Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Xenian uusin postaus ei yllättänyt.

Vierailija
10.09.2016 |

Arvelinkin että häiden jälkeen aloitetaan taas pohtimaan mitä seuraavaksi... Koska kaikki mulle heti nyt. Nyt arvauksia peliin; koska raskaus uutinen (kellekään ei liene epäselvää että raskautta yritetään ovistikkujen kanssa ja minuutti aikataululla...) ? Entäs uusi talon rakentaminen? Kun talossa on asuttu 2 vuotta. Ensi kesäksi jo autotalli ja piha myyntiin ja sitten myyntiin. Kesämökki luultavasti tässä välissä?
Eikä siinä mitään pahaa ole jos suunnittelee ja haaveilee mutta miksi aina on jotain suurta muutosta meneillään?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitten? Kerran täällä vain eletään, niin miksi pitäisi himmailla, jos virtaa riittää.. Viihdyn itse sohvalla, mutta ymmärrän silti, että toiset voivat olla toimeliaampia.

Vierailija
2/21 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sitten? Kerran täällä vain eletään, niin miksi pitäisi himmailla, jos virtaa riittää.. Viihdyn itse sohvalla, mutta ymmärrän silti, että toiset voivat olla toimeliaampia.

Joo minäkin ymmärrän ja itse olen toimelias. Mutta Xenian blogi juuri koukuttaa koska AINA on jotain suurta tapahtumassa. Lapsi, talon rakentaminen, gradu, uusi vauva kohta, valmistuminen, toinen talo heti kun mahdollista, haaveissa pari sijoitusasuntoa, mökki....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla raskasta elää noin ettei osaa nauttia sen hetkisestä elämästä. Surullista :(

Vierailija
4/21 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata enää klikkailla tuollaista blogia ja rahoittaa taas uusi omakotitalo ym.

Vierailija
5/21 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla raskasta elää noin ettei osaa nauttia sen hetkisestä elämästä. Surullista :(

Just joo... eihän se nyt sitä tarkoita että jos sä et osaa, niin ei muutkaan... Musta on ihana haalia kädet täyteen töitä, vaikka neljän lapsen kotiäitinä ison talon ja puutarhan kanssa tekemistä on muutenkin hurjasti. Tiedän ettei kaikki tätä ymmärrä, mutta se olo kun saa jonkun jutun valmiiksi ja löytää seuraavan! :) Mä kudon ja ompelen ja leivon ja laitan, ei sohvalla pötköttelystäkään tarvi surullinen olla mut se ei vain ole mun juttu.

Vierailija
6/21 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se, että suunnittelee elämäänsä ja tulevaisuutta tarkoita, ettei nauttisi nykyhetkestä? Kummallinen ajatus.

Totta ihmeessä ihminen suunnittlee tulevaisuutta ja samalla nauttii siitä elämästä tässä ja nyt, eivät ne sulje toisiaan pois.

Aika säälien suhtautuisin ihmiseen, joka eläisi "tässä ja nyt" eikä lainkaan miettisi tulevaisuuden kuvioita.

Vierailija
7/21 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sorry nyt mutta kiinnostaisi tietää että millaiset ihmiset tällaistenkin kommenttien takana on. Sulkeeko nuo muka toisensa jotenkin pois? Tulevaisuuden suunnittelu ja hetkessä eläminen? Enemmän minua hämmästyttäisi ihminen, joka ei yhtään miettisi tulevaisuutta jossain määrin. Itse suunnittelen ensi kesäksi häitä ja pidän niistä blogia. Kirjoittelen ja suunnittelen muutaman kerran viikossa ja blogiin tavallaan "oksennan" kaikki päässä pyörivät ajatukset. Sitten kun blogipostaus on tehty, niin "elän hetkessä" enkä ajattele niitä häitä. Saattanee Xeniakin tehdä näin, että blogi on hänelle tuollainen päiväkirja, jotka kirjoitetaan se hetki ja kirjoittamisen jälkeen tehdään jotain muuta.

Vierailija
8/21 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata enää klikkailla tuollaista blogia ja rahoittaa taas uusi omakotitalo ym.

Kiitos vinkistä, menenkin heti klikkailemaan! Kyllä minä ainakin mieluummin tuen YRITTÄJÄÄ kuin kotona makaavaa TYÖTÖNTÄ, jonka makoilun maksaa jokainen työssäkäyvä veroistaan.

Mitä vikaa yrittäjyydessä on? Siitä vain itsekin blogia kirjoittamaan, katsotaan kuinka nopeasti pääset 90k vuosituloihin, kuten parjaamasi blogin kirjoittaja... helppoa kuin heinänteko?

Vierailija
9/21 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä, menenkin heti klikkailemaan! Kyllä minä ainakin mieluummin tuen YRITTÄJÄÄ kuin kotona makaavaa TYÖTÖNTÄ, jonka makoilun maksaa jokainen työssäkäyvä veroistaan.

Mitä vikaa yrittäjyydessä on? Siitä vain itsekin blogia kirjoittamaan, katsotaan kuinka nopeasti pääset 90k vuosituloihin, kuten parjaamasi blogin kirjoittaja... helppoa kuin heinänteko?

Jos sattuu syntymään kauniiksi ja osaa kirjoittaa jotenkuten niin luulen että pääsee aika hyviin tuloihin blogilla. Xenialla ei nyt edes tyylitaju ole kuin keskivertoa.

Vierailija
10/21 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä ap. Mulla loppui kyseisen bligin lukeminen tähän hetkeen. Mun arvomaailmaani ei sovi tuollainen rahan ahneus. Onneksi on olemassa paljon muita blogeja. Kiitos ap!!

Vierailija
11/21 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan kuulkaa velkaa melkoinen määrä tällä tyttösellä kun tuota touhua on katsellut. Menee kaikki alta jos tätä luukkua eivät saakaan myytyä haluamallaan summalla. Älkää kadehtiko vain siksi että jonkun elämä näyttää hyvältä kuvien kautta. 

Eikös hänellä yhden vuoden ajan ollut hyvät tulot. Kun muistaa mitä sinä vuonna tapahtui niin ei tarvitse miettiä mistä ne tulot tulivat eivätkä ne tulleet blogista :) Edelleenkään Suomessa ei pysty elämään herroiksi blogin teolla ja se on fakta. Suomessa voi  kyllä jonkun aikaa leikkiä rikkaan elämää kun ilmoittautuu yrittäjäksi ja nostelee kaikenlaisia tuettuja lainoja yritykselleen. Yritys toisensa perään ja homma toimii vähän pidempään. Pitää vaan sitten toivoa että jostakin yrityksestä alkaa tulla rahaa  että pystyy makselemaan jossain vaiheessa takaisin. sitä takaisinmaksuakin voi viivästyttää eri tavoin. 

En tietystikään sano että tämä kyseinen bloggaaja niin tekee. Touhut vaan näyttävät siltä:)

Vierailija
12/21 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä ap. Mulla loppui kyseisen bligin lukeminen tähän hetkeen. Mun arvomaailmaani ei sovi tuollainen rahan ahneus. Onneksi on olemassa paljon muita blogeja. Kiitos ap!!

Ap, vähän enemmän yritystä sillä tämä oli rimanalitus jopa sulta...

Minä en oikein ymmärrä tätä logiikkaa, että jotenkin olisi parempi rikastuttaa pelkästään ruotsalaisomisteista konsernia kuin suomalaista yrittäjää? Jos tämä ei ole kateutta niin jo on kumma... :D

Vierailija
13/21 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmaan kuulkaa velkaa melkoinen määrä tällä tyttösellä kun tuota touhua on katsellut. Menee kaikki alta jos tätä luukkua eivät saakaan myytyä haluamallaan summalla. Älkää kadehtiko vain siksi että jonkun elämä näyttää hyvältä kuvien kautta. 

Eikös hänellä yhden vuoden ajan ollut hyvät tulot. Kun muistaa mitä sinä vuonna tapahtui niin ei tarvitse miettiä mistä ne tulot tulivat eivätkä ne tulleet blogista :) Edelleenkään Suomessa ei pysty elämään herroiksi blogin teolla ja se on fakta. Suomessa voi  kyllä jonkun aikaa leikkiä rikkaan elämää kun ilmoittautuu yrittäjäksi ja nostelee kaikenlaisia tuettuja lainoja yritykselleen. Yritys toisensa perään ja homma toimii vähän pidempään. Pitää vaan sitten toivoa että jostakin yrityksestä alkaa tulla rahaa  että pystyy makselemaan jossain vaiheessa takaisin. sitä takaisinmaksuakin voi viivästyttää eri tavoin. 

En tietystikään sano että tämä kyseinen bloggaaja niin tekee. Touhut vaan näyttävät siltä:)

Voi herranjumala taas näitä kuvitelmia... MISTÄ niitä tuettuja lainoja yritykselle saa ja MIHIN vain pelkästään ilmoittaudutaan yrittäjäksi? :'D Anteeksi, mutta tällaisia aivopieruja lukiessaan ei tiedä itkisikö vaiko nauraisiko. Minä olen ollut viimeiset 15 vuotta yrittäjä, enkä ole saanut yhden yhtä lainaa, tuettuina tai ilman. Verottaja seuraa jatkuvasti ja ennakoverojakin maksetaan joka kuukausi. Lisäksi nuo tuetut lainat/tuet on tarkoitettu toisen henkilön palkkaukseen ja projektiin kohdistuen, ne maksetaan JÄLKIKÄTEEN ja maksimissaan joku tietty prosentti toiselle henkilölle maksetusta palkasta, sitä mukaa kuin kuluja tulee. Suurin lainatuki, mitä minä olen nähnyt on ollut 40% työntekijän palkasta, ja se siis on lainaa ja maksettava takaisin. Omaan palkkaansa sitä ei voi käyttää, yritysmuodosta riippumatta.

Jos oma ymmärrys on tuota luokkaa, niin ei kannata ainakaan julkisesti esittää tuollaisia kommentteja, antaa nimittäin aika typerän kuvan kertojasta. Jos sulla on oikeasti väitteitäsi tukevaa tietoa, niin jaa se ihmeessä, kyllä mullekin yrittäjänä helppo raha kelpaisi. Jään odottelemaan.

Vierailija
14/21 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkkyä oikeesti jos meinaavat alkaa rakentaa kohta jo uutta taloa...

Vierailija
15/21 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi nyt antaa sen miehenkin nyt hetki hengähtää ennen kukn pitää olla seuraava talo jo pystyssä.

Vierailija
16/21 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkkyä oikeesti jos meinaavat alkaa rakentaa kohta jo uutta taloa...

Järkkyä oikeesti jos jonkun talonrakennus on jotenkin sinulta pois...

Vierailija
17/21 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä Xenialle kateelliset, jatkuvasti näitä aloituksia tekevät: mikä tässä blogistissa teitä oikein nyppii? Sen verran montaa haukkumapostausta suu auki lukeneena ihmettelen, ovatko kirjoittajat 12-vuotiaita pikkupissiksiä vai ihan mielenvikaisia vaiko vain peruskateellisia - mikä ihme teitä oikein tässä raivostuttaa? Avaisitteko hieman, haluaisin jotain suhteutusta tähän haukkumiseen? 

Vierailija
18/21 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vauva nro kaksi ja uusi talonrakennus ovat seuraava plääni. Mikäs siinä, kun kumpikaan eivät ole "normityössä" kenenkään työnantajan palveluksessa ja lapsi on päiväkodissa; saa aikataulutettua tekemisensä omaan tahtiin. Helpottaa varmasti tuota kuviota huomattavasti!

Ja vaikka X aina työnteostaan paasaa, niin onhan tuo blogin päivittely kotoa kävin 1000 krt helpompaa hommaa kuin esim. siivoojan/sairaanhoitajan/opettajan/lakimiehen tai minkä tahansa oikean työpaikan työntekijän työ, johon kuuluu myös päivittäiset työmatkat ja minuuttiaikataulu päiväkotikuskausten kanssa.

(Enkä sano tätä sillä, että kaikkien pitäisi tehdä "oikeita" töitä vaan ihan toteamuksena tuon bloggaustyön kuormittavuudesta.)

Vierailija
19/21 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli vauva nro kaksi ja uusi talonrakennus ovat seuraava plääni. Mikäs siinä, kun kumpikaan eivät ole "normityössä" kenenkään työnantajan palveluksessa ja lapsi on päiväkodissa; saa aikataulutettua tekemisensä omaan tahtiin. Helpottaa varmasti tuota kuviota huomattavasti!

Ja vaikka X aina työnteostaan paasaa, niin onhan tuo blogin päivittely kotoa kävin 1000 krt helpompaa hommaa kuin esim. siivoojan/sairaanhoitajan/opettajan/lakimiehen tai minkä tahansa oikean työpaikan työntekijän työ, johon kuuluu myös päivittäiset työmatkat ja minuuttiaikataulu päiväkotikuskausten kanssa.

(Enkä sano tätä sillä, että kaikkien pitäisi tehdä "oikeita" töitä vaan ihan toteamuksena tuon bloggaustyön kuormittavuudesta.)

Siivoojan/sairaanhoitajan/opettajan/lakimiehen tai minkä tahansa "oikean" työpaikan työntekijän työssä harvemmin ketään haukutaan nimeltä netissä, päivä toisensa jälkeen.

On totta, että etä-/kotona töissä säästää työmatkat ja niihin kuluvan ajan, ja yrittäjä pystyy suunnittelemaan aikataulunsa vapaammin - yrittäjä vastaa kuitenkin kaikista yrityksensä asioista: kirjanpito, laskujen maksu, veroilmot, TA- ja ALV-ilmot sekä maksut, ennakkoverot jne. jne. sen lisäksi että sitä seuraavaa työpäivän sisältöä pitää aktiivisesti hakea ja aivan jatkuvasti, jotta töitä riittää - näitä normityöntekijä ei joudu ikinä pohtimaan. Kunhan tulee työpaikalle, ja lähtee suurinpiirtein ajallaan pois. Jos sen normityöntekijän lapsi sairastuu, saa tämä jäädä osin palkalliselle vapaalle, yrittäjällä tätäkään luksusta ei ole. Ja jos työt loppuvat, normityöntekijä alkaa nostaa päivärahaa, yrittäjä ei saa sitäkään.

Yrittäjän näkökulmasta katsottuna normityöntekijällä on aika stressitöntä elämää, ilman vastuunkantoa oikeastaan mistään. 

Lakatkaa siis kadehtimasta yrittäjiä tai kokeilkaa itse, jos rahkeet riittävät. 

Vierailija
20/21 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoojan/sairaanhoitajan/opettajan/lakimiehen tai minkä tahansa "oikean" työpaikan työntekijän työssä harvemmin ketään haukutaan nimeltä netissä, päivä toisensa jälkeen.

On totta, että etä-/kotona töissä säästää työmatkat ja niihin kuluvan ajan, ja yrittäjä pystyy suunnittelemaan aikataulunsa vapaammin - yrittäjä vastaa kuitenkin kaikista yrityksensä asioista: kirjanpito, laskujen maksu, veroilmot, TA- ja ALV-ilmot sekä maksut, ennakkoverot jne. jne. sen lisäksi että sitä seuraavaa työpäivän sisältöä pitää aktiivisesti hakea ja aivan jatkuvasti, jotta töitä riittää - näitä normityöntekijä ei joudu ikinä pohtimaan. Kunhan tulee työpaikalle, ja lähtee suurinpiirtein ajallaan pois. Jos sen normityöntekijän lapsi sairastuu, saa tämä jäädä osin palkalliselle vapaalle, yrittäjällä tätäkään luksusta ei ole. Ja jos työt loppuvat, normityöntekijä alkaa nostaa päivärahaa, yrittäjä ei saa sitäkään.

Yrittäjän näkökulmasta katsottuna normityöntekijällä on aika stressitöntä elämää, ilman vastuunkantoa oikeastaan mistään. 

Lakatkaa siis kadehtimasta yrittäjiä tai kokeilkaa itse, jos rahkeet riittävät. 

Riippunee ihan yrityksen tyypistä. X nostaa palkkaa omalla saikullaan ja lapsensa sairastuttua, koska voi kirjoittaa postauksen siitä. "Tänään päivä on mennyt kuumeessa viltin alla *niisk* (kuva villasukkajaloista)". Uskoisin myös, että yrittäjilläkin menee kaikki nuo maksut aika rutiinilla ja fiksu pistää rahaa jemmaan pahan päivän varalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi