kysykkeepä oekkeelta savolaeselta äijänperkelleeltä jottaen jos miel tekköö?
Voen vastaella jos vuan taijot riittää ja sähköt ee mäne, pätkii melekosesti jostaen syystä.
Kommentit (17)
En ou sössö, oun vuan savolaenen. 👍
Vierailija kirjoitti:
Voen vastaella jos vuan taijot riittää ja sähköt ee mäne, pätkii melekosesti jostaen syystä.
Misteepä päen savvoo se nettailoo? Minnoun lähtösin Kuopijosta, vuan tiällä mualimalla asunu jo vuojen jos toisennii.
-savolaisakka
Ookko käynny metällä? Jos, nii ootko suanunna mittää?
Nettailloo kuopijosta, tiältä rämmeeköstä.
Verjnuarmu on ihan mukkiinmenevvää renkutusta vuan enempi taejan iskelmäpoekia olla.
Ee kaet sitä mualimalle toenna lähtee savonsyvämmestä, tulloo kaepuu koettiin. ❤
Metällä oun pyörähtännä jonnii kerran tälle syksyä. Sualiiksi oun muutaman siniperseen suanna, oel livakkata ku pitkään hauvvutti uunissa, kyllä ee tarvinna jiäkuappiin laettoo tähettäkkää ku ee mittää jiännä!
Onko sinulla elämässäsi rakasta ihmistä?
Onhan mulla poeka, 7 vanaha äejjä, lupsakka kaverj. Ja on mulla äetmuorikkii, hoevakottiin piti laettoo ku alako sen verran ouvoksi mennä toohut, vuarallista alako olemmaan jo.
Oi, ihana savon murre! <3 täällä myös yksi Kuopiosta lähtöisin oleva, valitettavasti multa ei savo oikein taivu :D
Kolme parasta asiaa siun elämässa just nyt?
Mulle tuli enoa ikävä, kun luin juttujasi. Täytyypä huomenna muistaa soittaa hänelle.
Savon murre on mukavaa kuunneltavaa ja luettavaakin :D<3
Minkä ikäisenä tajusit olevasi homo?
Tokkopa tuota ennee onkkaan savolaene linjoloella, mutta soahan tuota arvon koettoo kysellä.
Semmonen tuossa nous mielen piälle että ootko tuota kalassa joutana käymmää ja jos oot käänynnä nii saetko sinä mittää?
Minen oo jootanna viikkokaasiin ja kuha hirvkaus alakaa nii en mäne ollenkkaa.
"Kysykkeepä oekkeelta" ja "äijänperkelleeltä" on kyllä Pohjois-Karjalan murretta (konsonantinkahdennus).
Että sori vaan, taijat olla Porvoon savolaisia.
Hitto luulin että se on sössö