Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet kehittyvät suhteissa, naiset eivät.

Vierailija
10.09.2016 |

Tällaiseen johtopäätökseen nyt eronneena keski-ikäisenä miehenä olen tullut. Jokainen nainen on opettanut jotakin esim. kokkailun/kodinhoidon osalta. Ts. Itselläni on nyt usean naisen tietämys. Mutta voiko suomalainen nainen ottaa oppia mieheltä. No ei sitten ihan varmasti. Siksi samanikäiset ovat jääneet sille tasolle, mille ovat 25 vuotiaina jääneet. Vähän surullista sanoisin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran olen kehittynyt suhteissa, että jos vielä joskus saan vapauteni takaisin, niin enää en anna narrata itselleni palloa jalkaan. Siperia opettaa.

Vierailija
2/23 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran olen kehittynyt suhteissa, että jos vielä joskus saan vapauteni takaisin, niin enää en anna narrata itselleni palloa jalkaan. Siperia opettaa.

Unohtui mainita, että olen mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää vapautumasta? Itselläni elämä nyt vähän yli vuosi eron jälkeen on parempaa kuin koskaan. Seksiä, vapautta, aikaa harrastuksille jne.

Ap

Vierailija
4/23 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä suunta suhteessa onkin vain ylöspäin.

Vierailija
5/23 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko aivan varma?

Vierailija
6/23 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäikö kirjoitus, jossa kannatit ponnekkaasti feminismiä kesken?

Miksi tänne kirjoittavat vain todella säälittävät ja surkuhupaisat "miehet"?

Vierailija
7/23 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ei varmaan sitten tarvitse kehittyä, muutoinhan he kehittyisivät.

Vierailija
8/23 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo riippuu aivan ihmisestä. Oma mieheni on omasta mielestään aina oikeassa, joten eihän sellaisella asenteella voi edes oppia mitään. Joskus toki voi auttaa, jos joku hänen miespuolinen kaverinsa sanoo saman, jota olen sanonut vaikka pari vuotta aiemmin. Silloin hän ottaa asian todesta, jos sanojana on joku "cool" mies eikä vain se nolo välttämätön paha eli "ämmä" kotosalla.

Itse olin idealistinen ja kirkasotsainen, optimistinen ja romanttinen ikisinkku (nainen) tavatessani mieheni. Nyt olen vain savuava kasa jotain siitä mitä olin, itsetunto kärventyneinä murusina.

Vierailija
9/23 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäikö kirjoitus, jossa kannatit ponnekkaasti feminismiä kesken?

Miksi tänne kirjoittavat vain todella säälittävät ja surkuhupaisat "miehet"?

En usko olevani säälittävä millään mittarilla. Naisten asenteet on kansallinen ongelma. Halu vaikuttaa siihen on ihan tervettä ja isänmaallista. Lapsia syntyy vähemmän kuin koskaan ja avioeroprosentti on huipussaan.

Ap

Vierailija
10/23 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkailu/kodinhoito ovat perustaitoja jotka jokaisin tulisikin oppia. Jos aloittaja ei näitä ole ilman naista osannut, niin tuskin aloittajalle olisi kovin paljon opetettavaa naisille ollutkaan. 

Vierailija
11/23 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen ollut 25-vuotiaana 5-vuotiaan lapsen äiti, ja juuri pyristellyt juoposta miehestä eroon johon tuhlasin nuoruuteni 8 vuotta, ja kun täytin 26 vuotta muutin lapsen kanssa eri paikkakunnalle, ja perustin oman yrityksen, silloin tapasin myös nykyisen aviomieheni. 

Siitä on jo aikaa, olen pian 42v. ja en koe hirveästi kehittyneeni siitä mitä olin silloin nuorena koska olin suurimman kehityksen jo käynyt läpi ex-avomiehen kanssa. Avomies oli minua reilusti vanhempi, häneltä opin ehkä jotain, mutta suurin kehitys oli se, että hän oli keski-ikää lähentelevä murrosikäinen kapinoiva teini, kun minun piti oman lapsen syntymän myötä aikuistua lopullisesti ja repiä itseni irti liian vaativasta ensirakkaudesta, en halunnut olla äiti itseäni vanhemmalle miehelle. Minä kasvoin hänen ohitseen.

Toki olen saanut lisää kokemusta työelämässä, olen opiskelemassa taas uutta ammattia ja nuorimmaisten lasten kanssa olen varmasti vähän erilainen vanhempana, en tiedä olenko kuitenkaan parempi, mutta kyllä ihminen jonkin verran muuttuu ikäämyöden.

Vierailija
12/23 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen kehitystä on kokkailu ym. normaaliin elämiseen liittyvät perustaidot, niin kyllä on kotona jäänyt kasvatus aika huonolle tolalle, minkälainen äiti on mahtanut olla miehellä, jos kasvatuksen on jättänyt tyttöystävien harteille?

Vierailija
13/23 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö! Minä olen kahdesta edellisestä suhteesta oppinut seuraavat asiat: sipulin pilkkominen niin, että "kanta" pitää sipulin kasassa pilkkoessa ja sukkien ripustaminen pareittain pyykkinarulle. Olen siis kehittynyt! T. N32

Vierailija
14/23 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ap:n viimeinen lause ihan totta.

Hyvin harva nainen enää "kasvaa henkisesti" sen 25v ikävuoden jälkeen.

Naiset kyllä mukautuvat jossainmäärin eri tilanteisiin mutta vastoinkäymiset yms. tuovat sen sisäisen teinitytön aina esiin.

Vierailija
15/23 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö! Minä olen kahdesta edellisestä suhteesta oppinut seuraavat asiat: sipulin pilkkominen niin, että "kanta" pitää sipulin kasassa pilkkoessa ja sukkien ripustaminen pareittain pyykkinarulle. Olen siis kehittynyt! T. N32

Ilo kuulla että kaikki eivät ole toivottomia tapauksia! Olisi ilo kuulla lisää tällaisia hyviä esimerkkitapauksia. Tuntuu että naiset suhtautuvat hyvin nihkeästi, jos mies alkaa neuvomaan muilta naisilta opittuja juttuja.

ap

Vierailija
16/23 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilo kuulla että kaikki eivät ole toivottomia tapauksia! Olisi ilo kuulla lisää tällaisia hyviä esimerkkitapauksia. Tuntuu että naiset suhtautuvat hyvin nihkeästi, jos mies alkaa neuvomaan muilta naisilta opittuja juttuja.

ap

Toi lainaamasi juttu kuulosti enemmän ironialta kuin vakavasti otettavalta kehittymiseltä. Itse pidän ihmisenä kehittymisenä sitä, että kasvaa henkisesti tasapainoisemmaksi. Jos sinusta on tullut harkitsevampi suhteen aikana, olet kehittynyt. Sukkien ripustaminen pareittain on vain pieni elämää helpottava jippo.

Mutta jos on kehittymiselle pienemmät kriteerit, niin onhan se helpompaa. Minäkin olen sitten kehittynyt suhteessa huimasti, koska nyt laitan likaiset astiat suoraan tiskikoneeseen sen sijaan, että jättäisin ne siihen lähistölle odottamaan. :)

Vierailija
17/23 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset kyllä mukautuvat jossainmäärin eri tilanteisiin mutta vastoinkäymiset yms. tuovat sen sisäisen teinitytön aina esiin.

Aloittaja on harvinaisen yksinkertaisen oloinen (tai sitten hän provosoi). Hänelle kehittyminen on yhtä kuin uuden oppiminen kokkailussa tai kodinhoidossa. No varmasti miehet sen mittarin mukaan kehittyvät suhteissa keskimäärin enemmän kuin naiset. Äidit ovat kautta aikojen vaatineet enemmän tytöiltään kuin pojiltaan näissä asioissa, joten on ymmärrettävää että miehet eivät niitä ole oppineet ennen kuin parisuhteissa. (Nykyään on varmasti jo toisin, mutta aloittaja on keski-ikäinen.) Mutta että naiset eivät kehittyisi henkisesti suhteiden aikana? Ei siihen voi muuta kommentoida kuin vmp.

Vierailija
18/23 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on harvinaisen yksinkertaisen oloinen (tai sitten hän provosoi). Hänelle kehittyminen on yhtä kuin uuden oppiminen kokkailussa tai kodinhoidossa. No varmasti miehet sen mittarin mukaan kehittyvät suhteissa keskimäärin enemmän kuin naiset. Äidit ovat kautta aikojen vaatineet enemmän tytöiltään kuin pojiltaan näissä asioissa, joten on ymmärrettävää että miehet eivät niitä ole oppineet ennen kuin parisuhteissa. (Nykyään on varmasti jo toisin, mutta aloittaja on keski-ikäinen.) Mutta että naiset eivät kehittyisi henkisesti suhteiden aikana? Ei siihen voi muuta kommentoida kuin vmp.

Niin tarkoituksena ei ollut keskustella henkisestä kehityksestä. Se puoli miehissä tulee varmasti aina feilaamaan. Ollaan yksinkertaisia otuksia. Perustarpeet; ruoka, pylly/tissi, harrastusväline.

Ap

Vierailija
19/23 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei AP:n naiset ole ehtineet kehittyä kun kaikki aika on mennyt perustaitojen opettamiseen AP:lle....

Vierailija
20/23 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tästä opimme. Miehet tulee kyllä niin jälkijunassa. Se 25-vuotias nainen on jo tasolla jonka mies saavuttaa keski-iässä naisen opettamana.