ja kirjaavan ylös kaikki sanomisenne ja jonoa väärin. Näitä jo kirjattuja ei sitten saakaan korjattua millään. Ja niitä voidaan käyttää koska vaan teitä vastaan.
"Pärstäkerroin" vaikuttaa siihen mitä kirjataan ylös. Eli kannattaa panostaa tarjoiluun. Alkupalat,kahvi kahvileipineen jne.
Naposteltavaa kulhoon!
Sitten keskustelette ja tapaatte lastesuojelutyöntekijöiden kanssa ja he huomaavat, että kaikki on hyvin. No problem.
Juttelin kerran erään lastensuojelutyöntekijän kanssa ja hän sanoi, että he ovat saanet lastensuojeluilmoituksia jopa siitä että nuori on ajanut mopolla stop merkin ohi pysähtymättä. Ja jokainen ilmoitus on tutkittava. Se syö aika paljon resursseja todelliselta lastensuojelulta.